Jojo?nde toerenteller... HELP!!
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Jojo?nde toerenteller... HELP!!
Heel vreemd... zodra ik boven de 4000 toeren komt dan begint de toerenteller alle kanten op de te slingeren.
Zo reed ik net ff op de snelweg constant 130, en ja hoor... de toerenbegrenzer klapte er zo nu en dan zelfs op (rijdt erg fijn ) Gelukkig blijft de motor zelf wel gewoon contstant draaien, deze gaat gelukkig niet jojo?n. Hij heeft er trouwens niet altijd last van.
Kan het soms iets te maken hebben met mijn kilometerteller (die ik weer aan de praat heb gekregen) Of is er ergens een sensor stuk. En zo ja, welke en waar zit ie.
Ecu van mijn oude auto erin had geen effect.
Zo reed ik net ff op de snelweg constant 130, en ja hoor... de toerenbegrenzer klapte er zo nu en dan zelfs op (rijdt erg fijn ) Gelukkig blijft de motor zelf wel gewoon contstant draaien, deze gaat gelukkig niet jojo?n. Hij heeft er trouwens niet altijd last van.
Kan het soms iets te maken hebben met mijn kilometerteller (die ik weer aan de praat heb gekregen) Of is er ergens een sensor stuk. En zo ja, welke en waar zit ie.
Ecu van mijn oude auto erin had geen effect.
Last edited by Rob GT on ThuJun03, 2004 7:08:04 PM, edited 1 time in total.
Re: Jojo?nde toerenteller...
Rob GT wrote:Ecu van mijn oude auto erin had geen effect.
Ow hmmzz
Dan denk ik dat je toerentalsensor wel eens gaar zou kunnen zijn, deze zit bij je vliegwiel.
Waar de versnellingsbak ook zit.
Probeer eerst trouwens even contact spray op de contacten van de sensor te spuiten, wil ook nog wel eens helpen!
Je komt niet ver, als je niet dichtbij begint.
Re: Jojo?nde toerenteller...
Jooch wrote:Rob GT wrote:Ecu van mijn oude auto erin had geen effect.
Ow hmmzz
Dan denk ik dat je toerentalsensor wel eens gaar zou kunnen zijn, deze zit bij je vliegwiel.
Waar de versnellingsbak ook zit.
Probeer eerst trouwens even contact spray op de contacten van de sensor te spuiten, wil ook nog wel eens helpen!
Hmmm... ik kan ook gewoon die van mijn oude auto pakken. Maar hoe doe ik dat precies?
Rob GT wrote:Kan iemand mij vertellen waar en hoe ik mijn toerentalsensor kan vervangen!!! Ik heb ernstige vermoedens dat dat het is. Ik kan nu zelfs al niet meer normaal door de stad rijden. Zwaar irritant.
Die zit volgens mij als je recht voor de motor staat. Recht op de versnellingsbak. De meeste sensoren zijn met tapdraad vastgemaakt, dus gewoon draaien.
axgt-er wrote:Rob GT wrote:Kan iemand mij vertellen waar en hoe ik mijn toerentalsensor kan vervangen!!! Ik heb ernstige vermoedens dat dat het is. Ik kan nu zelfs al niet meer normaal door de stad rijden. Zwaar irritant.
Die zit volgens mij als je recht voor de motor staat. Recht op de versnellingsbak. De meeste sensoren zijn met tapdraad vastgemaakt, dus gewoon draaien.
Ah super, dan weet ik denk ik wel welke je bedoelt. Die onder het spruitstuk ongeveer? Die hadden Joost en ik al van mijn oude auto geplukt maar we wisten het niet zeker (toch joost?)
Ik heb net nog ff getest, zolang je onder de 3500 blijft is er niks aan de hand.
dast ding wat op je downpipe zit zeg maar een deel van je uitlaat is de lambda die heeft er niets mee te maken. Dat ding wat vlak bij je oliefilter zit heeft waarschijnlijk iets te maken met je olietemp of druk.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Sander wrote:dast ding wat op je downpipe zit zeg maar een deel van je uitlaat is de lambda die heeft er niets mee te maken. Dat ding wat vlak bij je oliefilter zit heeft waarschijnlijk iets te maken met je olietemp of druk.
dan weet ik het dus nog steeds niet
Ik hoop dat iemand in Dalfsen het me kan laten zien. Dan kan ik het nog snel van mijn grijze AX halen.
axgt-er wrote:Rob GT wrote:Kan iemand mij vertellen waar en hoe ik mijn toerentalsensor kan vervangen!!! Ik heb ernstige vermoedens dat dat het is. Ik kan nu zelfs al niet meer normaal door de stad rijden. Zwaar irritant.
Die zit volgens mij als je recht voor de motor staat. Recht op de versnellingsbak. De meeste sensoren zijn met tapdraad vastgemaakt, dus gewoon draaien.
helaas dat is de sensor voor je achteruit rij verlichting
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
Joost wrote:axgt-er wrote:Rob GT wrote:Kan iemand mij vertellen waar en hoe ik mijn toerentalsensor kan vervangen!!! Ik heb ernstige vermoedens dat dat het is. Ik kan nu zelfs al niet meer normaal door de stad rijden. Zwaar irritant.
Die zit volgens mij als je recht voor de motor staat. Recht op de versnellingsbak. De meeste sensoren zijn met tapdraad vastgemaakt, dus gewoon draaien.
helaas dat is de sensor voor je achteruit rij verlichting
Owh ja, dat klopt, heb je me nog verteld op de sleutelmeeting. Volgens mij hebben de meeste merken die schakelaar voor de achteruit op de versnellingspook (bijvoorbeeld bij inschakelen een palletje omhoog doen)
Ik zal er even over nadenken waar hij wel kan zitten
Even goed nagedacht. Volgens mij kan hij op 3 plaatsen zitten:
1 ergens op de versnellingsbak
2 op de onsteking (zo worden achteraf toerentellers ingebouwd)
3 via het snelheidssignaal in de computer omgerekend (lijkt me niet)
dit kwam ik tegen, het kan ook aan de stappenmotor liggen:
http://www.team306tuning.nl/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=22478
1 ergens op de versnellingsbak
2 op de onsteking (zo worden achteraf toerentellers ingebouwd)
3 via het snelheidssignaal in de computer omgerekend (lijkt me niet)
dit kwam ik tegen, het kan ook aan de stappenmotor liggen:
http://www.team306tuning.nl/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=22478
axgt-er wrote:Even goed nagedacht. Volgens mij kan hij op 3 plaatsen zitten:
1 ergens op de versnellingsbak
2 op de onsteking (zo worden achteraf toerentellers ingebouwd)
3 via het snelheidssignaal in de computer omgerekend (lijkt me niet)
dit kwam ik tegen, het kan ook aan de stappenmotor liggen:
http://www.team306tuning.nl/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=22478
optie 1 en 3 vallen af
gewoon simpel 2 op de ontsteking
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio