MNM(tm) wrote:Of heb jij gewoon óók motorproblemen waar je structureel nix over durft te zeggen?!
Buiten 't verbruik dat voor een 1100 nog altijd aan de hoge kant is, loopt 't motortje verder keurig rustig!
Ik zal, als ik er morgen aan toekom, eens ff gaan kijken onder m'n kap. (Of Marco, moet je me bij voorbaat al vertellen dat ik er totaal naast zit?!)
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning
MNM(tm) wrote:Of heb jij gewoon óók motorproblemen waar je structureel nix over durft te zeggen?!
Buiten 't verbruik dat voor een 1100 nog altijd aan de hoge kant is, loopt 't motortje verder keurig rustig!
Ik zal, als ik er morgen aan toekom, eens ff gaan kijken onder m'n kap. (Of Marco, moet je me bij voorbaat al vertellen dat ik er totaal naast zit?!)
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning
MNM(tm) wrote:Waar gaat de slang van de MAP-sensor bij jouw Volcane dan naartoe?
(Of heb jij gewoon óók motorproblemen waar je structureel nix over durft te zeggen?! )
Zit bij Mastenhose een lange slang aan die door het dashboard gaat. Zodra hij wat vermogen vraagt, trapt hij het gas in en zuigt tegelijkertijd aan de slang.
Ik kreeg net de briljante ingeving om even op service.Citroën.com te kijken, en wat blijkt:
BENZINE EN 1,124L EN INJECTIE MONOPOINT EN (XT) EXPORT TOT ORG 05656 hebben niet de aansluiting op het inlaatspruitstuk.
BENZINE EN 1,124L EN INJECTIE MONOPOINT SINDS ORG 05657 hebben hem wel. Orga 5657 is 5 mei 1992. Ik heb orga 5951, dus ik zou hem moeten hebben.
Helaas kan ik op service.Citroën.com de slang van de map-sensor niet vinden.
Ik blijf benieuwd waar Mastenhose hem heeft zitten.
Hmm das niet zo mooi dacht mischien door de hitte wel notmaal, trok die er onderaan mijn inlaat zo uit, wat moet ik nu vervangen? En waarmoet ik daarvoor zoeken? Helemaal nieuwe inlaat? Omdat oude bovenste deel van t ding mischien wel in mijn motor kan komen? Ziet er nogal verkoolt uit idgeval
Het lijkt erop dat het gelukt is. Ik heb een inlaatspruitstuk met de aansluiting erop gezet en net even een proefritje gemaakt, en alles lijkt ok. Hij loopt netjes nu. Ik had eerst nog heel creatief een t-stukje gemaakt in de vacuumslang die tussen de inlaatpijpen zit die naar de buis tussen het luchtfilter en injectiehuis loopt (geen idee waar die voor is), maar toen had hij moeite het goede stationair toerental te vinden als je gas losliet, en kreeg ik een foutmelding 52 (mengselregeling) uit de ecu. Geen idee wat ik daar mee moest, dus toch maar braaf het goede spruitstuk erop gezet.
De bewuste aansluiting: