benzinepomp vervagen citroen AX 11 TGE INJECTION U9

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
ikketim
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid

benzinepomp vervagen citroen AX 11 TGE INJECTION U9

Post by ikketim »

hallo,

ik ben een leek op het gebied van auto's, heb in het voorjaar mijn eerste autotje aangeschaft, een Citroën ax. ben heel blij met deze auto hij heeft altijd prima gereden maar helaas is de benzinepomp naar de mallemoeren gegaan. kan iemand me vertellen of dit makkelijk te vervangen is en me mogelijk een klein beetje op weg helpen? alvast bedankt

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo

Re: benzinepomp vervagen Citroën AX 11 TGE INJECTION U9

Post by Rock's »

ikketim wrote:hallo,

ik ben een leek op het gebied van auto's, heb in het voorjaar mijn eerste autotje aangeschaft, een Citroën AX. ben heel blij met deze auto hij heeft altijd prima gereden maar helaas is de benzinepomp naar de mallemoeren gegaan. kan iemand me vertellen of dit makkelijk te vervangen is en me mogelijk een klein beetje op weg helpen? alvast bedankt
Is makkelijk ... hij zit onder jouw 8terbank onder zwarte plastic dop van ong. 15 cm doorsnee ... bijrijderszijde ... de linker ...

als een 1.0 pomp of een 1.4 pomp hetzelfde is, dan heb ik nog wel een pomp voor je liggen.

Grt,a
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

En het is goed zelf te doen hoor! Hoogstens beetje gepriegel maar zeker niet moeilijk!
slangetjes loshalen, ring losschroeven (aantal boutjes 7 dacht ik) en dan eruit halen.
Let wel op dat je het filter eropzet als je hem er terug in doet, filter wil soms wel eens eraf vallen als je de pomp uit het gat trekt :)

Oh, en merk de slangetjes even, het zijn er 2, dat je ze op de goede plek aansluit ;)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Guido_AXGT
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Guido_AXGT »

Maar je bent een leek, hoe weet je dan dat het de benzinepomp is? Kan ook een haperend relais zijn...

ikketim
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid

Re: benzinepomp vervagen Citroën AX 11 TGE INJECTION U9

Post by ikketim »

Rock's wrote:
ikketim wrote:hallo,

ik ben een leek op het gebied van auto's, heb in het voorjaar mijn eerste autotje aangeschaft, een Citroën AX. ben heel blij met deze auto hij heeft altijd prima gereden maar helaas is de benzinepomp naar de mallemoeren gegaan. kan iemand me vertellen of dit makkelijk te vervangen is en me mogelijk een klein beetje op weg helpen? alvast bedankt
Is makkelijk ... hij zit onder jouw 8terbank onder zwarte plastic dop van ong. 15 cm doorsnee ... bijrijderszijde ... de linker ...

als een 1.0 pomp of een 1.4 pomp hetzelfde is, dan heb ik nog wel een pomp voor je liggen.

Grt,a
weet iemand of dit zo is? Zo ja dan neem ik hem graag van je over! Bedank voor de info allebei en ik ga eens kijken of het me lukt.

ikketim
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid

Post by ikketim »

Guido_AXGT wrote:Maar je bent een leek, hoe weet je dan dat het de benzinepomp is? Kan ook een haperend relais zijn...
heb hem eerst naar de garage gebracht, de monteur zei dat dat het probleem was, maar dat het te duur zou zijn om te (laten) maken. Dus zodoende

Joost
Total admin
Total admin

Post by Joost »

heb je toevallig aan de vloerbedekking thv de bestuurders stoel gezeten?
daaronder zit een connector voor de bedrading naar de benzinepomp.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

ikketim
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid

Post by ikketim »

Joost wrote:heb je toevallig aan de vloerbedekking thv de bestuurders stoel gezeten?
daaronder zit een connector voor de bedrading naar de benzinepomp.
nee heb er niks geks mee gedaan, maar ik zal voor de zekerheid even kijken of dat allemaal nog vast zit

TTF
AX weirdo
AX weirdo

Post by TTF »

gewoon ff nameten, en desnoods ff stroom op de pomp zetten dan weet je dat die nog goed is, of niet

weet niet waar je vandaan komt maar heb hier geloof ik ook nog wel een pomp liggen maar dan moet ik even zoeken
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'

Image Image

Browny
Total admin
Total admin

Post by Browny »

brandstofpomp is nieuw idd enorm duur. 2e hands daarintegen niet hoor. Zelf vervangen is erg makkelijk. 1.1 en 1.4 zijn uitwisselbaar.

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Bossie »

Hier slingert ook nog wel een pomp rond. Nu hebben we geloof ik in alle windrichtingen van NL wel een pomp beschikbaar :lol:
Image Image Image

ikketim
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid

Post by ikketim »

Dan is het nu de vraag wie er het dichtst in de buurt van eindhoven zit. En nogmaals bedankt voor alle hulp!

TTF
AX weirdo
AX weirdo

Post by TTF »

ik sla ff over.. wil hem ook wel opsturen maar dan heb je hem niet voor het weekend in huis
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'

Image Image

ikketim
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid

Post by ikketim »

TTF wrote:ik sla ff over.. wil hem ook wel opsturen maar dan heb je hem niet voor het weekend in huis
dat is wat mij betreft geen probleem, heb de komende week toch geen tijd om er aan te werken, wat wil je er voor hebben?

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Rock's »

Ik had gisteren iemand uit eindhoven bij mij thuis ... :? .... en om die reden is het dus ook verstandig als je je woonplaats bij je profiel invult..... dan weten we dat van tevoren alvast :wink: ...

Ik kan hem event ook wel opsturen ...
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

ikketim
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid

Post by ikketim »

Hij rijdt weer, bedankt allemaal!

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller

Post by Henk Bats »

ikketim wrote:Hij rijdt weer, bedankt allemaal!
Dat je AX weer rijd is geweldig, maar wij zijn benieuwd wat er werkelijk aan de hand was?

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

ikketim
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid

Post by ikketim »

Het was de benzinepomp en het relais was ook stuk, na dat vervangen te hebben doet ie het weer

Post Reply