Koppakking laten vervangen of niet??????

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
friso
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 20
Joined: WedNov19, 2003 1:11:34 PM
Location: Zwolle

Koppakking laten vervangen of niet??????

Post by friso »

HELP!!!

Mijn koppakking van mijn diesel is lek. Doordat waarschijnlijk de thermostaat niet open is gegaan, is de motor te warm geworden. Nou sta ik voor een dilemma, we willen een andere auto kopen omdat we ouders gaan worden :) Maar ja zonder goede koppaking krijg ik die auto niet verkocht.

VRAAG: laten repareren of zo proberen te verkopen
VRAAG: wat is de auto nu waard? ( bj '92 185.000 km en aantoonbare km en onderhoud)
VRAAG: wat kan ik vragen na de reparatie?


Wellicht hebben jullie een idee?

Gr

FRiso
AX 1.4 Diesel (1: 24)

KMvrtr
AX Master
AX Master
Posts: 1090
Joined: FriSep12, 2003 9:21:33 PM
Location: Almere

Post by KMvrtr »

Om te beginnen mijn felicitaties! :D

Tsja, wat is een 12 jaar oude AX diesel met 185.000km levenservaring waard?
Ik heb soweiso niet de indruk dat AX-jes vaak voor meer dan 1500 euro van de hand gaan. Prijs is ook afhankelijk van de staat waar ie verder in verkeert. Als de rest in showroomconditie is vang je natuurlijk veel meer dan wanneer de roestduivel al flink heeft toegeslagen.

Geen idee hoe duur het vervangen van een koppakking is. De pakking zelf is niet zo duur, maar hoeveel werk is het?
Weet je zeker dat er verder geen schade is ontstaan door de te hete motor? Anders is misschien het zonde van je geld om er nog aan te (laten) sleutelen.
Ik zou eens zoeken of niemand het in de avonduren voor je kan doen.

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

Wij hebben het zelf gedaan bij mijn dieseltje, voor 300-350? ben je klaar, dan heb je alle pakkingen nieuw, de kop gevlakt en nieuwe kopbouten.

Met een kapotte koppakking is ie niet veel meer waard, ik heb dr zelf 1 bijgekocht voor onderdelen voor 350?, ook met een kapotte pakking, maar de kop was nog goed, dus konden we met de ene nog doorrijden, terwijl de andere kop gevlakt werd, dus dan heb je denk ik een aardige indicatie van wat ie waard is. Dat was ook een 92'er, met 200.000 op de klok.

Na de reparatie zal de prijs zo rond de 1500? liggen denk ik, mits ie verder nog strak is, voor de dieseltjes vragen ze nog wel wat.

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

IceByte wrote:Wij hebben het zelf gedaan bij mijn dieseltje, voor 300-350? ben je klaar, dan heb je alle pakkingen nieuw, de kop gevlakt en nieuwe kopbouten.

Met een kapotte koppakking is ie niet veel meer waard, ik heb dr zelf 1 bijgekocht voor onderdelen voor 350?, ook met een kapotte pakking, maar de kop was nog goed, dus konden we met de ene nog doorrijden, terwijl de andere kop gevlakt werd, dus dan heb je denk ik een aardige indicatie van wat ie waard is. Dat was ook een 92'er, met 200.000 op de klok.

Na de reparatie zal de prijs zo rond de 1500? liggen denk ik, mits ie verder nog strak is, voor de dieseltjes vragen ze nog wel wat.


kun je denk ik nog het beste een motor bij de sloop halen .. .

voor een 1.4 benzine vragen ze 150 euro dan zouden ze misschien het dubbele vragen voor een diesel....

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Ja alleen mag je niet zomaar een benzine motor in een diesel stoppen. Dat vind de RDW niet lief
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Axdriver
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 111
Joined: WedSep17, 2003 7:32:20 PM
Location: Limburg-Belgi?

Post by Axdriver »

Amaai jullie praten hier over 1500? voor een diesel van 12 jaar oud. Ik heb mijn dieseltje begin dit jaar verkocht. Het was een er eentje van 1993 met 210.000km en gekeurd. En ik heb er 750? voor gekregen. Maar ik denk wel dat de prijzen hier in belgie lager zijn dan bij jullie in nederland. Verder was de ax nog in perfecte staat en zag hij er nog goed uit. Kijk maar eens bij mijn fotos, de groene was de diesel.

http://users.pandora.be/DimitryJeurissen/ax/

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

ik heb ze op marktplaats zien staan voor 1500, en nog wel hoger ook, 1750 en 1900 heb ik ze ook wel zien staan, allemaal type 2, tuurlijk zijn dr ook wel goedkopere te vinden, maar dat zijn vaak type1 volgens mij, al zijn die motorisch gelijk.

Probeer maar eens een ander goed blok te vinden op de sloop, de kans is verdomd klein dat je een goeie vind, aangezien de dieseltjes nogal zwak zijn op de koppakking.

Post Reply