Djoeri wrote:Misschien met een grote tang, Waterpomptang/griptang, deze eroverheen zetten en edan voorzichtig los wrikken. Je kan je naafdop nog even inspuiten met WD40 o.i.d. om los te weken.
Bossie wrote:Stelmechanisme zat bij mijn GTI geloof ik aardig aan de onderkant. Effe met een zaklamp in het gaatje schijnen en langzaam de trommel ronddraaien. Dan zie je hem vanzelf zitten.
en hoe doe je dat als je trommel niet meer wil ronddraaien???? Vastgeslagen is??
zelfde probleem hier.
Ik ga een wielbout er terug in draaien , zodat ik met een hamer de trommel kan verdraaien (niet als een idioot rammen natuurlijk)
Als je handrem mechanisme niet los wil, pak gewoon een poelietrekker en trek die trommel er gewoon af. Dan ram je geen schroefdraad stuk (of boutjes of trommel) en je remschoenen blijven bij mij athans ook altijd heel. Zelfs als onverlaten de achteras op de handrem weggezet hebben
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Als je handrem mechanisme niet los wil, pak gewoon een poelietrekker en trek die trommel er gewoon af. Dan ram je geen schroefdraad stuk (of boutjes of trommel) en je remschoenen blijven bij mij athans ook altijd heel. Zelfs als onverlaten de achteras op de handrem weggezet hebben
Poelietrekker van een maat kleiner kan ook prima trouwens, ff 3 staalbouten met kraag in de trommeldraaien en dan zet je de trekker daar achter ipv achter de trommel.
Maar ik zou echt niet zijwaarts gaan slaan op die wielbouten! Dat kunnen ze zo niet hebben.
Zet hem dan op zn wielen en rij hem er doorheen.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Je kunt de as (waar de trommel op draait en waar de centrale moer op zit geschroefd) er ook doorheen slaan. Het is raadzaam om de moer er andersom een paar slagen op te draaien en daarop te slaan. Anders sla je de draad kapot. De as komt er dan aan de andere kant van je draagarm uit.
Als de as er uit is, dan moet je de trommel er wel af kunnen krijgen.
Vaak zit er aan de achterkant een uitstekend (beetje dubbelop ) randje.
Terwijl je de trommel draait telkens met een kunststof hamer op dat randje de trommel er met beleid af slaan.
Hoe kan het eigenlijk dat de trommel helemaal vast staat? Is de handremkabel niet gewoon bevroren? En wanneer is de remtrommel vast geslagen? Als dat gebeurt is tijdens de tijd dat de auto geparkeerd staat, dan weet je zeker dat de boel bevroren is.
Poelietrekker van een maat kleiner kan ook prima trouwens, ff 3 staalbouten met kraag in de trommeldraaien en dan zet je de trekker daar achter ipv achter de trommel.
Maar ik zou echt niet zijwaarts gaan slaan op die wielbouten! Dat kunnen ze zo niet hebben.
Zet hem dan op zn wielen en rij hem er doorheen.
heb inderdaad een kleinere gebruikt , maar moest hem wel bewerken, poten waren te dik (goedkoop dingetje maar werkt)
en de reden dat de trommel vast zat.. remvoering was van de segmenten los gekomen. vielen eruit toen de trommel eraf kwam.
Ik heb ook wel 's gehad dat een trommel moervast zat en ik niks aan gereedschap bij de hand had.
AX opgekrikt en op een omgekeerd bierkratje gezet. Vervolgens de band weer terug op de trommel gezet en net zolang aan de band gaan sjorren tot de trommel er af lag.
Het wiellager was daardoor wel een klein beetje scheef gaan zitten, maar dat was met een tik van de hamer ook opgelost.
Naafmoer achterwielophanging: 140 Nm.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage