Rallymotor problemen

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
gando
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid

Rallymotor problemen

Post by gando »

Ben inmiddels al weer een tijdje druk met de Ax, maar ik krijg de motor niet goed aant lopen. Met de cup-computer erachter loopt tie bovenin mooi en snel, alleen stationair valt tie elke keer uit. Hang ik er een gewone computer van een 106 xsi achter, dan loopt tie stationair goed maar boven de 2500 toeren is het alleen maar geknetter in de uitlaat en geen power.

Ik zit dus met de volgende vragen:

Heb ik de verkeerde computer bij dit blok??

Ik heb de lambdasonde niet verbonden met de computer, moet dit wel??

Waar kan ik de motorcode vinden???

Als er iemand is met een AX GT of GTI in omgeving Achterhoek/Twente, zou ik daar ook graag mee in contact willen komen.

groeten,

Martijn
Niets is zo rustgevend als een genomen besluit!

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by MNM(tm) »

Allereerst welkom hier op 't forum!
(We zien graag dat je ook even een wie=wie aanmaakt. ;))

Om mee te beginnen: de motorcode. Deze is gegraveerd in een klein aluminium plaatje (van zo'n 3x4cm) dat rechtsvoor op het motorblok zit, zo'n beetje ter hoogte van de motor van de radiator-fan.
Anders gezegd: vanaf de hoek rechtsvoor van het kleppendeksel recht naar beneden.

Heeft de motor wel de juiste/originele motorkabelboom?
Zo ja, heeft deze dan ook aansluitstekkers voor de lambda-sensor?
Zo ja, dan -uiteraard- de lambda aansluiten!

Wat dat vreselijk slecht stationair lopen met de CUP-computer betreft: da's een bekende eigenschap van CUP-software en als er ook nog een scherpere nokkenas is geplaatst, wordt dit alleen maar erger!

AX GT's (GT carb en GT injection) hebben overigen een compleet andere opbouw kwa brandstof toevoer, dus daar kun je niet echt veel ervaringsinfo van opdoen. De AX GTI (de 1.4 multipoint dus) is vrijwel hetzelfde van opbouw, dus daar heb je meer aan. ;)
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

Bas_S
AX Master
AX Master

Post by Bas_S »

Wat is het voor motorblok dan? Waar komt 'ie uit? Standaard nokkenas of een scherpere?

Bij een gietijzeren onderblok staat de motorcode gestampt/gelastert aan de rechterkantbovenkant van het onderblok (niet op een plaatje zoals bij alu blokjes)

Als dat een ECU is van een 1.4 XSI moet 'ie gewoon lopen; hier zit hetzelfde programma in als een AX GTI.
Altijd meer PK's dan jou!

Post Reply