Sleutel afgebroken
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Sleutel afgebroken
erg lastig weer.
Sleutel is afgebroken in het contact slot, het laatste stukje van de sleutel.
Dus is ook niet eruit te prikken met een draadje.
Heb ook al geprobeerd een druppeltje lijm aan de sleutel te doen in de hoop dat deze zo vast ging zitten en dus het laatste stukje eruit kwam.
Ook dit mocht niet baten.
Mijn probleem is dus dat ik geen reserve sleutel heb van deze ax.
Nu kan ik het contactslot open slopen zodat ik dat stukje heb, kan een slotenmaken dan evengoed een nieuwe maken als de sleutelen gebroken is?
Of word het alle sloten vervangen?
Of iemand moet nog een ander truukje hebben natuurlijk,
Sleutel is afgebroken in het contact slot, het laatste stukje van de sleutel.
Dus is ook niet eruit te prikken met een draadje.
Heb ook al geprobeerd een druppeltje lijm aan de sleutel te doen in de hoop dat deze zo vast ging zitten en dus het laatste stukje eruit kwam.
Ook dit mocht niet baten.
Mijn probleem is dus dat ik geen reserve sleutel heb van deze ax.
Nu kan ik het contactslot open slopen zodat ik dat stukje heb, kan een slotenmaken dan evengoed een nieuwe maken als de sleutelen gebroken is?
Of word het alle sloten vervangen?
Of iemand moet nog een ander truukje hebben natuurlijk,
@Mark:
altijd balen dit soort dingen..
het slimst is om een nieuwe slotenset te regelen
kan je de auto nog wel op contact zetten, of belangrijker, van stuurslot af?
voor instructies over het verwijderen van het contactslot kan je me een PB sturen, om ik denk duidelijke redenen posten we dat niet gewoon zichtbaar op het forum!
altijd balen dit soort dingen..
het slimst is om een nieuwe slotenset te regelen
kan je de auto nog wel op contact zetten, of belangrijker, van stuurslot af?
voor instructies over het verwijderen van het contactslot kan je me een PB sturen, om ik denk duidelijke redenen posten we dat niet gewoon zichtbaar op het forum!
Last edited by q01z on WedJan13, 2010 6:38:56 PM, edited 1 time in total.
De auto kan nog wel op contact, van het stuurslot en gewoon starten.
Alleen de deuren kunnen niet op slot dus.
Heb zelf nog een sloop ax staan waar een goed slotensetje inzit dus dat is het probleem ook niet.
Dacht als het makkelijk kan..hoef ik niet al die sloten om te zetten.
Nog nooit eerder gedaan, weet niet of dat makkelijk te doen is?
Contactslot had ik al gelezen hoe die verwijderd moet worden.
Gaat dus alleen om de 2 deuren en achterklep.
Alleen de deuren kunnen niet op slot dus.
Heb zelf nog een sloop ax staan waar een goed slotensetje inzit dus dat is het probleem ook niet.
Dacht als het makkelijk kan..hoef ik niet al die sloten om te zetten.
Nog nooit eerder gedaan, weet niet of dat makkelijk te doen is?
Contactslot had ik al gelezen hoe die verwijderd moet worden.
Gaat dus alleen om de 2 deuren en achterklep.
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Dat is mooi, want als je je contactslot op het eerste puntje zet (sterker nog, het is een puntje vlak voor het eerste echte 'contact', kan je het contactslot er zo uithalen, er zit een borgpin die wegschuift als je hem op contact 1 zet.mark80 wrote:De auto kan nog wel op contact, van het stuurslot en gewoon starten.
Alleen de deuren kunnen niet op slot dus.
.
Soms breken die sleutels zo af dat je dus ook het slot niet meer om kan draaien, en dan krijg je dus het contactslot er niet meer uit.
Gewoon eruithalen en al je sloten vervangen
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
De sleutel van m'n 4x4 was ook een keer gebroken (en niet eens in het slot, nee gewoon in m'n broekzak. )
Ben met beide delen naar de Provak (gereedschappenzaak hier in Dirksland) gegaan en daar hebben ze keurig een nieuwe sleutel gesneden.
Het contactslot zelf is trouwns ook goed uit elkaar te halen hoor. Dan kun je het afgebroken stukje er gewoon vanaf de andere kant uit duwen.
Ben met beide delen naar de Provak (gereedschappenzaak hier in Dirksland) gegaan en daar hebben ze keurig een nieuwe sleutel gesneden.
Het contactslot zelf is trouwns ook goed uit elkaar te halen hoor. Dan kun je het afgebroken stukje er gewoon vanaf de andere kant uit duwen.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Oei! Dan is het afdekplaatje aan de zijkant los gekomen. Daar zitten inderdaad de veertjes van de permutatie-plaatjes onder. Met veel geduld kun je die wel weer terug plaatsen hoor.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!