overdruk kleppen deksel

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer

overdruk kleppen deksel

Post by denny »

Mijn kleppendeksel ontluchting fungeerd als fohn. Ik zot er een beetje doorheen. Nieuw opgebouwd blok. dus nieuwe lagers en zuigerveren. cilinders laten honen. oude kop er terug op. starten op choke (hij draait alleen met choke) en een continu blazende carterontluchting.

Ik kan er geen wijs meer uit. Heeft iemand een idee. Carter ontluchting is niet verstopt want er zit nog geen slang aan. had ie zelfs met het oude kapotte blok niet zo erg.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Pgoddijn »

Hmm, hoort dat niet? Ik had tot afgelopen avond nooit zonder slang gestart maar dat kwam zo uit. Volgens mij staat ie nu ook te blazen als een gek. Schrok er eerst eigenlijk van omdat ik even gas wilde geven :P.

Misschien ook leuk voor mij dus, maar wat zou hij normaal moeten doen?
Image

Bas_S
AX Master
AX Master

Post by Bas_S »

Als er bij mij geen slang opzit lijkt het daar ook wel op.
Moeten die zuigerveren niet even inlopen?
Altijd meer PK's dan jou!

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

ik kan me herinneren dat mijn blok bij koude motor ook wel aardig blies hoor Denny..

misschien zie je spoken? we zullen het er vanavond onder het genot van een pizza es over hebben ;)
Image

TTF
AX weirdo
AX weirdo

Post by TTF »

volgens mij is dat gewoon een beetje tu motor eigen, mijn 1.6 doet dat ook.. ook net na de koprevisie en met een onderblok met net een ton aan ervaring :wink:
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'

Image Image

Fietspomp
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Fietspomp »

Doet t 1.6je van m'n 306 ook,
is dit niet gewoon puur door het feit dat je zuigers bewegen, en dus de ruimte kleiner maken in t carter en daardoor dus aan de bovenkant lucht eruit blaast?

M'n 306 zit net n ander blokje in met minder dan n ton, gereviseerd, ik vroeg ook aan de garage-meneer of dat blazen normaal is, hij vond van wel.
Image

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by denny »

dat kan ware het niet dat bij mij de ontluchting van het krukgedeelte ontlucht wordt via de elektrische oliepeilmeter. wellicht zie ik spoken. straks op zoek naar vacuumlekken
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Pgoddijn »

Eh, dus bij mij is het normaal...

Even voor mijn idee: Een GTI heeft toch een eigen onderblokontluchting?
Image

Post Reply