Het is mooi k*t! Fotos inside/ hulp gevraagd
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- AX liefhebber
- Posts: 300
- Joined: MonFeb09, 2009 3:28:36 AM
- Location: Bovenkarspel
Zet je kabelboom achter je blok langs vast aan je blok, dus ter hoogte van je startmotor, dit scheelt al kans op een storing doordat je bedrading dan star aan het blok zit, maakte bij mij erg veel uit om een vage reden, mijne stopte ook spontaan, kabelboom daar langs vast gezet en hij rijd al bijna een jaar zonder problemen !
Ik heb nog een ecu leggen voor het blok wat jij hebt, deze mag je zo hebben als je denkt hem te kunnen gebruiken.
Zorg dat je die aansluiting op net onder je injectie huis waar die slang heen ging van je zomer/winter klep goed lucht dicht maakt he !
Als die niet goed dicht is loopt hij ook voor je gevoel op 3 poten.
Ik heb nog een ecu leggen voor het blok wat jij hebt, deze mag je zo hebben als je denkt hem te kunnen gebruiken.
Zorg dat je die aansluiting op net onder je injectie huis waar die slang heen ging van je zomer/winter klep goed lucht dicht maakt he !
Als die niet goed dicht is loopt hij ook voor je gevoel op 3 poten.
Techniek is simpel zolang je het snapt !
-
- AX liefhebber
- Posts: 300
- Joined: MonFeb09, 2009 3:28:36 AM
- Location: Bovenkarspel
Relai onder ecu gooit brandstof inspuiting uit,zorg dat hij heel goed in die stekker zit, er hoort een klem op de stekker te zitten die over het relai gaat om hem vast te houden, iets speling op die verbinding en de brandstof inspuiting stopt.
De witte stekker voor op je injectie huis is van de inspuiting, de bedrading daarvan MOET storings vrij zijn, haal anders bij de sloop een anderre stekker met meer dan genoeg draad, zodat je die knap kan om solderen of met amp stekkertjes (rood) mits je een goede tang hebt hiervoor (deze gaat niet eerder open voor hij helemaal dicht is geweest).
Je moet rekening houden namelijk dat je de bestaande bedrading terug moet knippen omdat er bij draden oxide vorming optreed en deze oxide moet je weg halen door terug te knippen in je draad voor goed contact.
Een goede tang voor amp stekkertjes is trouwens niet zo duur hoor, bij een electronice winkel heb je ze voor ongeveer 25 euro.
De witte stekker voor op je injectie huis is van de inspuiting, de bedrading daarvan MOET storings vrij zijn, haal anders bij de sloop een anderre stekker met meer dan genoeg draad, zodat je die knap kan om solderen of met amp stekkertjes (rood) mits je een goede tang hebt hiervoor (deze gaat niet eerder open voor hij helemaal dicht is geweest).
Je moet rekening houden namelijk dat je de bestaande bedrading terug moet knippen omdat er bij draden oxide vorming optreed en deze oxide moet je weg halen door terug te knippen in je draad voor goed contact.
Een goede tang voor amp stekkertjes is trouwens niet zo duur hoor, bij een electronice winkel heb je ze voor ongeveer 25 euro.
Techniek is simpel zolang je het snapt !
amp-stekkertjes in bedrading onder de motorkap vind ik net zo'n doodzonde als kroonsteentjes!
Een GOEDE verbinding tussen twee draaduiteinden bestaat uit een soldeerverbinding die afgeschermd wordt door krimpkous!
Een GOEDE verbinding tussen twee draaduiteinden bestaat uit een soldeerverbinding die afgeschermd wordt door krimpkous!
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
-
- AX liefhebber
- Posts: 300
- Joined: MonFeb09, 2009 3:28:36 AM
- Location: Bovenkarspel
Dat ben ik voor 300% met je eens, maar ja, als je niet kunt solderen of je denkt dat het met s39 moet kan je beter voor een amp kiezen, dan laat je nog iets heel !
Al hoor ik wel steeds vaker van monteurs dat er ook een soort amp schijnt te zijn die de voorkeur krijgt boven solderen, het hoe of wat daarvan is mij nog niet duidelijk ?
Deze schijnt veel door erkende alarm inbouw monteurs te worden gebruikt.
Al hoor ik wel steeds vaker van monteurs dat er ook een soort amp schijnt te zijn die de voorkeur krijgt boven solderen, het hoe of wat daarvan is mij nog niet duidelijk ?
Deze schijnt veel door erkende alarm inbouw monteurs te worden gebruikt.
Techniek is simpel zolang je het snapt !
'n betere verbinding dan een gesoldeerde verbinding is er NIET!
Die zogenaamde "betere amp verbindingen" zijn nog steeds een voortvloeisel van gemakszucht!
Daarnaast: als je niet kunt solderen, kun je je beter gewoon niet bezig houden met herstellen van draadverbindingen. Kwestie van het in de praktijk brengen van zelfkennis!
Die zogenaamde "betere amp verbindingen" zijn nog steeds een voortvloeisel van gemakszucht!
Daarnaast: als je niet kunt solderen, kun je je beter gewoon niet bezig houden met herstellen van draadverbindingen. Kwestie van het in de praktijk brengen van zelfkennis!
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Nou luister eens, ik heb samen met mikey die nieuwe kabelboom eronder gelegd. maar de accu was ver heen. opgeladen en net proberen te starten. hij draait wel rond maar start em niet op,
krijg iig geen klappen meer te horen. al het andere qua stroom doet het, vrees nu dat het de brandstof pomp is die niks doet, maar die is doorverbonden ergens aan.
dat groene computertjezit wel stevig vast ja en dat witte stekkertje ook.,kga der donderdag nog even naar kijken anders pakt die jonge van de garage hem even aan. maja dat gaat wel €€ kosten
dus als iemand nog ideen heeft,
het gezeik is weer begonnen toen ik zaterdag nieuwe bougies eringooide, dervoor reed ie nog. bougie kabels zijn vervangen door nieuwe iig, zelfde als erop zaten
wel zitten de oude bougies er terug in. dit ga ik donderdag even checken op vonk. en dan die nieuwe er weer in en ook even andere bobine erop om zo te checken.
hoop dat ie voor de 14de weer rijd
krijg iig geen klappen meer te horen. al het andere qua stroom doet het, vrees nu dat het de brandstof pomp is die niks doet, maar die is doorverbonden ergens aan.
dat groene computertjezit wel stevig vast ja en dat witte stekkertje ook.,kga der donderdag nog even naar kijken anders pakt die jonge van de garage hem even aan. maja dat gaat wel €€ kosten
dus als iemand nog ideen heeft,
het gezeik is weer begonnen toen ik zaterdag nieuwe bougies eringooide, dervoor reed ie nog. bougie kabels zijn vervangen door nieuwe iig, zelfde als erop zaten
wel zitten de oude bougies er terug in. dit ga ik donderdag even checken op vonk. en dan die nieuwe er weer in en ook even andere bobine erop om zo te checken.
hoop dat ie voor de 14de weer rijd
-
- AX liefhebber
- Posts: 300
- Joined: MonFeb09, 2009 3:28:36 AM
- Location: Bovenkarspel
klinkt mischien stom, maar heb je die 2 ronde conectors van je draadboom naar je auto (die met heel veel pootjes) ook vast gedraait ?
Een vriend van mij had dit grapje met een vw golf na motor wissel vergeten die stekkers vast te draaien maar wel er in, dat blok liep ook voor de honden niet, je brandstof pomp loopt ook daar langs, tevens luister eens of dat relay wel schakkelt wat bij je ecu zit en of die goed contact maakt met het aansluitblok ! (rechthoekig oranje/bruin)
Een vriend van mij had dit grapje met een vw golf na motor wissel vergeten die stekkers vast te draaien maar wel er in, dat blok liep ook voor de honden niet, je brandstof pomp loopt ook daar langs, tevens luister eens of dat relay wel schakkelt wat bij je ecu zit en of die goed contact maakt met het aansluitblok ! (rechthoekig oranje/bruin)
Techniek is simpel zolang je het snapt !
