Dat is EGR. Vooral op Zwitserse auto's zie je deze fratsen ivm milieueisen.
EGR staat volgens mij voor Exhaust Gas Reduction. De schadelijke gassen worden terguggevoerd naar het inlaatcircuit.
Op de diesels zie je dit in Nederland veel meer. EGR staat vaak ook op het kentekenbewijs vermeld.
WYD wrote:Dat is EGR. Vooral op Zwitserse auto's zie je deze fratsen ivm milieueisen.
EGR staat volgens mij voor Exhaust Gas Reduction. De schadelijke gassen worden terguggevoerd naar het inlaatcircuit.
Op de diesels zie je dit in Nederland veel meer. EGR staat vaak ook op het kentekenbewijs vermeld.
WYD wrote:Dat is EGR. Vooral op Zwitserse auto's zie je deze fratsen ivm milieueisen.
EGR staat volgens mij voor Exhaust Gas Reduction. De schadelijke gassen worden terguggevoerd naar het inlaatcircuit.
Op de diesels zie je dit in Nederland veel meer. EGR staat vaak ook op het kentekenbewijs vermeld.
Om precies te zijn: EGR = Exhaust Gas Recirculation.
Een deel van de uitlaatgassen wordt terug gevoerd naar het inlaatspruitstuk om opnieuw deel te nemen aan het verbrandingsproces. Op die manier worden niet volledige gasverbindingen (CO en CH) naar minder schadelijke verbindingen (CO2 enzo) omgezet.
Deze techniek wordt idd vooral op atmosferische diesels gebruikt.
Overigens heeft mijn '96-er 1.5D SPOT géén EGR-klep.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
WYD wrote:Dat is EGR. Vooral op Zwitserse auto's zie je deze fratsen ivm milieueisen.
EGR staat volgens mij voor Exhaust Gas Reduction. De schadelijke gassen worden terguggevoerd naar het inlaatcircuit.
Op de diesels zie je dit in Nederland veel meer. EGR staat vaak ook op het kentekenbewijs vermeld.
Om precies te zijn: EGR = Exhaust Gas Recirculation.
Een deel van de uitlaatgassen wordt terug gevoerd naar het inlaatspruitstuk om opnieuw deel te nemen aan het verbrandingsproces. Op die manier worden niet volledige gasverbindingen (CO en CH) naar minder schadelijke verbindingen (CO2 enzo) omgezet.
Deze techniek wordt idd vooral op atmosferische diesels gebruikt.
Overigens heeft mijn '96-er 1.5D SPOT géén EGR-klep.
Sorry heren het systeem op de foto is het z.g.n. Pulsairsysteem.
Er stroomt namelijk verse lucht via de uitlaat poorten onder de uitlaatkleppen.
Zie het verhaal uit het WPH welke Michel (MBa@NL) gepost heeft.
Henk Bats wrote:Sorry heren het systeem op de foto is het z.g.n. Pulsairsysteem.
Er stroomt namelijk verse lucht via de uitlaat poorten onder de uitlaatkleppen.
Zie het verhaal uit het WPH welke Michel (MBa@NL) gepost heeft.
Groetjes, Henk
Ghehe, dat weet ik Henk, Maar mijn reactie ging alleen over de betekenis en werking van EGR.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Leuk om te zien dat onderdeel. Ik heb ooit een p205 xs gehad waarin hetzelfde zat. Er werd mij toen verteld dat het een naverbrander is. Alleen rammelde deze bij mij alsof er ketelsteen in zat. Snel was die wel.
Met een Ax voor de deur, wordt je leven nooit een sleur!