xsi blok in een ax
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- AX liefhebber
xsi blok in een ax
jullie zullen me wel een beul vinden maar voor de cross hebben wij een ax 1.1 (of iets in de richting) maar nu willen we daar een 106 xsi blok in hangen weten jullie of dat zo past hebben er alles bij (schade 106) dus ecu bak noem maar op
al vast bedankt voor jullie antwoorden
al vast bedankt voor jullie antwoorden
XSI is toch ook TU blok??
zover ik weet past dat alleen is het een beetje proppen
en als je nu een 1.1 hebt is het vast ook wel handig om het onderstel over te zetten.. dan heb je nog wegligging ook.. en gaat het minder kapot.
Ik weet het niet zeker hoor, het is geloof ik nog niet geprobeerd? is het het 1.4 blok of de 1.6
Het moet haast wel passen.. de 1.4 is hetzelfde blok als die van de AX GTI
de 1.6 hetzelfde blok als vd saxo. Sander heeft dat blok erin liggen geloof ik [1.6 8v] dus die moet je daar voor hebben.
en beul ben je niet hoor.. alsje maar wint!
zover ik weet past dat alleen is het een beetje proppen
en als je nu een 1.1 hebt is het vast ook wel handig om het onderstel over te zetten.. dan heb je nog wegligging ook.. en gaat het minder kapot.
Ik weet het niet zeker hoor, het is geloof ik nog niet geprobeerd? is het het 1.4 blok of de 1.6
Het moet haast wel passen.. de 1.4 is hetzelfde blok als die van de AX GTI
de 1.6 hetzelfde blok als vd saxo. Sander heeft dat blok erin liggen geloof ik [1.6 8v] dus die moet je daar voor hebben.
en beul ben je niet hoor.. alsje maar wint!
-
- AX liefhebber
Ja dit past zeker. het enige verschil is dat het blok mischien een cm hoger is maar dat levert geen problemen op. De motorsteunpunten zitten ook op dezelfde plek.
Aanrader is:
- zet er de motorsteunen van de xsi op want die zijn steviger.
- zorg dat je remsysteem maar ook onderstel is aangepast (dit om de krachten op te vangen)
succes er verder mee. Een vriend van mij (ax-powah, geert) heeft ook een xsi blok liggen wat er in komt dus dat wordt blazuhh
Aanrader is:
- zet er de motorsteunen van de xsi op want die zijn steviger.
- zorg dat je remsysteem maar ook onderstel is aangepast (dit om de krachten op te vangen)
succes er verder mee. Een vriend van mij (ax-powah, geert) heeft ook een xsi blok liggen wat er in komt dus dat wordt blazuhh
Mzzls Jeroen
www.axtreme.photosite.com
- Full RVS spaghettispruitstuk
- GTI CUP chip
- Brock b2 velgen
- Carzone special voorbumper
- Dtm onderlip achter
www.axtreme.photosite.com
- Full RVS spaghettispruitstuk
- GTI CUP chip
- Brock b2 velgen
- Carzone special voorbumper
- Dtm onderlip achter
Kakelbont wrote:atmozz wrote:
- zorg dat je remsysteem maar ook onderstel is aangepast
de AX 1.4 heeft toch ook dezelfde remmen als de 1.1 ?
ja en onder een ferrari zit ook het remsysteem van een fiat
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
Nou denny. Het remsysteem van een 1.1 en een 1.4 is psies hetzelfde. De sportieve versies hebben wel een ander systeem. Iets grotere schijven enzo. Das ook de reden waarom er geen 13" onder een GT GTi of GTI past. De velgen lopen aan tegen de klauwen.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Sander wrote:Nou denny. Het remsysteem van een 1.1 en een 1.4 is psies hetzelfde. De sportieve versies hebben wel een ander systeem. Iets grotere schijven enzo. Das ook de reden waarom er geen 13" onder een GT GTi of GTI past. De velgen lopen aan tegen de klauwen.
Effe inhaken dan:
Dus ik kan mijn AX upgraden met het remsysteem van een 1.4 GT? Heb dan ook 14" hoor!
-
- Technische Man
hans106xsi wrote:het is de 1.4 versie met 95 pk en het wordt voor de cross en winnen ja dat moet wel lukken als het allemaal past want moet tegen 1.4 corsa's en meer van dat gekke spul hij wordt verder helemaal kaal gemaakt komt rolkooi in en het kuipje van die 106
Uitlaat aanpassen, K+N erin en natuurlijk effe chippen , gaat ie nog beter. Zeker goed voor in de cross, meer kracht van onderuit.
Afhankelijk van het type computer heb ik nog wel een chippie liggen........
@ Brutus; Dus ik kan mijn AX upgraden met het remsysteem van een 1.4 GT? Heb dan ook 14" hoor!
Moet je wel je veerpoten wisselen!! (Betterman heeft er nog )
Sander wrote:Nou denny. Het remsysteem van een 1.1 en een 1.4 is psies hetzelfde. De sportieve versies hebben wel een ander systeem. Iets grotere schijven enzo. Das ook de reden waarom er geen 13" onder een GT GTi of GTI past. De velgen lopen aan tegen de klauwen.
zou toch zweren dat ze andere hoofdremcilinders hebben
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
Sander wrote:welnee ben je gek aan het worden Waar zou een 1.4 AX een beter remsysteem voor nodig hebben. Zoveel harder dan een 1.1 gaat ie niet.
nee maar hij mag wel een stuk zwaarder geladen worden dus meer gewicht om af te remmen zeg maar .....
heej de josti
Dit klopt niet Sander ik heb een GTI met toch echt de standaard 13" lichtmetaaltjes eronder. Dus de hele remmerij van een GTI kan gewoon gebruikt worden in combinatie met 13".
Het enige probleem wat je hebt is dat de remmerij van een GTI niet zomaar op een andere versie kan door de 3 bouten.
AX GTi, sold!
Sgurk wrote:Sander wrote:Nou denny. Het remsysteem van een 1.1 en een 1.4 is psies hetzelfde. De sportieve versies hebben wel een ander systeem. Iets grotere schijven enzo. Das ook de reden waarom er geen 13" onder een GT GTi of GTI past. De velgen lopen aan tegen de klauwen.
Dit klopt niet Sander ik heb een GTI met toch echt de standaard 13" lichtmetaaltjes eronder. Dus de hele remmerij van een GTI kan gewoon gebruikt worden in combinatie met 13".
Het enige probleem wat je hebt is dat de remmerij van een GTI niet zomaar op een andere versie kan door de 3 bouten.
dit is ook het geval bij de gewone GT, er zijn 2 verschillende door elkaar gebruikt
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio