Alu folie onder ECU?
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- AX super weirdo
- Posts: 4657
- Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
- Location: Hardinxveld-Giessendam
- Contact:
Alu folie onder ECU?
Weet iemand waar dit goed voor is? Een verbetering van je massapunt ofzo?
Freude am Fahren.
-
- AX liefhebber
- Posts: 375
- Joined: TueOct28, 2008 9:40:49 AM
- Location: Enschede
- Contact:
Toen Citroën de AX uitrustte met injectie schijnt het wel eens voorgekomen te zijn dat de AX midden op een overweg compleet uitviel.
Het vermoeden was dat de ecu uitviel door het magnetisch veld van de bovenleiding. Citroën gaf toen aan de dealers de opdracht om bij de eerstvolgende servicebeurt de ecu in te pakken in aluminiumfolie om een extra kooi van Faraday te maken.
Broodje aap of waar gebeurd?
Ik zou het niet weten, maar aangezien nogal veel van die type1 injecties in aluminiumfolie zitten zou het wel's waar kunnen zijn.
Overigens rijden ze ook prima zonder dat de ecu als lunchpakketje is ingepakt.
Het vermoeden was dat de ecu uitviel door het magnetisch veld van de bovenleiding. Citroën gaf toen aan de dealers de opdracht om bij de eerstvolgende servicebeurt de ecu in te pakken in aluminiumfolie om een extra kooi van Faraday te maken.
Broodje aap of waar gebeurd?
Ik zou het niet weten, maar aangezien nogal veel van die type1 injecties in aluminiumfolie zitten zou het wel's waar kunnen zijn.
Overigens rijden ze ook prima zonder dat de ecu als lunchpakketje is ingepakt.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
het verhaal van Rio klopt.
het inpakken van de ecu met alufolie voorkomt dat je last hebt van elektrische lussen.
Het wil ook wel eens gebeuren met verkeerslichtlussen.
En niet alleen bij de AX
2 collega's met beide een polo hebben enkel start/rij problemen als ze op het werk staan
het inpakken van de ecu met alufolie voorkomt dat je last hebt van elektrische lussen.
Het wil ook wel eens gebeuren met verkeerslichtlussen.
En niet alleen bij de AX
2 collega's met beide een polo hebben enkel start/rij problemen als ze op het werk staan
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
De Bosch MA2.2 ECU zit idd in een kunststof behuizing (1.1i en 1.4i met verdeelkap), de latere versies allemaal in een aluminium behuizing.Rio97 wrote:Het vermoeden was dat de ecu uitviel door het magnetisch veld van de bovenleiding. Citroën gaf toen aan de dealers de opdracht om bij de eerstvolgende servicebeurt de ecu in te pakken in aluminiumfolie om een extra kooi van Faraday te maken.
Broodje aap of waar gebeurd?
Ik zou het niet weten, maar aangezien nogal veel van die type1 injecties in aluminiumfolie zitten zou het wel's waar kunnen zijn.
Overigens rijden ze ook prima zonder dat de ecu als lunchpakketje is ingepakt.
Dat van die kooi van Faraday is correct.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 92
- Joined: FriJul04, 2008 9:36:35 PM
- Location: Blesdijke
Dit verhaal klopt inderdaad, wij hadden klanten die altijd op dezelfde plek stil bleven staan. Handeltje goed inpakken en aan de massa leggen en het probleem is opgelost.
Dus als je het folie er af haald loop je de kans dat de auto spontaan op houd. Starten zal hij dan in sommige gevallen ook niet meer doen, als je de auto verplaatst kun je wel weer starten.
Dus folie mooi laten zitten
Mooi voorbeeld is de vuurtoren van Ameland, daar bleven in die jaren de duurste auto's staan.
Deze vuurtoren is van staal
De garage van het eiland sleepte de auto's weg, even accu klem loshalen om de boel te resetten en het probleem was weer opgelost.
Ja nu lachen we er om maar voordat we er toen achter waren wat het probleem was heeft het heel wat hoofdbrekers gekost bij menig monteur,
Dus als je het folie er af haald loop je de kans dat de auto spontaan op houd. Starten zal hij dan in sommige gevallen ook niet meer doen, als je de auto verplaatst kun je wel weer starten.
Dus folie mooi laten zitten
Mooi voorbeeld is de vuurtoren van Ameland, daar bleven in die jaren de duurste auto's staan.
Deze vuurtoren is van staal
De garage van het eiland sleepte de auto's weg, even accu klem loshalen om de boel te resetten en het probleem was weer opgelost.
Ja nu lachen we er om maar voordat we er toen achter waren wat het probleem was heeft het heel wat hoofdbrekers gekost bij menig monteur,
Groeten van Henk uut Blesdieke
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2000
- Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
- Location: Eindhoven
- Contact:
Tja, je hebt dan kans op veeeeeeeel witte rook.Pgoddijn wrote:Klinkt als een ervaringskwestie
Maar waarom zou je auto het niet meer willen doen als je aluminiumfolie om je buizenstelsel wikkelt?
Gezien alu-folie aan de buitenkant best wel goed geleid, en als je buis dan door trillen ineens ergens tegen een ground en tegen een ongezekerde 12V aan komt, dan kost het je minstens een week om de kabelboom te herstellen
En dat is met de nodige soldeer en kabelboom ervaring, zonder duurt het zeg maar waarschijnlijk langer