Met aanduwen had je ook problemen toch?G2 wrote:Nee, met aanduwen geeft hij ook problemen.
Startprobleem bij vochtig weer AX1.1 TGE 1993
Moderators: denny, vtspower, webmasters
je moet ook de stekker hebben die op de bovenzijde van de versnellingsbak zit. Die loopt rechtstreeks naar de min pool, en rechts achter de accu op het chassis.G2 wrote:Yep, tenminste de 3 kabeltjes die bovenop het blok bij elkaar komen, omdat ik gelezen had dat dit de aarding voor onstekingsgedeelte is.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
Gecontroleerd, geen probleem, goed schoongemaakt, geen resultaat
Heb nu nog 3 opties over:
- Relais onder ECU vervangen (heb ik ergens gelezen, kan ik op sloop halen, niet geschoten altijd mis)
- BDP sensor vervangen (heb ik ook ergens gelezen, hoewel sommigen het ontstaan ervan ontkennen, alleen, waar zit dit ding?)
- Kabelbreuk (lijkt mij meest waarschijnlijke oorzaak, alleen, hoe controleer ik dat?)
Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik geen ervaring heb met doormeten van kabels (denk dat je weerstand van iedere kabel door moet meten?) en ik weet ook niet of hier wel beginnen aan is. Zat daarom te denken: als ik nu eens andere kabelboom erin hang, of is dat veel werk?
Graag jullie advies over te volgen stappen.
Heb nu nog 3 opties over:
- Relais onder ECU vervangen (heb ik ergens gelezen, kan ik op sloop halen, niet geschoten altijd mis)
- BDP sensor vervangen (heb ik ook ergens gelezen, hoewel sommigen het ontstaan ervan ontkennen, alleen, waar zit dit ding?)
- Kabelbreuk (lijkt mij meest waarschijnlijke oorzaak, alleen, hoe controleer ik dat?)
Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik geen ervaring heb met doormeten van kabels (denk dat je weerstand van iedere kabel door moet meten?) en ik weet ook niet of hier wel beginnen aan is. Zat daarom te denken: als ik nu eens andere kabelboom erin hang, of is dat veel werk?
Graag jullie advies over te volgen stappen.
-
- AX liefhebber
- Posts: 199
- Joined: ThuMay15, 2008 5:04:45 PM
Slaat je brandstofpomp wel aan?
Als je je auto op contact zet moet eerst 1-2 seconden de brandstofpomp zoemen om druk op de bouwen.
Ff de achterbank verwijderen dan kun je het beter horen.
Ik had hetzelfde probleem met vochtig weer en als het koud was. De relaitjes van de brandstofpomp waren flink geoxideerd en maakte niet goed contact.
Als ie nu WEER niet start, zet eens rechtstreeks 12v op de brandstofpomp.
Als je je auto op contact zet moet eerst 1-2 seconden de brandstofpomp zoemen om druk op de bouwen.
Ff de achterbank verwijderen dan kun je het beter horen.
Ik had hetzelfde probleem met vochtig weer en als het koud was. De relaitjes van de brandstofpomp waren flink geoxideerd en maakte niet goed contact.
Als ie nu WEER niet start, zet eens rechtstreeks 12v op de brandstofpomp.
-
- AX liefhebber
- Posts: 264
- Joined: WedNov21, 2007 2:12:43 PM
- Location: Texel
dbp sensor
is het niet zo, dat als je BDP-sensor stuk is, hij helemaal niet meer kan starten?
of kan je een "slechte" DBP-sensor hebben? dat hij gewoon niet zo goed meer werkt?
ik heb een beetje de zelfde problemen als de ax in dit draadje, en ik merk nu het weer vochtig weer wordt, dat het al erger is geworden in vergelijking met vorigjaar...
of kan je een "slechte" DBP-sensor hebben? dat hij gewoon niet zo goed meer werkt?
ik heb een beetje de zelfde problemen als de ax in dit draadje, en ik merk nu het weer vochtig weer wordt, dat het al erger is geworden in vergelijking met vorigjaar...