xsi blok in een ax

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Met andere woorden die donderstenen bij citroen hebben ons flink voor het lapje gehouden :wink: . Dus kort samengevat. Onder elke type liggen andere of dezelfde remmen. En als 13" niet past past 14"
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

hans106xsi
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 153
Joined: WedJun16, 2004 10:44:18 PM
Location: emmeloord

Post by hans106xsi »

chippen en een openlucht filter op een cross auto nee die laat ik op mijn eigen xsi zitten en we willen kijken of we de hele voor trein over kunnen zetten dus ook ophanging en alles wordt dan wel een verekte snelle ax bijna het zelfde als een gti dacht ik

greetz hans

Sgurk
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 295
Joined: ThuFeb19, 2004 11:41:34 PM
Location: 's-Gravenzande
Contact:

Post by Sgurk »

hans106xsi wrote:wordt dan wel een verekte snelle AX bijna het zelfde als een gti dacht ik

greetz hans


Klopt wel, de GTI heeft standaard 95 pk. Dacht dat die 1.4 XSi dat ook heeft toch?
AX GTi, sold!

hans106xsi
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 153
Joined: WedJun16, 2004 10:44:18 PM
Location: emmeloord

Post by hans106xsi »

ja een standaard 1.4 xsi heeft 95 pk heb je de 1.6 xsi (na 1995 dacht ik) die heeft 105 en een anderen bak verhouding

User avatar
Ralf
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 369
Joined: MonMay10, 2004 6:17:08 PM

Post by Ralf »

misschien stomme vraag maare,.........

wrom niet 106 rally blok (nieuw type)
is gewoon tu blok dus past er met minimale veranderingen op,....
meer vermogen,...
kunt er turbo kitje voor krijgen

lijkt mij makkelijker

Axirally
Technische Man
Posts: 54
Joined: SatJan17, 2004 4:16:10 PM
Location: Elsloo, Limburg
Contact:

Post by Axirally »

Axdriver wrote:Ik heb ook de grotere schijven eronder. Ik kan ook geen 13inch velgen steken. Dit is slechts bij sommige GT's, ik weet ook niet juist welke types wel en welke niet. Heeft hier misschien iemand een idee van?


Er zijn Ax Sport's en GT's geleverd met "grotere" remmen. Dit alles heeft te maken met de rally- en racecups die er met deze types gereden zijn.
De remklauwen zijn (zover ik me weet te herinneren) hetzelfde, het verschil zit in de grootte van de remschijf en de remklauwbevestiging aan de veerpoot.
DUS; wil je overgaan op het andere type, dien je de veerpoten te verwisselen voor een ander type.
Voorbeeld; De ultralage Ax van Betterman: deze had prachtige 13" met 175/50x13 erop gekocht, maar die pasten niet. Hebben we de veerpoten+remmen gewisseld voor het andere type, toen ging het er wel onder.

hans106xsi
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 153
Joined: WedJun16, 2004 10:44:18 PM
Location: emmeloord

Post by hans106xsi »

Ralf wrote:misschien stomme vraag maare,.........

wrom niet 106 rally blok (nieuw type)
is gewoon tu blok dus past er met minimale veranderingen op,....
meer vermogen,...
kunt er turbo kitje voor krijgen

lijkt mij makkelijker


omdat het gewoon voor de cros is en we nog een schade 106 xsi hebben waar we het blok dan uithalen

greetz hans

Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2084
Joined: ThuJun12, 2003 4:09:08 PM
Location: Lelystad-Haven

Post by Rob GT »

Sander wrote:Das ook de reden waarom er geen 13" onder een GT GTi of GTI past. De velgen lopen aan tegen de klauwen.


Ik heb en had 13 inch onder mijn GT's! :roll: Kan er misschien aan liggen dat ze beiden nieuw model zijn en waren?

Dit klopt niet Sander ik heb een GTI met toch echt de standaard 13" lichtmetaaltjes eronder. Dus de hele remmerij van een GTI kan gewoon gebruikt worden in combinatie met 13".

Het enige probleem wat je hebt is dat de remmerij van een GTI niet zomaar op een andere versie kan door de 3 bouten.


Beter kijken... je hebt 14 inch velgen. :D

welnee ben je gek aan het worden Waar zou een 1.4 AX een beter remsysteem voor nodig hebben. Zoveel harder dan een 1.1 gaat ie niet.


Hehe, jouw 1.1 :wink: :wink:


Succes met inbouwen, het moet dus lukken!
Image

Post Reply