gaskleppositiesensor 33, verplaatsen of vervangen?
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- Bedreven AX driver
gaskleppositiesensor 33, verplaatsen of vervangen?
Ik heb zelf een peugeot 309 1.4 uit 1991
Zelfde motor als de ax bx 205 etc....
Ik heb dus de foutmelding 33 gaskleppositiemeter en ik kwam tijdens het zoeken hier terecht.
http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewt ... 82&start=0
Dat lijkt precies op mijn probleem.
Ik vraag mij alleen af of die oplossing verstandig is en als ik dat ga doen of iemand mij wil helpen?
(kan eventueel ook dingen overzetten uit een zelfde auto waarvan de rest naar de kl*te is. (koppakking, wiellager, remmen, handrem))
Zelfde motor als de ax bx 205 etc....
Ik heb dus de foutmelding 33 gaskleppositiemeter en ik kwam tijdens het zoeken hier terecht.
http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewt ... 82&start=0
Dat lijkt precies op mijn probleem.
Ik vraag mij alleen af of die oplossing verstandig is en als ik dat ga doen of iemand mij wil helpen?
(kan eventueel ook dingen overzetten uit een zelfde auto waarvan de rest naar de kl*te is. (koppakking, wiellager, remmen, handrem))
-
- AX liefhebber
ik heb het zelf gister gedaan, en het vervangen is een eitje.
verplaatsen zit wel enig risico aan. als je hem niet nodig hebt, kun je het er op wagen.
moet je er zoiezo weer mee rijden na het sleutelen, dan zou ik eerst een vervangende regelen en mocht het dan niet beter gaan, kun je het altijd weer terug bouwen.
verplaatsen zit wel enig risico aan. als je hem niet nodig hebt, kun je het er op wagen.
moet je er zoiezo weer mee rijden na het sleutelen, dan zou ik eerst een vervangende regelen en mocht het dan niet beter gaan, kun je het altijd weer terug bouwen.
-
- Bedreven AX driver
-
- AX liefhebber
ja klopt, als je voor de auto staat en je kijkt naar de motor, zit de sensor aan de rechterkant van je gasklephuis. (onder een zwart klepje/dekseltje dat met 4 torx bouten is vast gemaakt)
het gasklephuis kun je vinden onder je injectiehuis.
raoel heeft daar een mooie howto voor gemaakt hoe je het kunt verplaatsen.
maar die heb je al gevonden zag ik.
dus om er bij te kunnen moet je even je luchtfilterbehuizing weghalen en het injectiehuis los schroeven.
als je het injectiehuis losmaakt (4 lange torx bouten) dan is het gasklephuis ook gelijk los van het daar onderliggende inlaatspruitstuk.
het injectiehuis en het gasklephuis kun je van elkaar scheiden door de twee zwarte pinnetjes met weerhaakjes los te maken.
het gasklephuis kun je vinden onder je injectiehuis.
raoel heeft daar een mooie howto voor gemaakt hoe je het kunt verplaatsen.
maar die heb je al gevonden zag ik.
dus om er bij te kunnen moet je even je luchtfilterbehuizing weghalen en het injectiehuis los schroeven.
als je het injectiehuis losmaakt (4 lange torx bouten) dan is het gasklephuis ook gelijk los van het daar onderliggende inlaatspruitstuk.
het injectiehuis en het gasklephuis kun je van elkaar scheiden door de twee zwarte pinnetjes met weerhaakjes los te maken.
-
- AX liefhebber
-
- Bedreven AX driver
-
- Bedreven AX driver
als ik dit zo zie
http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=23006
krijg ik het idee dat je wel alleen de sensor kan vervangen, moet alleen ff weten hoe... hehe, tja.... ik laat et nog horen.
Ga er vanmiddag mee aan de slag.
http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=23006
krijg ik het idee dat je wel alleen de sensor kan vervangen, moet alleen ff weten hoe... hehe, tja.... ik laat et nog horen.

Ga er vanmiddag mee aan de slag.
-
- Bedreven AX driver
ik heb nu van de witte auto de sensor los.
de grijze is een uitdaging want er zitten wat dingen vast als de pest, niet normaal hehe.
zou denken dat omdat de koppaking lek is en overal olie zit dat wat soepeler zou gaan, maar nee.
(kan dat er zit zelfs olie in het injectie en klephuis, niet normaal, daarom doe ik alleen de sensor verwisselen)
is de bedoeling dat de sensor van de grijze in de witte komt. moet alleen kijken of ik wat dingen sloop of dat m'n buurman nog goeie ideeën heeft.
(slang bij de kap boven de luchtfilter en klephuis zit een klein slangetje midden-voor onderop. die wil niet los)
de grijze is een uitdaging want er zitten wat dingen vast als de pest, niet normaal hehe.
zou denken dat omdat de koppaking lek is en overal olie zit dat wat soepeler zou gaan, maar nee.
(kan dat er zit zelfs olie in het injectie en klephuis, niet normaal, daarom doe ik alleen de sensor verwisselen)
is de bedoeling dat de sensor van de grijze in de witte komt. moet alleen kijken of ik wat dingen sloop of dat m'n buurman nog goeie ideeën heeft.
(slang bij de kap boven de luchtfilter en klephuis zit een klein slangetje midden-voor onderop. die wil niet los)
-
- Bedreven AX driver
Nou 't is gelukt, rijd perfect. Ook in ze lage toeren, 30 in z'n 3 gaat prima, achteruit ook.
Dat wou eerst helemaal niet, moest gas bij geven en hopen dat ie niet uitviel.
Bedankt homiethomie en bossie bedankt voor 't aanbod.
Ik kan eventueel nog die rampenauto aanbieden op 't forum voor onderdelen, als dat nog kan.
doen?
Dat wou eerst helemaal niet, moest gas bij geven en hopen dat ie niet uitviel.
Bedankt homiethomie en bossie bedankt voor 't aanbod.

Ik kan eventueel nog die rampenauto aanbieden op 't forum voor onderdelen, als dat nog kan.

-
- AX liefhebber
-
- Bedreven AX driver
ja alleen de sensor.
het huis in de andere auto zat nogal onder de olie dus dit was sneller.
scheelde ook met spullen loshalen.
mocht iemand nog zo'n ding zoeken, dit ben ik ook hier op 't forum tegen gekomen.
http://www.autosensorberlin.com/product ... 37022.html
wat die andere auto betreft, tja, alleen de motor komt overeen. dus uhhh, bougies, bougiekabels, verdelerkap, bobine.... wat nog meer?
het huis in de andere auto zat nogal onder de olie dus dit was sneller.
scheelde ook met spullen loshalen.
mocht iemand nog zo'n ding zoeken, dit ben ik ook hier op 't forum tegen gekomen.
http://www.autosensorberlin.com/product ... 37022.html
wat die andere auto betreft, tja, alleen de motor komt overeen. dus uhhh, bougies, bougiekabels, verdelerkap, bobine.... wat nog meer?
-
- AX liefhebber
-
- Bedreven AX driver