motortype
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- Vlotte starter
- Posts: 20
- Joined: SunMay09, 2004 6:28:59 PM
- Location: Amsterdam
motortype
Wie weet of een "xy8 motor"uit een peugeot 205 xs uit 1988, in mijn Ax GT (type1)past
trotse eigenaar van een Ax 14 GT
XY8 83-87 205XT,XS,GT 1360cc carb Solex 35 PBISA 8 80hp
die bedoel je?
Als je echt wilt moet het kunnen.
Maar zover ik kan zien zitten de ophangpunten anders. Volgens mij is het blok verder wel hetzelfde [zelfde boring*slag] als je GT
alleen is jou GT blok al wat beter uitgewerkt [meer PK/koppel]
waarom deze wissel?
die bedoel je?
Als je echt wilt moet het kunnen.
Maar zover ik kan zien zitten de ophangpunten anders. Volgens mij is het blok verder wel hetzelfde [zelfde boring*slag] als je GT
alleen is jou GT blok al wat beter uitgewerkt [meer PK/koppel]
waarom deze wissel?
Tis toch niet de XU versie, dus de inlaat en de uitlaat net andersom heeft ten opzichte van een TU versie. Volgens mij waren namelijk de eerste 1.4 motoren van peugeot XU versie's. En ik dacht dat ik die ook een keer op de sloop had gezien. (of zag ik toen een 1.6??)
Kan iemand dit bevestigen, die X in de motorcode maakt het verraderlijk
Kan iemand dit bevestigen, die X in de motorcode maakt het verraderlijk
axgt-er wrote:Tis toch niet de XU versie, dus de inlaat en de uitlaat net andersom heeft ten opzichte van een TU versie. Volgens mij waren namelijk de eerste 1.4 motoren van peugeot XU versie's. En ik dacht dat ik die ook een keer op de sloop had gezien. (of zag ik toen een 1.6??)
Kan iemand dit bevestigen, die X in de motorcode maakt het verraderlijk
mmm das waar ook.. ik weet niet of dat bij Xy ook zo is, maar gezien de opbouw vd 205 is dat wel logischer.. gezien de ruimte ook!
-
- Vlotte starter
- Posts: 20
- Joined: SunMay09, 2004 6:28:59 PM
- Location: Amsterdam