Grrr. Borgvijsje van de schijf rechts is afgebroken, nog zonder dat ik 'm aanraakte, want het kopje van die schroef was gewoon al weg. Maar het schroefdraad zit wel nog in dat gat....
Wat nu? Kun je wel veilig rijden zonder dat schroefje? (blijkbaar wel, ik leef nog...)
citrofenwick wrote:geen enkel probleem want de wielbouten houden de schijf op zn plek
Je kan het doorboren en er nieuwe schroefdraad intrekken.
Als je met een dun boortje een beetje excentrisch boort (net langs de binnendrasd in de naaf) kan je met een dunne drevel de rest van het boutje wegtikken , omdat het boutje nu een soort hslvemaantje is geworden - zo heb ik het althans gedaan. Geen noodzaak om draad te tappen.
C5 Break 1.8i 16V (2001) 285.000km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km
En als je wel op 't midden gaat zitten, dan kun je eerst klein (2 of 3 mm) beginnen en dan naar 4,5 of 5mm gaan, zodat je vervolgens de restjes met een schroevendraaiertje kunt verwijderen. Ook dan geen noodzaak om opnieuw schroefdraad te tappen...
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning
Heb nu een passende drevel en het lukte nog steeds niet... Ik ga niet dezelfde fout maken als een paar jaar terug (handremkabels vervangen werd achteras én wielremcilinders vervangen) en breng 'm een keer naar de garage. Dat lijkt me een zeer rustgevende investering
Ik heb een afspraak gemaakt bij een garage voor morgen. Even voor mijn info, hoeveel uur mogen ze zo'n beetje rekenen voor blokken, & hoeveel voor schijven?
Weet ik, maar het ging me om de montagekosten & arbeidsloon. De blokken & schijven zelf heb ik al... (of zit ik er op APO overheen te kijken? In dat geval: )