Wie weet hoe je je koelvloeistofsysteem moet ontluchten?
En wat er dan precies moet gebeuren?
Ik heb net een radiator slang vervangen, in de oude zat een gaatje, maar was ook flink vervormd. Het lijkt alsof hij de vloeistof niet in de motor kreeg, maar het was van de uitgaande radiatorbuis...
Ik maak er nog wel een foto van...
Maar toen ik wilde ontluchten d.m.v. het dopje naast het injectiesysteem er af te halen en de vul dop van de radiator, bleef er constant koelvloeistof uit het kleine buisje naast het injectiesysteem lopen. Hij gooide bijna alles er weer uit (motor was aan)
Ik heb het maar weer een beetje bij gevult, maar ik krijg niet echt het idee dat er koelvloeistof in de vervangen buis zit...
HELP!
ontluchten van de koeling
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
ontluchten van de koeling
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2744
- Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
- Location: Fijnaart (West Brabant)
- Contact:
Belangrijkste ontluchting is die op de kachelslangen. Ze lopen richting het schutbord alwaar ze naar binnen gaan richting de kachelradiateur.
Ennieweej, net voor die slangen naar binnen gaan zit er op eentje een dopje wat je kunt opendraaien om te ontluchten.
Verder ook op de radiator inderdaad (welke ik overigens nooit gebruikt heb omdat deze bij mij gruwelijk vast zat) En eentje op het thermostaathuis.
Als je met deze 3 ontlucht ben je eigelijk al een heel eind.
Wel flink wat toeren geven tijdens ontluchten, ff zorgen dat het water flink stroomt
Groetjes
Ennieweej, net voor die slangen naar binnen gaan zit er op eentje een dopje wat je kunt opendraaien om te ontluchten.
Verder ook op de radiator inderdaad (welke ik overigens nooit gebruikt heb omdat deze bij mij gruwelijk vast zat) En eentje op het thermostaathuis.
Als je met deze 3 ontlucht ben je eigelijk al een heel eind.
Wel flink wat toeren geven tijdens ontluchten, ff zorgen dat het water flink stroomt
Groetjes
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
Kreeg inderdaad de dop op de radiator niet los. Hij zat behoorlijk vast, maar je komt er ook niet lekker bij. Heerlijk dat Citroën...
Maar die op het termostaathuis, heb ik nog niet gevonden.
Die bij het schutbord had ik open maar daar kwam direct een constante straal uit, terwijl er niets bij was gevult. Ik ga morgen nog wel even kloten. Ik heb al wel gereden en daarna nog een beetje bijgevult, maar ik vermoed dat de slang naar het termostaat huis nog niet helemaal vol zit.
thanks voor de aanwijzingen!!!
Maar die op het termostaathuis, heb ik nog niet gevonden.
Die bij het schutbord had ik open maar daar kwam direct een constante straal uit, terwijl er niets bij was gevult. Ik ga morgen nog wel even kloten. Ik heb al wel gereden en daarna nog een beetje bijgevult, maar ik vermoed dat de slang naar het termostaat huis nog niet helemaal vol zit.
thanks voor de aanwijzingen!!!
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.