bedankt voor de felicitaties, maar het is nu officieel: hij doet het weer prima
na alles inbouwen weigerde de startmotor. Toch weer een prutsklus erbij, maar daarna.. starten.. lopen
Ratel in de motor
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Vastzetten op moment: jawel, een hele 20Nm!raoel wrote:Vastzetten, liefst op moment, en met loctite (niet vergeten! was ik wel vergeten dus...)
En loctite? Dat zit er fabrieksaf toch ook niet op?!
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Was inderdaad in de war met de boutjes van de drukgroep; die moeten idd op 'maar' 15Nm vast!
De boutjes van het vliegwiel moeten op 65Nm.
(Zie Haynes hoofdstuk 2A, pdf pagina 37).
En de Haynes zegt ook niets over aanbrengen van loctite, dus persoonlijk raad ik dat dan ook af.
De boutjes van het vliegwiel moeten op 65Nm.
(Zie Haynes hoofdstuk 2A, pdf pagina 37).
En de Haynes zegt ook niets over aanbrengen van loctite, dus persoonlijk raad ik dat dan ook af.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Ik heb het idee dat loctite een module is die is ingevoegd door Marc en Bas . Zou me niet verbazen als het zelfs op bougies wordt gebruikt .
En Raoel, je bent geen prutser, je gebruikt ook daadwerkelijk je momentsleutel!
Goed dat ie het weer doet, nu lekker de bak erop en waarschijnlijk kun je rustig genieten van het eindresultaat
En Raoel, je bent geen prutser, je gebruikt ook daadwerkelijk je momentsleutel!
Goed dat ie het weer doet, nu lekker de bak erop en waarschijnlijk kun je rustig genieten van het eindresultaat
O ja?
Ben het anders niet tegengekomen op de vliegwielboutjes toen we een motorswap in de AX Nissan-diesel hebben gedaan en ook niet bij de motorswap van Senne z'n wijlen GT ph1.
Ben het anders niet tegengekomen op de vliegwielboutjes toen we een motorswap in de AX Nissan-diesel hebben gedaan en ook niet bij de motorswap van Senne z'n wijlen GT ph1.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Tot nu toe ook nooit Loctite gebruikt, maar ook nog nooit losse vliegwielen gehad. Maar wel altijd op het juiste moment vastgezet.Bas_S wrote:Staat niet in de haynes, maar het zit wel op de boutjes die eruit komen.
Ik zal toch is in het werkplaatshandboek kijken wat ze er daar van te vertellen hebben.
Dus wordt vervolgd
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl