
Viergasmeting
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Gewoon een klacht indienen in Zoetermeer.2Black wrote:Ik heb redelijk wat steekproeven gezien bij Renard en ik kan je vertellen dat veel van die RDW-mannen 'm echt flink vloeren hoor!
Die gaan wel wat verder dan 3000tpm.
Zelfs bij oude diesels hoor je dan zo'n arme motor 10 seconden lang (en soms zelfs meer) kreunen onder de druk. Ben wel eens bang geweest dat er iets stuk gemaakt werd.
Tuurlijk trappen ze een AXje niet 20 seconden lang naar de 6000tpm maar 4-4500 doen ze zeker.
Maar elke RDW-controleur is anders, sommigen zijn echte azijnzeikers.
Ik heb ook al diverse keren een RDW-keurmeester zien proberen een motor kapot te krijgen.
Automotoren zijn niet gemaakt om onbelast 6000rpm te draaien.
Om dat 'onbelast' gaat het.
En als je motor dan toch door de RDW onbruikbaar is gemaakt, dan kan jij als autobezitter opdraaien voor de kosten.
Je kan je Nederlandse auto ook laten keuren in België, daar heb ik dit soort toestanden nog nooit meegemaakt.
C5 Break 1.8i 16V (2001) 285.000km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km