Lucht in brandstofleiding
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Lucht in brandstofleiding
Hallo,
Ik heb net op het forum een stuk gelezen over luchtbellen in brandstofleiding na het filter en dat het heel eenvoudig is op te lossen.Alleen stond er niet bij hoe kan iemand mij vertellen hoe ik dat doen moet want heb een nieuw filter geplaatst maar krijg de lucht er niet uit.
En er schijnt ook een plug of zoiets aan de achterkant van het brandstoffilterhuis te zitten die ermee te maken kan hebben.
Weet iemand wat dit kan zijn?
AX 1.5 Diesel met al 320.000 km op de teller
alvast bedankt
Groetjes,
Pedro
Ik heb net op het forum een stuk gelezen over luchtbellen in brandstofleiding na het filter en dat het heel eenvoudig is op te lossen.Alleen stond er niet bij hoe kan iemand mij vertellen hoe ik dat doen moet want heb een nieuw filter geplaatst maar krijg de lucht er niet uit.
En er schijnt ook een plug of zoiets aan de achterkant van het brandstoffilterhuis te zitten die ermee te maken kan hebben.
Weet iemand wat dit kan zijn?
AX 1.5 Diesel met al 320.000 km op de teller
alvast bedankt
Groetjes,
Pedro
Daar ben ik ook erg benieuwd naar, ik ben er inmiddels al 2 weken mee aan het vechten.Bij mij dan wel een Saxo 1.5 D.Ik heb op het moment een dikke klodder vet op dat witte kruisje gesmeerd, ik heb vandaag eindelijk weer zonder lucht zonder stotteren kunnen rijden.Ik heb gehoord dat er nieuwe rubbers op kunnen.Zaterdag ga ik naar de Citroëndealer om te vragen, ik houd je op de hoogte.Gr (Cit)Roel
Ik geniet van m'n eendje, Xsara en van m'n sAXo diesel.
Dit probleem heb ik ook,die lekkage, het gutst eruit waardoor ik extreem veel lucht in systeem trek
Bij mij lekt die dus ook op de sensor (foto 2), iemand enig idee,waar die voor is.
De sensor sit op plek ingebouwd waar NFP staat.
De o-ring is ws de boosdoener.
Wie heeft het probleem opgelost,en op welke manier.
Ben bij Dealer geweest (als je daar met een AX wat aanhebt ) maar die kan me niet verder helpen.
Bedankt, dus je hebt de sensor eruitgelaten en de ruimte volgepompt met kit.
Ik had me bedacht om sensor er weer in te drukken en die kant dicht/vol te smeren met kneedbaar staal.
Nog niet gedaan, want.........
heb geen idee waar diesensor voor dient, weet je dit ook/
Mag graag weten waar ergens iets voor dient,voordat ik het afkoppel of in dit geval dichtsmeer
Ik had me bedacht om sensor er weer in te drukken en die kant dicht/vol te smeren met kneedbaar staal.
Nog niet gedaan, want.........
heb geen idee waar diesensor voor dient, weet je dit ook/
Mag graag weten waar ergens iets voor dient,voordat ik het afkoppel of in dit geval dichtsmeer
In ieder geval bedankt voor de foto van het ding.Ik vind het vreemd om het een sensor te noemen, het lijkt mij meer een soort van ventiel.Ik ga toch bij de dealer vragen of ik niet aan een nieuw rubbertje kan komen o.i.d. Om 'm nou meteen dicht te kitten, daar ben ik een beetje huiverig voor. Bedankt voor de info!
Ben vandaag bij dealer hier in hengelo geweesst, die kon mij ook niet vertellenwaar die voor diende, ook een oudere monteur gevraagd, had ook geen id.
Bestelnummers kwamen niet voor in systeem,, daarvoor moest men de importeur voor bellen.; ik denk dat je de meeste en snelle/goedkope kans hebt bij Eriks (eriks.nl)(ga ik morgen eerst ff proberen) .
Bestelnummers kwamen niet voor in systeem,, daarvoor moest men de importeur voor bellen.; ik denk dat je de meeste en snelle/goedkope kans hebt bij Eriks (eriks.nl)(ga ik morgen eerst ff proberen) .
Nee, hoor het is echt mechanisch. Op het CitFo heb ik gelezen dat iemand er een nieuw rubbertje om heeft gedaan.Wel puur toeval de goede gevonden.Alleen moet je dan heel voorzichtig de borgring met al die kartels eruit halen.Ik ga morgen op onderzoek uit. To be continued!
Ah top!Ik ben blij dat je de maat hebt!Vanmorgen bij de Citroëndealer geweest maar zoals ik al verwachte geen resultaat.Heb bij m'n eigen dealer wel ringetjes gekregen maar ook hun wisten de maat niet.Nu ik de maat weet kan ik naar een revisiebedrijf hier in de buurt of ik probeer die website even.Ik ben benieuwd of het bij jou goed lukt.Gr Citroel
Ik heb de sesnor weer gemonteerd en systeem is nu luchtvrij.
Ik kan weer rijden.
Ws heb je alleen de buitenste o-ring nodig,(bij mij althans) de binnenste is vrij dik en slijt niet snel.
Mocht je er geen 1 gevonden hebben moet je maar ff pbjen, ik kan je maandag 1 toesturen.
O-ringetje van 40ct kan een complete auto stilleggen, gek word je ervan.....
Ik kan weer rijden.
Ws heb je alleen de buitenste o-ring nodig,(bij mij althans) de binnenste is vrij dik en slijt niet snel.
Mocht je er geen 1 gevonden hebben moet je maar ff pbjen, ik kan je maandag 1 toesturen.
O-ringetje van 40ct kan een complete auto stilleggen, gek word je ervan.....