Verschillende types waterpomp

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

waterpomp dus voor aluminium onderblokken!
Image

raoel
Eggman
Eggman

Post by raoel »

ja maar zelfs dan zijn er meerdere,

dus foto is misschien wel handig?

Browny
Total admin
Total admin

Post by Browny »

als je op hbase zoekt op kenteken kan je toch het nummer vinden, dat staat erbij.

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by denny »

er zijn 2 typen, alu b
lok en gietijzer blok.

Het probleem is dat in veel onderdelen programma's gewoon beidden in het systeem staan als zijnde toepasbaar.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

raoel
Eggman
Eggman

Post by raoel »

nog maar eens dat idee uit de wereld helpen:

de waterpomp voor alu onderblok paste niet in mijn alu onderblok, het verhaal gaat dat er meerdere zijn...

edit: link

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by denny »

raoel wrote:nog maar eens dat idee uit de wereld helpen:

de waterpomp voor alu onderblok paste niet in mijn alu onderblok, het verhaal gaat dat er meerdere zijn...

edit: link
heb je niet de goede gehad. En dus is je pomp niet voor een alu geweest. ;) maar voor een gietijzer. Zoals ik al zei staan in veel onderdelen programma's ze er gewoon allebij in bij beidde motortypen.
Zelfde als waarom bv in hbase bij een ax sport onderdelen voor een gietijzer onderblok staan (bv carterset) of zoals hier bv een koppakking voor zowel gietijzer als aluminium voor een ax sport.

Image
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

raoel
Eggman
Eggman

Post by raoel »

even wat plaatjes geleend:

rechts op de foto, pomp voor gietijzer toch? (kwam uit het blok van Marc, ernaast de pomp die niet paste)
Image

mijn oude en nieuwe pomp (glimmen = nieuw):
Image

voor zover ik op de plaatjes kan zien is die van gietijzer *duidelijk* anders (tenzij, is ie afgebroken ofzo?) en mijn nieuwe pomp paste niet.

Ziet er trouwens uit alsof de nieuwe pomp van Marc wel in mijn blok zou passen, maarja.. ik heb nu de oude en die voldoet nog..

Tenzij ik er 1 heb gekregen van een andere auto ofzo (106? saxo?)

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Bossie »

Bij die rechter van Marc is al het nodige afgebroken. Zoals je op onderstaande foto kan zien is het gedeelte waar de bout doorheen er al af.

Image
Image Image Image

raoel
Eggman
Eggman

Post by raoel »

mja, 't is dat het zoveel moeite is om die dingen los te krijgen, maar als iedereen nou een plaatje maakt van de waterpomp en of ie wel of niet past, wordt het misschien ooit wel duidelijk (en als ik gewoon een foute pomp had zou dat een oude frustratie de wereld uit helpen.. en de angst dat ik nooit 'n goeie ga vinden ;-) )

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by denny »

de moeite bij gietijzer blok zit hem in het feit dat het aluminium van de pomp reageert met het ijzer van het blok en dus als het ware samensmelt. Iets met elektrische spanningsverschillen en edelheid van het materiaal en zo. altijd wat vet gebruiken bij montage dus.

Raoul,
Die glimmende waterpomp van jouw? paste de boutgaten niet?
Ook QH geeft nl maar een type waterpomp voor alu.
vind dat van jouw dus een nogal raar verhaal. begin me af te vragen of jouw waterpomp dan uberhaupt wel voor een TU blok was.

raoel
Eggman
Eggman

Post by raoel »

denny wrote:de moeite bij gietijzer blok zit hem in het feit dat het aluminium van de pomp reageert met het ijzer van het blok en dus als het ware samensmelt. Iets met elektrische spanningsverschillen en edelheid van het materiaal en zo. altijd wat vet gebruiken bij montage dus.

Raoul,
Die glimmende waterpomp van jouw? paste de boutgaten niet?
Ook QH geeft nl maar een type waterpomp voor alu.
vind dat van jouw dus een nogal raar verhaal. begin me af te vragen of jouw waterpomp dan uberhaupt wel voor een TU blok was.
boutgaten gingen prima, maar hij lekte, de rand waar de rubbers omheen gingen zag er gewoon anders uit... ja ik twijfel ook steeds meer of ik wel de goeie had.

Post Reply