Doorgetrokken handrem
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Doorgetrokken handrem
Sinds enkele maanden in het bezit van een AX 1.1 TGE uit '92.
De auto is APK gekeurd in oktober 2003.
Onlangs heb ik hem door de handrem heengetrokken.
Heb verder geen verstand van auto's, dus ik ben ermee naar garage gegaan en die rekenen 400 euro voor vervanging van kabel, remschoenen en remcilinder (?)
Is dit wel jofel, gezien ik dacht alleen een nieuwe kabel nodig te hebben ofzo? Het zal toch allemaal wel gechecked zijn met die APK keuring?
Graag jullie reactie....
Alvast bedankt!
De auto is APK gekeurd in oktober 2003.
Onlangs heb ik hem door de handrem heengetrokken.
Heb verder geen verstand van auto's, dus ik ben ermee naar garage gegaan en die rekenen 400 euro voor vervanging van kabel, remschoenen en remcilinder (?)
Is dit wel jofel, gezien ik dacht alleen een nieuwe kabel nodig te hebben ofzo? Het zal toch allemaal wel gechecked zijn met die APK keuring?
Graag jullie reactie....
Alvast bedankt!
De APK is een momentopname. Enige wat ze bij de handremcontroleren is of ie op dat moment voldoende werking heeft.
Ben geen echte kenner, maar volgens mij zijn kapotte remcilinders in de trommelrem niet echt een zeldzame kwaal bij een AX.
Of dat zoveel moet kosten bij een garage weet ik niet. Misschien kan een handige AX rijder hier je een keer helpen om het zelf te doen.
Ben geen echte kenner, maar volgens mij zijn kapotte remcilinders in de trommelrem niet echt een zeldzame kwaal bij een AX.
Of dat zoveel moet kosten bij een garage weet ik niet. Misschien kan een handige AX rijder hier je een keer helpen om het zelf te doen.
Joost wrote:als hij het met de voetrem wel goed doet kan het nooit je remcilinder zijn en ook niet de remschoen
dus idd de kabel en mogelijk ook het automatische remstelnokje
handrem is mechanisch dus de remcilinder heeft er niks mee te maken ..
mzzl
denny
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
bij het vervangen van je kabel, naar het achterwiel is waarschijnlijk die kleine nippel stuk gegaan of konden ze niet loskrijgen,
rossen en slopen is dan de enige optie.
(nippel voor ontluchting)
ik heb het net gehad, en het bedrag klopt ongeveer wel,
ik had het ook, erg balen zoiets, heb meteen maar beide cilinders achter laten vervangen... die waren tenslotte al 8 jaar oud.
rossen en slopen is dan de enige optie.
(nippel voor ontluchting)
ik heb het net gehad, en het bedrag klopt ongeveer wel,
ik had het ook, erg balen zoiets, heb meteen maar beide cilinders achter laten vervangen... die waren tenslotte al 8 jaar oud.
Last edited by Eric on SatJun19, 2004 10:30:42 AM, edited 1 time in total.
Eric wrote:bij het vervangen van je kabel, naar het achterwiel is waarschijnlijk die kleine nippel stuk gegaan of konden ze niet loskrijgen,
rossen en slopen is dan de enige optie.
(nippel voor ontluchting)
ik heb het net gehad, en het bedrag klopt ongeveer wel,
ik had het ook, erg balen zoiets, heb meteen maar beide cilinders achter laten vervagen... die waren tenslotte al 8 jaar oud.
de handrem kabel heeft geen ruk te maken met het andere deel!
je moet de handrem losstellen om de trommel open te krijgen, en mogelijk nog het truckje achter in het gaatje van de trommel gebruiken maar verder niets.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
dat is zo ja, maar om de boel los te maken, na acht jaar,
wat zeg ik, 9 jaar alweer...
dan gaat de boel stuk, alles is poreus en gecorrodeert,
die stomme nippel breekt altijd af ..
alleen als je mazzel hebt niet ...
er zijn vast betere manieren, maar als je naar de garage gaat vervangen ze alles in de trommel,
das makkelijk voor hun,
beter is natuurlijk een sloopzetje .. maar ja ...
wat zeg ik, 9 jaar alweer...
dan gaat de boel stuk, alles is poreus en gecorrodeert,
die stomme nippel breekt altijd af ..
alleen als je mazzel hebt niet ...
er zijn vast betere manieren, maar als je naar de garage gaat vervangen ze alles in de trommel,
das makkelijk voor hun,
beter is natuurlijk een sloopzetje .. maar ja ...
-
- AX liefhebber
- Posts: 239
- Joined: ThuApr01, 2004 10:08:05 AM
- Location: Nijverdal
Eric wrote:dat is zo ja, maar om de boel los te maken, na acht jaar,
wat zeg ik, 9 jaar alweer...
dan gaat de boel stuk, alles is poreus en gecorrodeert,
die stomme nippel breekt altijd af ..
alleen als je mazzel hebt niet ...
er zijn vast betere manieren, maar als je naar de garage gaat vervangen ze alles in de trommel,
das makkelijk voor hun,
beter is natuurlijk een sloopzetje .. maar ja ...
nogmaals. OM JE HANDREM KABEL TE VERVANGEN MOET JE MET JE KLAUWEN VAN DIE NIPPEL AFBLIJVEN> DAAR MOET JE ALLEEN AANZITTEN als er iets mis is met je remcilinders. aangezien we het hier hebben over een kapotte HANDREM (lees )HANDREM hoef je dus niks te doen met je remcilinders dus ook niet met je ontluchtingsnippel. gewoon de trommel eraf en de kabel vervangen. Lees maar in mijn remmen gedeelte.
Als de auto dus wel gewoon goed remt op de voetrem is er ook niks mis met je remcilinders (bij de kwikfit testen ze dat gratis voor je)
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
400 euro is pure afzetterij als je het mij vraagt.
Bij Citroën Amsterdam (daar is mijn auto altijd in onderhoud geweest, heb alle rekeningen erbij gekregen, vandaar), kostte 'handremkabel herstellen' begin 2001 nog 104,40 GULDEN!!
Weetniet of dat een nieuwe kabel was echter. Maar ik zou een paar andere garages opbellen als ik jou was.
Bij Citroën Amsterdam (daar is mijn auto altijd in onderhoud geweest, heb alle rekeningen erbij gekregen, vandaar), kostte 'handremkabel herstellen' begin 2001 nog 104,40 GULDEN!!
Weetniet of dat een nieuwe kabel was echter. Maar ik zou een paar andere garages opbellen als ik jou was.
Uhhmm ja, dat idee hadden wij al met al ook (bedankt voor alle goeie tips!) en uiteindelijk dus ook alleen de kabel laten vernieuwen daar. De remcilinders/ schoenen waren toen volgens de garage opeens niet meer kapot/ lek of wat dan ook...!?!
Kortom, dat merken we met de APK/ grote beurt wel en dat laten we dus zeker niet bij deze garage doen
Kortom, dat merken we met de APK/ grote beurt wel en dat laten we dus zeker niet bij deze garage doen