GT heeft weinig zin

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
infinite1
AX Starter
AX Starter
Posts: 15
Joined: SatJan02, 2010 11:29:54 PM
Location: Goes

GT heeft weinig zin

Post by infinite1 »

Mijn GT heeft sinds aankoop al het volgende probleem..

Bij een koude motor bokt en schokt de motor heel erg met wegrijden,
Starten gaat gewoon normaal, loopt dan wel 2000tpm redelijk hoog stationair.. (alleen als ie koud is!)
Het MM-lampje gaat meestal branden naa de eerste paar meter rijden alleen ik krijg hem niet uitgelezen,:S

Ook het volgende:
Als de motor eenmaal warm is dan schommelt het stationair toerental tussen de 900 en 1200, hou ik mn voet onder het gaspedaal en duw het de verkeerde richting in zegmaar, blijf hij rond de 900tpm hangen en schommelt het nauwelijks,

Kan iemand mij hiermee helpen?

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Klinkt naar een defecte temperatuur-sensor!
Als ik het me goed herinner, is het die in de zijkant van het thermostaathuis geschroefd zit.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

infinite1
AX Starter
AX Starter
Posts: 15
Joined: SatJan02, 2010 11:29:54 PM
Location: Goes

Post by infinite1 »

ook hoor ik soms als ik het contact aanzet dat er wat beweegt,
en als ik dan onder de motorkap kijk ze ik het gasheveltje bewegen.. :| ?

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Dat hoort, dat is de stappen-dingus die reageert op de temp sensor (en misschien niet goed reageerd)

Heb je het verbruik al eens in de gaten gehouden? Overigens blijft de enige echte oplossing uitlezen :)
Dat kan lastig zijn, volhouder wint. Het kan altijd. 9 v/d 10 keer als het niet lukt maakt het niet niet helemaal mooi contact en vergeet ook niet de volgorde van op/af contact precies goed te doen, anders werkt het ook niet.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

infinite1
AX Starter
AX Starter
Posts: 15
Joined: SatJan02, 2010 11:29:54 PM
Location: Goes

Post by infinite1 »

Het verbruik is niet bepaald laag, denk dat ik wel aan de 1 op 11 a 10 zit.. nou rijd ik soms ook niet de langste stukken, maar toch behoorlijk dorstig? :roll:

Post Reply