Gewoon een fatsoenlijke thermometer in je radiateur hangen en de waardes controleren.
Als de ventilator wel aan- en uitgaat zal je dashklokje waarschijnlijk niet zuiver zijn...
Wat is de normale motor temp voor een 1.1 volcane
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Tabel is bij mij niet bekend.coopr wrote:Jah dan moet ik iets hebben om te vergelijken..
Hoeveel weerstand zou ik moeten meten bij 95 graden? neem aan dat dit met ohms werkt?
Is hier uberhaubt een tabel van?
Zoals Pascal al aangeeft meten met een thermometer en als je ventilator start en stopt bij langdurig stationair draaien weet je dat de temperatuur ergens tussen de 90 en 95 gr.C is.
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
Zo.. ik heb een professioneel meet instrument gevonden .
Een of ander industrieel meet apparaat wat ik kan gebruiken.. metalen staafje met lange draad en een flink apparaat wat een temperatuur aan zou moeten geven.
We zullen eens kijken hoe precies de temperatuumeter is in mijn dashboard..
Hopelijk komt hier een oplossing uit om het "motor verhitting" probleem te verhelpen .
Een of ander industrieel meet apparaat wat ik kan gebruiken.. metalen staafje met lange draad en een flink apparaat wat een temperatuur aan zou moeten geven.
We zullen eens kijken hoe precies de temperatuumeter is in mijn dashboard..
Hopelijk komt hier een oplossing uit om het "motor verhitting" probleem te verhelpen .
heb er al mijn twijfels aan ontdekte een sticker met made in china..raoel wrote:Leuk een *echt* apparaat! Ik ben benieuwd
maar heb wat meetingen gedaan op verschillende plekken. Kon geen plek vinden om in het blok te meten.. dus ben links gaan meten net naast het spruit stuk.. en zag dat de fan hier aanslaat op 96.2 en afslaat bij 92,7. Het was vandaag niet heel warm dus theoretisch slaat hij nog warmer aan. het afkoelen zou ongv wel kunnen kloppen want het duurt even voor dat de actuele temperatuur zichtbaar is op de meter het staafje koelt natuurlijk langzamer af..
Maar goed echt heel veel duidelijker ben ik er niet van geworden.. voor mijn gevoel verschilt de temp dan in mijn dash niet echt heel veel..
Ik heb de thermostaat vervangen ik ga nu eerst en vooral eens de koelvloeistof vernieuwen.. vieze dikke zwart/bruine zooi zal ook niet goed zijn voor een optimale koeling. Waar kan ik de sensoren vinden? of zitten die ergens diep verwerkt achter in het blok? misschien zijn deze ook aangekoekt.. wat voor een inaccurate meeting zorgt.
zucht.. deze problemen heb ik allemaal niet in mijn 71' VOLKSWAGEN KEVER!! !