benodigdheden 1.1 naar 1.4?

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
firstaxfirst
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver
Posts: 43
Joined: TueFeb10, 2009 4:12:00 PM

benodigdheden 1.1 naar 1.4?

Post by firstaxfirst »

Hallo mijn 1.1 blok is niet echt meer wat t moet zijn dus ik wil er een 1.4 blokje in zette. Wat heb ik behalve een blok nodig? Nieuwe ecu bijv?

Als iemand BTW een blokje heeft liggen laat maar wete!
Jhnj99 is mijn kenteken is een first uit 93

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

Neem eens even de tijd om alle topics op te zoeken waarin exact deze vraag al eens gesteld is en zoek dan ook even de topics waarin het uitgelegd staat.

P.S. je bent hier op het forum niet beperkt in het gebruik van aantal letters... Het is hier geen krant advertentie waar je per letter betaalt bijvoorbeeld... Maak je worden dus ook gewoon af, dat leest een heel stuk prettiger.

jk
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 673
Joined: SatAug04, 2007 9:56:51 PM
Location: Regio Breda

Re: benodigdheden 1.1 naar 1.4?

Post by jk »

firstaxfirst wrote:Hallo mijn 1.1 blok is niet echt meer wat t moet zijn dus ik wil er een 1.4 blokje in zette. Wat heb ik behalve een blok nodig? Nieuwe ecu bijv?

Als iemand BTW een blokje heeft liggen laat maar wete!
Jhnj99 is mijn kenteken is een first uit 93
Andere motorsteunen?
C5 Break 1.8i 16V (2001) 285.000km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km

firstaxfirst
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver
Posts: 43
Joined: TueFeb10, 2009 4:12:00 PM

Post by firstaxfirst »

Hallo, en bedankt voor het reageren, ik zal eens zoeken op het forum. Maar ik heb het met mijn mobiel getypt vandaar dat ik het kort hield.

Mvg rens

firstaxfirst
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver
Posts: 43
Joined: TueFeb10, 2009 4:12:00 PM

Post by firstaxfirst »

Mag ik vragen waar die andere topics te vinden zijn? Heb met search ander blok ombouw etc geprobeerd.

Dus

Motorsteun
Ecu
Blok

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

Edit bestuur:
Dat mag wel iets vriendelijker en minder negatief Michel.
Beetje gastvrijheid houdt het forum en de club wel zo gezellig.

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

waar het grofweg op neer komt:

Er zijn een aantal verschillende electronische systemen (zeg maar ECU + kabelboom). En er zijn een aantal verschillende motoren.

Als je het simpel wilt houden kijk je of er een 1.4 is die bij jouw electronisch systeem past (maar ik geloof niet dat dat kan bij een 1.1 in een First, die hebben meestal Magnetti Marelli)).

Zoniet, dan ga je alles ombouwen. Houd er dan rekening mee dat ook het aan de praat krijgen van de lampjes op je dashboard wat meer werk wordt, want de meeste stekkers passen dan niet zomaar.

Zoek wat op "Bosch" en "Magnetti Marelli" en motor en dan kun je wel wat verschillen zien...

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

als de first een verdeler heeft heb je een uitdaging:

met disbobine heb je nodig:

ecu bosch 3
bijbehorende kabelboom + sensoren
injectiehuis
de motorkabelboom is dan plug and pray.


met verdeler moet je eens gaan kijken hoe de eerste type 2 GT's zijn.
mogelijk kan je dan rond komen met bosch 2.2
echter heb ik met die combi geen ervaring.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Post Reply