positie remschijven ten opzichte van de remklauw

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
Han
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 2
Joined: ThuAug20, 2009 7:23:54 PM

positie remschijven ten opzichte van de remklauw

Post by Han »

Hallo,

Ik ben bezig met het vervangen van de remblokken voor. (bedankt voor de guide met foto's! Superrelaxed!) Borgpinnen zijn er uit, oude blokken eruit en de zuiger is terug geduwt.

Nu lijkt het mij (zo was het tenminste bij mijn vorige wagens) dat de remschijf in het midden zit van de remklauw. Door het terugduwen van de zuiger zou er nu genoeg ruimte moeten zijn om de nieuwe (en veel dikkere blokken) weer in de klauw te doen.

Bij mij is dit dus niet zo. Ik heb aan de kant van de wielbevestiging nauwelijks ruimte over, en aan de andere kant van de schijf super veel.

Probleem: ik krijg het 'buitenste' blok niet bevestigd.

Wie herkent dit en weet hoe ik dit moet oplossen (zonder volledige revisie van de klauwen...). Ik ga nu weer even kloojen en maak dan ook gelijk maar een foto..

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

Je kunt de klauwen heen en weer bewegen. Als dit niet zo was, zou 1 blok maar aangedrukt worden (aan de kant van de zuiger) en de andere niet.
Image Image Image

Han
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 2
Joined: ThuAug20, 2009 7:23:54 PM

Post by Han »

bedankt voor de snelle reactie! Ik heb nu net de andere kant gedaan en het is daar hetzelfde verhaal.

Het betreft een 1.1 first uit 1994.

Als de klauwen dus niet willen bewegen dan zal ik het dus moeten proberen met kracht? Het zijn dus zogenaamde "zwevende" klauwen?

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

dan zitten je glijbussen vast waarover de remklauw moet kunnen bewegen.
aan de "achterzijde" zie je 2 torx bouten zitten.
rond die bouten zitten bussen en daar moet de klauw vrij (vaak moeizaam) over kunnen bewegen/glijden
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Post Reply