als ik een lang stuk heb gereden +/- 150 km ( bij soms ook al wel minder km's ) hoor ik bij het optrekken als ik heb stilgestaan bij een stoplicht oid, een vaag schaaf geluidje. net of de achterste trommels iets aanschaaft. of voor ...
gisteren is echt alles los geweest maar zag er allemaal prima uit.
probleem doet zich niet voor als ik korte stukjes heb gereden.. kan dit met de kou te maken hebben ??
( peugeot 106 1.4 sport uit 2001 - )
Last edited by londemanmp on SunJan31, 2010 12:06:56 AM, edited 1 time in total.
Hoogstwaarschijnlijk een remklauwtje waarvan het zuigertje wat aangeroest is.
Beste is remklauw demonteren, zuigertje eruit persen met perslucht en even schoonmaken met ScotchBrite oid.
Dan kun je het zuigertje met beleid weer terugdrukken in de klauw met een beetje remmenvet.
Of een nieuw klauwtje monteren, maar da's duur.
Als je geluk hebt zijn alleen de glijpennen vies, een klauw moet axiaal kunnen bewegen.
Da's een kwestie van glijpennen inspuiten met spuitvet/ kruipolie.
zojuist een kort ritje gedaan vanuit werk naar huis. heb het een beetje weten te traceren, maar het geluidje komt er zeg maar als ik aan het rijden ben en gas loslaat. metaal geluidje.
londemanmp wrote:als ik tegen de motorkap aandruk, ..............
Motorkap?? Of bedoel je het kleppendeksel zodat je de motor een beetje heen en weer schud.
Bij dat laatste heb ik wel eens gehad dat de schakelstangen of eigenlijk het vierkante deel tegen de uitlaat aankwam. Ik heb het opgelost door de uitlaat deels los te maken en iets opzij te leggen.
probleem met het gekraak is ook gevonden, het was de aansluiting onder het blok waar de kat pijp en de middenpijp tegen elkaar aankomen, hier zitten veren bij en een pakking na deze te hebben ingespoten ook weer verdwenen.