1.4GT Bokt en houd in

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
Terminal
AX Master
AX Master

1.4GT Bokt en houd in

Post by Terminal »

Sinds kort de GT van Tijmen overgenomen.
Was al bekend dat die wat inhoud problemen had, ook na het wisselen van injectie huis.
Als het probleem zich continu voordeed was het wat makkelijker te achterhalen voor mij. Soms heeft die er wel last van, en kom ik amper weg en achteruit rijden is dan helemaal een ramp. Ook bij het wegrijden bokt die soms enorm, som zo dat ik bijna in me stuur hang.... en me achterligger bij het stoplicht bijna in me auto. En de andere keer niks te merken en is die razend snel.
Ook viel mij op dat die als die koud is bijna 2500toeren loopt stationair.. en dat loopt in ongeveer 10minuten terug naar normaal 800toeren ongeveer.
Stationair is die ook gewoon stabiel, schommelt wel wat maar niet noemenswaardig.

Ik heb al het oude injectie huis terug gebouwd, en daar de gaskleppositiesensor heel iets van verplaatst, dit mocht niks baten.
Heb alle connectors bij het injectiehuis die vies en goor waren ook al schoon gespoten met remreiniger, maar hier ook niks geen verschil van.

Nu krijg ik ook niks geen storings lampje, die brand helemaal al niet bij het starten. Dit kwam na bleek toestraks omdat er helemaal geen lampje in zat :roll: Zit er nu wel in, maar verder nog niet mee gereden...

Ik heb zelf zo even geen idee wat het kan wezen, dacht wel misschien krukaspositiesensor maar heb niet echt een idee hoe ik dat kan testen.
Watertemp zou ik wel kunnen testen die heb ik nog nieuw liggen ergens.

Maar ben vast niet de eerste met dit probleem, iemand misschien die een geniale tip heeft om hem snel weer goed te krijgen? :D

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

wissel de lambda es...
Image

Terminal
AX Master
AX Master

Post by Terminal »

Heb je een idee of ik die ook kan doormeten?
Heb hier niet direct een andere lambda liggen die ik kan proberen.

raoel
Eggman
Eggman

Post by raoel »

ja dat kan:
http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=20979

Kan ook een massa-probleem zijn (is gratis op te lossen als je al schuurpapier hebt, altijd leuk).

Terminal
AX Master
AX Master

Post by Terminal »

Nou, nieuwe labda sensor en hij loopt niet meer enorm hoog stationair :)
Bokken is minder, en inhouden het zelfde....

Nu blijkt er dus ook een flinke scheur in het uitlaatspruitstuk te zitten.
Dat gaan we van de week even oplossen denk ik, en ga straks zeer waarschijnlijk nog de massapunten even aanpakken :)

Terminal
AX Master
AX Master

Post by Terminal »

Na alle massapunten gedaan te hebben gisteren liep die warm ineens heel erg beroerd.... max 500 toeren, gas geven, gaslos resulteerd in uitvallen.

Vandaag de tempsensor vervangen, alles opnieuw laten inregelen en nog steeds het zelfde.
Bij de tempsensor zag ik wel dat de bekabeling nogal versmeult was... heb het dan ook afgeplakt tot aan de kabelboom dat er geen vocht meer bij kan.

Zou het verderop in de kabelboom het zelfde wezen??
Zit nu te denken om weer het injectiehuis te wisselen.. Verder zou ik het eigenlijk echt even niet meer weten.
Iemand enig idee??

raoel
Eggman
Eggman

Post by raoel »

er zijn wel plekken waar de kabelboom meer te verduren krijgt dan op andere plekken,

bij mij waren de kabels slecht in de buurt van de tempsensor en de kabels die heel dicht bij het blok zaten (bv. massapunt op de kop)

op zich trek je de kabelboom er zo uit, alleen het doormeten kan wel een tijdje duren :-?

afstellen ontsteking nog gelukt?

Dat hij opeens slechter loopt betekent vast dat er nu een signaal binnenkomt dat er eerst niet was.

Wel ECU helemaal gereset?

Terminal
AX Master
AX Master

Post by Terminal »

De kabels bij de tempsensor ligt helemaal bloot...
Heb ze uit elkaar gedrukt dat in hoeverre ik het zie ze niet elkaar raken.

Ook het injectiehuis weer verwisseld, scheelt heel iets wel deze was ook nog wat netter als de oude.

Heb alles nu al een keer of 4 helemaal gereset, accupolen eraf, of stekker uit de ECU en dat steeds 10/15min wachten.
Rustig starten, en niks aan doen totdat de fan aanslaat.

Hij rijd nu wel erg lekker moet ik zeggen, merkte net niks geen gebok of wat.
Stationair liep die 600toeren ongeveer.
Toen motor uitgezet, opnieuw gestart en dan doet die er een seconde of 15over om op toeren te komen... hij begint dan rond de 400, en eindigt dan netjes op 900.
Dit is al wel beter als het was, met helemaal niet op toeren komen en afslaan na gas geven.

Kabelboom doormeten is erg veel werk, en heb nog steeds geen multimeter :$
Dus toch denk ik maar even het motortype opzoeken.. en misschien opzoek naar een andere kabelboom, die helemaal goed maken en dan ombouwen :)

Terminal
AX Master
AX Master

Post by Terminal »

Na de bekabeling van de tempsensor vervangen te hebben door rechtstreeks nieuw naar de massa en ecu connector werkt het allemaal weer.

Geen gebok, niet inhouden of wat dan ook :) Heerlijk!

Post Reply