-
- AX liefhebber
- Posts: 300
- Joined: MonFeb09, 2009 3:28:36 AM
- Location: Bovenkarspel
Als hij ook nog wat hulp ter plaatsen kan krijgen die genoeg weet van electronica en die goed kan solderen is dat zeker te doen, als ik hem goed begrijp kan hij zelf net aan een lamp verwisselen, dan schiet het niet echt op hoor, natuurlijk kunnen we hem alles leren, ook hoe je soldeert, maar dan kan het wel even duren voor dat hij zelf de fout vind.
Het zou in ieder geval al heel wat wezen als hij het voor elkaar krijgt om de ecu uit te lezen, hoe dit moet heb ik eerder al aan hem uitgelegt en volgens mij al meerdere van ons, echter tussen weten hoe en doen is nog wel even een verschil.
Het zou in ieder geval al heel wat wezen als hij het voor elkaar krijgt om de ecu uit te lezen, hoe dit moet heb ik eerder al aan hem uitgelegt en volgens mij al meerdere van ons, echter tussen weten hoe en doen is nog wel even een verschil.
Techniek is simpel zolang je het snapt !
Een AX heeft maar één ronde stekker in de motorkabelboom! (zit boven de bak) En daar loopt NIET de draad naar de brandstofpomp langs!lekkersimpel wrote:klinkt mischien stom, maar heb je die 2 ronde conectors van je draadboom naar je auto (die met heel veel pootjes) ook vast gedraait ?
Een vriend van mij had dit grapje met een vw golf na motor wissel vergeten die stekkers vast te draaien maar wel er in, dat blok liep ook voor de honden niet, je brandstof pomp loopt ook daar langs, tevens luister eens of dat relay wel schakkelt wat bij je ecu zit en of die goed contact maakt met het aansluitblok ! (rechthoekig oranje/bruin)
De draad naar de brandstofpomp loopt namelijk via de verlichtingskabelboom en komt bij de grote ronde stekker aan de zijkant achter het dash (t.h.v. de zekeringkast) de carrosserie binnen.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Klinkt inderdaad wel als een leuke uitdaging, ja.
Moet eerst even intern overleggen of er kwa tijd de mogelijkheid is om jouw kant op te komen.
Moet eerst even intern overleggen of er kwa tijd de mogelijkheid is om jouw kant op te komen.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
haha je kijkt maar, morgenmiddag ga ik met die anderen jongen weeer erna toe., status atm is dat ie in Waspik / bij waalwijk staat.
gewoon bij iemand voor de deur, nieuwe kabelboom erin nieuwe bougiekabels, morgen nieuwe bougies en dan proberen aan te wakkeren dat ding, als ie eenmaal start is het goed. maar ja
ik wil rijden
gewoon bij iemand voor de deur, nieuwe kabelboom erin nieuwe bougiekabels, morgen nieuwe bougies en dan proberen aan te wakkeren dat ding, als ie eenmaal start is het goed. maar ja
ik wil rijden
-
- AX liefhebber
- Posts: 300
- Joined: MonFeb09, 2009 3:28:36 AM
- Location: Bovenkarspel
Het is jammer dat je voor mij doen aan de anderre kant van het land woont, anders had ik ook wel je kant op willen komen, zal met het verbruik van mijn auto op het ogenblik helemaal gouden rit worden stekker van de wagensnelheids sensor is verrot, dus hij loopt nu 1 op 8 en ik ben gewoon te beroerd om even het luchtfilter er weer af te halen om er bij te kunnen
Heb je het vandaag nog voor elkaar gekregen om de ecu uit te kunnen lezen ?
Bij mijn 106 zit er ook 1 grote ronde stekker aan de kabelboom, ik bedoelde eigenlijk dat er een kleine ( van koplampen enzo) en een grote (van kabelboom) zitten, of ax ook die kleine stekker heeft weet ik niet maar ging daar vanuit.
Heb je het vandaag nog voor elkaar gekregen om de ecu uit te kunnen lezen ?
Bij mijn 106 zit er ook 1 grote ronde stekker aan de kabelboom, ik bedoelde eigenlijk dat er een kleine ( van koplampen enzo) en een grote (van kabelboom) zitten, of ax ook die kleine stekker heeft weet ik niet maar ging daar vanuit.
