axje start niet

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Locked
axfirst1992
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 148
Joined: MonFeb09, 2009 8:11:37 PM
Location: Maarssenbroek

axje start niet

Post by axfirst1992 »

hoi ik heb zelf wel een vermoeden wat er kapot is maar wil even jullie tips ook even horen. Als volg het ging vriezen deze dagen en toen wou me axje niet meer lekker starten, na flink doorstarten sloeg die wel aan maar dit ging gepaard met af slaan en dan weer starten en onregelmatig lopen en dan weer vervolgens af slaan. uiteindelijk liep die wel en ook goed qua motor geluid. en dit ging zo een paar dagen achter elkaar. bij het verkeerslicht hoorde ik soms ook dat het toerental omlaag ging en heel soms nog zelfs afsloeg. Nu vanochtend sloeg die geheel niet meer aan.
Er zit een nieuwe accu in dus dat is het probleem niet ik denk zelf aan de bougie kabels.
Wie kan me helpen

Pascal
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 796
Joined: ThuOct12, 2006 8:39:46 PM

Post by Pascal »

De vrieskou werkt niet mee hè?
Klinkt als een vervuilde stappenmotor op je injectiehuis of een benzinepomp die niet helemaal lekker werkt...

Gut wat ben ik blij dat 'Pino' nog gewoon een carburateur heeft als ik de problemen hierzo lees...
Alsof de winter dit keer niet echt lief is voor onze AX-jes...
AX 1.0E '87
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82

JeroenOomen
AX driver
AX driver
Posts: 32
Joined: TueNov25, 2008 8:56:09 AM
Location: Scheveningen

Post by JeroenOomen »

Ik regel mn ecu altijd even opnieuw in bij een nieuw jaargetijde, dit verhelpt raar stationair lopen bij andere temparaturen waarbij hij is ingesteld. Bij koude motor even de stekker van de ecu lostrekken en weer vastmaken, dan je motor starten en zon 10minuten wachten (niet op gas drukken!). Valt je motor uit, gewoon opnieuw aanzetten.
Sommige AXjes hebben ook een "winterstand", kijk even onder de motorkap bij je luchtinlaat of daar een schuifje zit.
Image

axfirst1992
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 148
Joined: MonFeb09, 2009 8:11:37 PM
Location: Maarssenbroek

Post by axfirst1992 »

ECU had ik al toevallig geriset dus dat is het niet.

axfirst1992
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 148
Joined: MonFeb09, 2009 8:11:37 PM
Location: Maarssenbroek

Post by axfirst1992 »

Zo autootje start weer het was niet echt de bougie kabels, maar de verdeelkap en de rotor. De verdeelkap was goed ingebrand.

forum kan dicht, thx allen.

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

axfirst1992 wrote:Zo autootje start weer het was niet echt de bougie kabels, maar de verdeelkap en de rotor. De verdeelkap was goed ingebrand.

forum kan dicht, thx allen.
laten we alleen het topic maar dicht doen :wink:
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Locked