Ratel in de motor
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Ratel in de motor
Stukje gereden met mijn "nieuwe" verse 1.4 motor.. Plots een geratel.
Deksel eraf: zo'n afstandshouder-moertje onder de deksel kapot
Ik had ze nog liggen, dus vervangen, draaien, nog steeds geratel. Zal wel een stukje in de kop (of erger: onderblok?) liggen..
Ben al een uur aan het zoeken, met lampje en klein stokje aan het voelen of ik een stukje kan vinden, maar ik vind niks
Motor een paar rondjes met de hand gedraaid, maar dan hoor ik niks..
Iemand nog een leuk idee?
Volgende stap: olie aftappen om te kijken of ik daar iets in vind...
Deksel eraf: zo'n afstandshouder-moertje onder de deksel kapot
Ik had ze nog liggen, dus vervangen, draaien, nog steeds geratel. Zal wel een stukje in de kop (of erger: onderblok?) liggen..
Ben al een uur aan het zoeken, met lampje en klein stokje aan het voelen of ik een stukje kan vinden, maar ik vind niks
Motor een paar rondjes met de hand gedraaid, maar dan hoor ik niks..
Iemand nog een leuk idee?
Volgende stap: olie aftappen om te kijken of ik daar iets in vind...
Re: Ratel in de motor
Bougie (deels) losgekomen?raoel wrote:Stukje gereden met mijn "nieuwe" verse 1.4 motor.. Plots een geratel.
<snip>
Iemand nog een leuk idee?
<snip>
C5 Break 1.8i 16V (2001) 285.000km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km
@Raoul: je bedoelt dat rechthoekige keramische blokje dat tussen de spatplaat en de kleppendeksel zit? Ben dan wel heel benieuwd naar hoe dat geratel nu eigenlijk klinkt...
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Vloeibaar? Daar heb ik nog genoeg van liggen
*ff haynes gelezen*
toch best nuttig, aanrader er zit een pomp, en een ketting, vooral die ketting zou wel eens iets in kunnen zitten.
Toerental afhankelijk: jazeker, stationair is lawaaiig, beetje gas houden is stil, meer gas geven is weer lawaaiig.
Koppeling intrappen maakt niks uit.
Heb wel ff een "shit wat is dit nu weer" moment gehad maar nu eigenlijk wel zin om de carterpan weg te halen om te zien wat ik daar nou weer voor leuke raders zie (handig om half 11 's avonds).
*ff haynes gelezen*
toch best nuttig, aanrader er zit een pomp, en een ketting, vooral die ketting zou wel eens iets in kunnen zitten.
Toerental afhankelijk: jazeker, stationair is lawaaiig, beetje gas houden is stil, meer gas geven is weer lawaaiig.
Koppeling intrappen maakt niks uit.
Heb wel ff een "shit wat is dit nu weer" moment gehad maar nu eigenlijk wel zin om de carterpan weg te halen om te zien wat ik daar nou weer voor leuke raders zie (handig om half 11 's avonds).
distributieriem, spanner en waterpomp zijn 40.000 km geleden gedaan dus dat lijkt me indd ook sterk.raoel wrote:disitributieriem vervangen, k dacht "misschien is het wel de spanrol of waterpomp"
maar helaas...
ben 't ondertussen goed zat, morgen maar eens de versnellingsbak eraf als ik er dan nog zin in heb...
(emotie van iemand die net een halve dag werk voor niks heeft gedaan)
maar bij mij heeft hij niet gerateld verder dus het moet toch iets zijn wat je veranderd hebt.
het zijn toch niet de kleppen die tikken he? die moesten nog wel gesteld worden.
Zo is het ook met die kreukelzone op wielen die ze de Citroën AX noemen. Die won het hart van elke boerenlul.
ja ik ga er vanuit dat ik iets gedaan heb wat ik niet had moeten doen
om even wat beeld en geluid te geven:
ik zie geen schade aan kleppen, iemand anders misschien wel? (foto's niet op AX-club gezet zodat ze hele hoge resolutie zijn):
http://raoeloomen.nl/foto/AX/rammelbak/
Ook even wat filmpjes gemaakt voor het geluid:
- http://www.youtube.com/watch?v=sQF5lBPPCSA
- http://www.youtube.com/watch?v=26JuxK8_gDI
In het echt is het geluid wat scheller
Ik heb Heidi laten luisteren, die vond ook dat het bovenin het blok zat, bijna tegen de ontsteking aan.....
om even wat beeld en geluid te geven:
ik zie geen schade aan kleppen, iemand anders misschien wel? (foto's niet op AX-club gezet zodat ze hele hoge resolutie zijn):
http://raoeloomen.nl/foto/AX/rammelbak/
Ook even wat filmpjes gemaakt voor het geluid:
- http://www.youtube.com/watch?v=sQF5lBPPCSA
- http://www.youtube.com/watch?v=26JuxK8_gDI
In het echt is het geluid wat scheller
Ik heb Heidi laten luisteren, die vond ook dat het bovenin het blok zat, bijna tegen de ontsteking aan.....
raoel..
heb je dat afdekplaatje op de versnellingsbakzitten, bij de BDP sensor?
of heb je dat gebroken afstandsbusje precies door die opening in je bak laten vallen en ligt dat nou bij je koppeling te rommelen?
dat laatste moet makkelijk op te lossen zijn.. dr zit aan de achterzijde van de bak dat beschermplaatje, schroef dat er es af
heb je dat afdekplaatje op de versnellingsbakzitten, bij de BDP sensor?
of heb je dat gebroken afstandsbusje precies door die opening in je bak laten vallen en ligt dat nou bij je koppeling te rommelen?
dat laatste moet makkelijk op te lossen zijn.. dr zit aan de achterzijde van de bak dat beschermplaatje, schroef dat er es af
Heb je al geprobeerd om door een buisje te luisteren opdat je het geluid beter kan localiseren?
Rammelt (er iets in de buurt van) het hitteschild boven het uitlaatspruitstuk?
Rammelt (er iets in de buurt van) het hitteschild boven het uitlaatspruitstuk?
C5 Break 1.8i 16V (2001) 285.000km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km
kan zo gauw uit de filmpjes ook niks opmaken, misschien indd eens bij de koppeling kijken of er niet iets bij ligt.
en heb je trouwens ook al geprobeerd om die spatplaat onder je kleppendeksel weg te halen en dan eens starten, misschien dat die nog beetje los ligt?
en heb je trouwens ook al geprobeerd om die spatplaat onder je kleppendeksel weg te halen en dan eens starten, misschien dat die nog beetje los ligt?
Zo is het ook met die kreukelzone op wielen die ze de Citroën AX noemen. Die won het hart van elke boerenlul.