motortype

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
Roger Lambermon
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 20
Joined: SunMay09, 2004 6:28:59 PM
Location: Amsterdam

motortype

Post by Roger Lambermon »

Wie weet of een "xy8 motor"uit een peugeot 205 xs uit 1988, in mijn Ax GT (type1)past :?:
trotse eigenaar van een Ax 14 GT

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

XY8 83-87 205XT,XS,GT 1360cc carb Solex 35 PBISA 8 80hp

die bedoel je?

Als je echt wilt moet het kunnen.
Maar zover ik kan zien zitten de ophangpunten anders. Volgens mij is het blok verder wel hetzelfde [zelfde boring*slag] als je GT
alleen is jou GT blok al wat beter uitgewerkt [meer PK/koppel]

waarom deze wissel?
Image

axgt-er
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 235
Joined: SunJun15, 2003 1:58:46 PM
Location: epe

Post by axgt-er »

Tis toch niet de XU versie, dus de inlaat en de uitlaat net andersom heeft ten opzichte van een TU versie. Volgens mij waren namelijk de eerste 1.4 motoren van peugeot XU versie's. En ik dacht dat ik die ook een keer op de sloop had gezien. (of zag ik toen een 1.6??)

Kan iemand dit bevestigen, die X in de motorcode maakt het verraderlijk

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

axgt-er wrote:Tis toch niet de XU versie, dus de inlaat en de uitlaat net andersom heeft ten opzichte van een TU versie. Volgens mij waren namelijk de eerste 1.4 motoren van peugeot XU versie's. En ik dacht dat ik die ook een keer op de sloop had gezien. (of zag ik toen een 1.6??)

Kan iemand dit bevestigen, die X in de motorcode maakt het verraderlijk


mmm das waar ook.. ik weet niet of dat bij Xy ook zo is, maar gezien de opbouw vd 205 is dat wel logischer.. gezien de ruimte ook!
Image

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Alleen de TU blokken lepel je zo in een ax. Ga je voor een andere motor gooi er dan meteen een V6 in ofzo.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Roger Lambermon
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 20
Joined: SunMay09, 2004 6:28:59 PM
Location: Amsterdam

Post by Roger Lambermon »

:roll: Maar hoe herken ik een TU blok :?: De letters TU komen niet voor in de motorcode toch :?: :wink:
trotse eigenaar van een Ax 14 GT

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Roger Lambermon wrote::roll: Maar hoe herken ik een TU blok :?: De letters TU komen niet voor in de motorcode toch :?: :wink:


Zkr wel. Als je een TU blok te pakken hebt staat dat op het motortype plaatje.
Freude am Fahren.

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Klopt als een bus de motorcode bestaat uit 6 tekens. het begint met TU.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Post Reply