AX 1.1i Evening Edition kraakt
Moderators: denny, vtspower, webmasters
AX 1.1i Evening Edition kraakt
Hallo!
Ik heb een half jaar geleden een Citroën AX 1.1i Evening Edition kunnen kopen voor ?1250. 8j. oud met 80.000km op de teller, een goeie prijs denk ik.
Ik rijd erg graag met deze wagen. Alles verloopt zo smooth.
Nu de laatste weken maakt hij me echter wat ongerust. Elke keer ik een bocht neem (eender welke snelheid) kraakt er iets... Schokdempers? Chassis?
Heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand waaraan dit kan liggen? Ik heb de indruk dat het probleem zich ergens vooraan voordoet...
Alvast bedankt!
xplain.
Ik heb een half jaar geleden een Citroën AX 1.1i Evening Edition kunnen kopen voor ?1250. 8j. oud met 80.000km op de teller, een goeie prijs denk ik.
Ik rijd erg graag met deze wagen. Alles verloopt zo smooth.
Nu de laatste weken maakt hij me echter wat ongerust. Elke keer ik een bocht neem (eender welke snelheid) kraakt er iets... Schokdempers? Chassis?
Heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand waaraan dit kan liggen? Ik heb de indruk dat het probleem zich ergens vooraan voordoet...
Alvast bedankt!
xplain.
ey Xplain
omdat je een nieuw lid bent kan ik het je niet kwalijk nemen dat je het niet gevonden hebt. Maar dit is een zeer bekend probleem bij de ax
http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=2282/
dat is een van de topics die er al aan gewijt is, vermoedelijk de assen dus.
Niet echt iets ergs, als je het maar vervangt
welkom hier!
marc
omdat je een nieuw lid bent kan ik het je niet kwalijk nemen dat je het niet gevonden hebt. Maar dit is een zeer bekend probleem bij de ax
http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=2282/
dat is een van de topics die er al aan gewijt is, vermoedelijk de assen dus.
Niet echt iets ergs, als je het maar vervangt

welkom hier!
marc

Het kan van alles zijn. fusee veren dempers. de bevestiging van je draagarm. Is het een kloenk kloenk kloenk als je door de bocht gaat dan is het waarschijnlijk je aandrijfas.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
q01z wrote:Sander wrote:Het kan van alles zijn. fusee veren dempers. de bevestiging van je draagarm. Is het een kloenk kloenk kloenk als je door de bocht gaat dan is het waarschijnlijk je aandrijfas.
daar ging ik voor het gemak even van uitkloek kloek kloek kloek
Het is niet kloek kloek kloek

Het is echt zo'n geratel geluid zoals vermeld in de topic die je me gaf. Dus die assen wat gata me dat kosten? Kan het niet zelf, moet dus naar een garage gaan...
xplain wrote:Het is niet kloek kloek kloek
Het is echt zo'n geratel geluid zoals vermeld in de topic die je me gaf. Dus die assen wat gata me dat kosten? Kan het niet zelf, moet dus naar een garage gaan...
ik zou voor het gemak gewoon wat rondbellen.. Beginnent bij Citroen voor de onderdelen?
ik heb geen idee wat het kost..

De aandrijfas vervangen is echt een makkelijk klusje
Aandrijfas kost nieuw zo'n 200 euro geloof ik (bind me er niet op vast)
Arbeidsloon zal rond de 40/50 euro liggen
Dan nog wat losse rommel zoals een wielmoer versnellingsbakolie enzo
Maja het is een garage dus reken op zo'n 250 tot 350 all in.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Sander wrote:De aandrijfas vervangen is echt een makkelijk klusje
En is dat echt nodig dat dat gemaakt wordt?

Op een gegeven moment dan kan het flink gevaarlijk worden ja. Als je homokineet vastslaat wil ik eigenlijk helemaal niet weten wat er gebeurd. Je kan ook op de sloop een as halen en die er zelf inzetten dan ben je voor 40 euro klaar.
Sander wrote:Op een gegeven moment dan kan het flink gevaarlijk worden ja. Als je homokineet vastslaat wil ik eigenlijk helemaal niet weten wat er gebeurd. Je kan ook op de sloop een as halen en die er zelf inzetten dan ben je voor 40 euro klaar.
Hmz

Bekijk dit eens: http://www.askanowner.nl/qa/view.asp?gu ... &qid=12955
Misschien gewoon eens vragen aan een garagist van er eens naar te kijken en mee te rijden maar zeker niet te maken?

-
- AX Master Spammer
Sander wrote:De aandrijfas vervangen is echt een makkelijk klusje
Je zou ook een asje van de sloop kunnen halen, en de garage kunnen vragen die er voor je op te zetten, dat zullen ze ook vast wel willen doen. Een voordeel van de sloop is dat je niet bang hoeft te zijn dat je iets molt, en je bent iets goedkoper uit