ax schokt soms
Moderators: denny, vtspower, webmasters
ax schokt soms
de ax bokt met enige regelmaat onder het rijden bij lagere toeren, bijvoorbeeld als ik 50kmpu rij in de 3rde versnelling en dan in eens volgas geef.
dan sputtert hij 4 keer ofzo en gaat hij gewoon verder met versnellen.
ook heeft hij dit als je gewoon optrekt vanaf de eerste versnelling, tot ongeveer 60kmpu, dan heeft hij nergens last meer van.
de ax heeft het zowel bij koude als warme motor.
wel start de ax goed en loopt hij netjes stationair, valt overigens ook niet uit onder het rijden.
ook op de snelweg, hogere toeren dus rijd hij perfect.
iemand die hier de oorzaak van weet?
dan sputtert hij 4 keer ofzo en gaat hij gewoon verder met versnellen.
ook heeft hij dit als je gewoon optrekt vanaf de eerste versnelling, tot ongeveer 60kmpu, dan heeft hij nergens last meer van.
de ax heeft het zowel bij koude als warme motor.
wel start de ax goed en loopt hij netjes stationair, valt overigens ook niet uit onder het rijden.
ook op de snelweg, hogere toeren dus rijd hij perfect.
iemand die hier de oorzaak van weet?
Re: AX schokt soms
AlexB wrote:de AX bokt met enige regelmaat onder het rijden bij lagere toeren, bijvoorbeeld als ik 50kmpu rij in de 3rde versnelling en dan in eens volgas geef.
dan sputtert hij 4 keer ofzo en gaat hij gewoon verder met versnellen.
ook heeft hij dit als je gewoon optrekt vanaf de eerste versnelling, tot ongeveer 60kmpu, dan heeft hij nergens last meer van.
de AX heeft het zowel bij koude als warme motor.
wel start de AX goed en loopt hij netjes stationair, valt overigens ook niet uit onder het rijden. DAT OVERKWAM MIJ MEDIO FEBRUARI (VRIESKOU) ONDERAAN DE BRIENENOORDBRUG. PLOTSKLAPS INHOUDEN EN SNEL OVER DE VRACHTWAGENSTROOK NAAR DE VLUCHTSTROOK. HACHELIJK EN ERG SMAL DAAR. LICHTE PANIEK, WANT ZE PASSEREN JE RAKELINGS EN IN ZIJSPIEGEL KWAM ER EEN GEDEELTELIJK OP MIJN STROOK AANSTORMEN. KENNELIJK MET WAT ANDERS BEZIG GAF NOG NET OP TIJD EEN RUK AAN ZIJN STUUR ANDERS WAS HET SLECHT AFGELOPEN. IN PANIEK WEER STARTEN, GEWOON WEER LOPEN EN VERDER RIJDEN. FLUKS BENZINE GETANKT MAAR NOG ZO´N 13 LITER WAS ER AL DUS DAARAAN KAN HET NIET GELEGEN HEBBEN. SINDSDIEN GEEN ENKELE KLACHT MEER. WEL SOMS HET GEVOEL DAT MOTOR OP SNELHEID ERGENS TEGENAAN LEUNT. MOEILIJK TE OMSCHRIJVEN EN MISSCHIEN IS HET MIJN VERBEELDING.
IEMAND IETS SOORTGELIJKS ERVAREN.
DE TIP (INJECTIEHUIS) OOK VOOR MIJ VAN TOEPASSING
ALVAST DANK VOOR LEZEN EN MEEDENKEN.
(EN ALEX b EXCUUS VOOR HET MEELIFTEN IN JOUW TOPIC)
ook op de snelweg, hogere toeren dus rijd hij perfect.
iemand die hier de oorzaak van weet?
Schokkende motor
Nog even nadenkend over het schokken.
Ik heb iets soortgelijks ervaren met heftiger reacties 'out of the blue' in het motorgedrag.
Uitlezen van het geheugen en diagnoseapparatuur leverde niets op.
De oorzaak uiteindelijk toch gevonden. Het bleek een lekkende (noem je dat zo?) bougie. Een scheur in de porceleine isolatiemantel waardoor vonkspanning oversprong o.i.d..Iig niet op de plek waar het nodig was. Weinig km´s maar kennelijk toch mogelijk. Materiaalspanning en grote temperatuurverschillen denk ik.
Misschien heb je er voordeel van.
Groet
Ik heb iets soortgelijks ervaren met heftiger reacties 'out of the blue' in het motorgedrag.
Uitlezen van het geheugen en diagnoseapparatuur leverde niets op.
De oorzaak uiteindelijk toch gevonden. Het bleek een lekkende (noem je dat zo?) bougie. Een scheur in de porceleine isolatiemantel waardoor vonkspanning oversprong o.i.d..Iig niet op de plek waar het nodig was. Weinig km´s maar kennelijk toch mogelijk. Materiaalspanning en grote temperatuurverschillen denk ik.
Misschien heb je er voordeel van.
Groet
Lijkt logisch, maar zo werkte hij in mijn geval niet. Starten en rijden, soms hikken en dan weer niet. Link want er zit zo iemand binnen zonder kloppen, omdat hij/zij abrupt inhoudt en stottert.AlexB wrote:donderdag avond ga ik eerst het injectiehuis even grondig reinigen iedergeval, daarna even verder kijken.
indien een bougie of bougiekabel 'lekt' zou hij toch ook onregelmatig stationair moeten draaien denk ik dan toch?
Hoe je een bougie controleert op lekken zou ik je niet kunnen zeggen. Ik meen iets van overslag te hebben opgevangen, lijkt mij het weglekken van de stroomimpuls naar massa oid.
Wiet het weet mag het zeggen.
Ben wel benieuwd hoe het met je injectiehuis afloopt. Laat het me weten, want ik schreef over een duistere motoruitval en dat wil ik liever niet meer hebben.
suc6
zou kunnen inderdaad.
net ook nog even gekeken in het donker onder de kap, beetje gas gegeven maar zie geen vonkjes overspringen of iets.
het is inderdaad een type 2, betreft een 1.0 furore.
als jij wat hebt liggen los zou dat even uit te wisselen zijn eventueel.
dan kan ik dat ook uitsluiten.
volgens mij woon je aardig in de buurt
net ook nog even gekeken in het donker onder de kap, beetje gas gegeven maar zie geen vonkjes overspringen of iets.
het is inderdaad een type 2, betreft een 1.0 furore.
als jij wat hebt liggen los zou dat even uit te wisselen zijn eventueel.
dan kan ik dat ook uitsluiten.
volgens mij woon je aardig in de buurt
Ja, ik woon erg dicht in de buurt .
Misschien liggen er nog bougiekabels van Degene in m'n opslag, maar daar zou ik even voor moeten sprokkelen. Mocht dat namelijk niet zo zijn kan ik je niet echt helpen, heb zelf voornamelijk spullen voor een GTI MultiPoint en die hebben weer andere bougiekabels . Wat in wel gewoon kan doen is de kabels doormeten op massa.
Misschien liggen er nog bougiekabels van Degene in m'n opslag, maar daar zou ik even voor moeten sprokkelen. Mocht dat namelijk niet zo zijn kan ik je niet echt helpen, heb zelf voornamelijk spullen voor een GTI MultiPoint en die hebben weer andere bougiekabels . Wat in wel gewoon kan doen is de kabels doormeten op massa.