uitvallen saxo stationair spoed ivm conservatoire

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

uitvallen saxo stationair spoed ivm conservatoire

Post by denny »

Beste heren met verstand van gecomputeriseerde vehikels.

De auto waarmee ik aanstaand weekend richting parijs tracht te rijden heeft een raar kwaaltje ineens.

staionair draaien gaat af en toe verkeerd dan draait hij heel laag in de toeren net niet tegen het uitvallen aan (warm of koud maakt niet uit). een dotje gas is dan de doodsteek en mag je hem opnieuw starten (zonder problemen overigens). beetje pruttelen doet ie dan dus als hij zo laag stationair draait.

Het gaat om een 1.1 saxo uit 97 met bosch unit. Helaas ook met ODB (zo'n blauwe "scartstekker)"stekker binnen dus volgens mij is zelf uitlezen geen optie.

Gister eens voor de gein een stekker losgetrokken tussen het luchtfilter en gasklep waarna hij gelijk uitviel (ik dacht een inlaattemperatuurstekker maar volgens mij valt ie daar niet van dood)

ideeen iemand, zou wel een fijn gevoel geven als ik wist wat het was zodat ik kan evalueren of ik uberhaupt ga aankomen.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

kick-it
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 471
Joined: SunNov22, 2009 5:55:49 PM
Location: Amsterdam

Post by kick-it »

Hier heb ik ook last van bij mijn Saxo uit 1997.
Ik heb de computer al een aantal keren laten uitlezen, maar daar kwam niks uit.
Ook op de rollerbank kwam niks naar boven.
Is het een 8 of 16 klepper?

Wat vaak als oorzaak wordt aangewezen is de stappenmotor, die kan vies of stuk zijn.
De koelvloeistofsensor wil het ook wel eens zijn.
Maar de lambdasonde kan het ook zijn.

Gebeurt dit wanneer je auto warm is of een stuk hebt gereden en dan voor het stoplicht stil staat?
De toeren zakken dan in, waardoor de motor afslaat?
Vaak een beetje extra gas erbij, zodat hij op de 1000 toeren blijft wil wel helpen bij mij.

Zelf heb ik het idee dat het ook te maken heeft wanneer er veel stroom gevraagd wordt, zoals de fan, radio, verlichting allemaal tegelijk aan staan, dat de motor dan moeite heeft of niet weet dat hij wat harder moet draaien om de dynamo op toeren te houden.

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Stappenmotor, mocht niks helpen dan kan je altijd nog tijdelijk de gasklep openzetten met het schroef of de kabel strakker zetten.

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

is die gewoon te vervangen?
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

KMvrtr
AX Master
AX Master
Posts: 1090
Joined: FriSep12, 2003 9:21:33 PM
Location: Almere

Post by KMvrtr »

Denny, over de stappenmotor bestaat dacht ik een uitgebreid topic op rallye.nl

EDIT: Gevonden! KLIK

Post Reply