Techniek is simpel zolang je het snapt !
-
- AX liefhebber
- Posts: 300
- Joined: MonFeb09, 2009 3:28:36 AM
- Location: Bovenkarspel
We hebben het toch over een 1.4 van rond '96 ?
Want daar bij schakelt het relay bij de ecu zeker wel de brandstof pomp, dus zal die via de ronde stekker de auto ingaan lijkt mij, op aansluiting 11 zit 12 volt continu welke contact 1 schakelt welke de brandstof pomp aanstuurt, tevens voorziet deze de lambda voorverwarming en de bobine van prik, dus mocht dat relay stuk zijn of de aansluitingen vervuilt dan krijg je heel vreemde klachten die sterk op zijn klachten lijken, echter heb je bij deze storing 1 heel klein probleempje, de ecu ziet het niet.
Want daar bij schakelt het relay bij de ecu zeker wel de brandstof pomp, dus zal die via de ronde stekker de auto ingaan lijkt mij, op aansluiting 11 zit 12 volt continu welke contact 1 schakelt welke de brandstof pomp aanstuurt, tevens voorziet deze de lambda voorverwarming en de bobine van prik, dus mocht dat relay stuk zijn of de aansluitingen vervuilt dan krijg je heel vreemde klachten die sterk op zijn klachten lijken, echter heb je bij deze storing 1 heel klein probleempje, de ecu ziet het niet.
Techniek is simpel zolang je het snapt !
Dat relais schakelt idd de ECU, injectie, ontsteking en brandstofpomp, maar de draad van de pomp loopt zeker weten NIET via de ronde stekker boven de bak! Kijk maar onder het dash achter de zekeringkast: daar zit een enkelvoudige rode stekkerverbinding die twee gele draden met elkaar verbindt. De ene komt uit de grote ronde stekker die in de zijkant van het chassis gemonteerd zit en de andere gele draad loopt onder het vloerkleed door naar achter: de voedingsdraad voor de brandstofpomp!
En laat nou die grote ronde stekker voornamelijk alle draden voor de verlichtingszooi aan de voorzijde bevatten, maar bijv. óók de signaaldraad voor het motorstoringslampje.
En laat nou die grote ronde stekker voornamelijk alle draden voor de verlichtingszooi aan de voorzijde bevatten, maar bijv. óók de signaaldraad voor het motorstoringslampje.
Code: Select all
Aansluitgegevens 23-pins multipole connector:
1.
2. +VL
3. +RAW-R
4. +RAW-L
5.
6. +DL
7.
8. +GL
9. +GL
10.
11. GND
12. -RBS
13. -PR / -RVN
14.
15.
16. GND
17.
18. IV (+12V)
19. KVN
20. +Brandstofpomp
21. -MC
22. -ABS
23.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
-
- AX liefhebber
- Posts: 300
- Joined: MonFeb09, 2009 3:28:36 AM
- Location: Bovenkarspel
Kijk dat zijn de berichten !!!!
Zet alles nog wel even vast he !
kijk ook even met draaiende motor of deze stottert ofzo als je aan de draadboom zit, stukje voor stukje natuurlijk zodat als hij er mee zou stoppen je weet waar de slechte vebinding zit
Dit klinkt mischien vervelend, maar hij kan beter nu stoppen als onderweg, dat heb ik gehad, steeds voor het stoplicht ging hij uit, maar had daarvoor wel al een rit gemaakt van 300 km zonder problemen.
Bleek later die draad naar het injectie verrot.
Weer veel rij plezier !
Zet alles nog wel even vast he !
kijk ook even met draaiende motor of deze stottert ofzo als je aan de draadboom zit, stukje voor stukje natuurlijk zodat als hij er mee zou stoppen je weet waar de slechte vebinding zit
Dit klinkt mischien vervelend, maar hij kan beter nu stoppen als onderweg, dat heb ik gehad, steeds voor het stoplicht ging hij uit, maar had daarvoor wel al een rit gemaakt van 300 km zonder problemen.
Bleek later die draad naar het injectie verrot.
Weer veel rij plezier !
Techniek is simpel zolang je het snapt !