valse lucht?

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
Rens
AX driver
AX driver
Posts: 31
Joined: FriJun13, 2003 6:53:02 PM
Location: Leiden

valse lucht?

Post by Rens »

Bij mijn ax 1.1 carb, loopt er een slangetje van af het spruitstuk naar de luchtaanzuigbuis(tussen carb en luchtfilter)
Hier zit ook de carterontluchtingslang aan en nog een klein slangetje van de luchtregelklep.

Nu vraag ik me af of dat plastic geval in de luchtaanzuigbuis waar deze 3 slangen aan vast zitten een soort klep hoort te zijn? Of is het gewoon een leeg buisje. (bij mij lijkt dat wel zo)

Als het een leeg buisje is dan wordt er namelijk ongehinderd valse lucht aangezogen door het inlaatspruitstuk.
Moed is niet de afwezigheid van angst, maar het oordeel dat iets belangrijker is dan die angst.

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Nee hoor dat hoort zo. Dat is zo om de vullingsgraad van je cilinder te verbeteren. Door dat kleine beetje lucht wat van de zijkant in je spruitstuk komt wordt de stroming daar heel erg turbulent. Dat zorgt ervoor dat er meer lucht je cilinder in gaat.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Post Reply