Motor valt uit als je de koppeling intrapt
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Motor valt uit als je de koppeling intrapt
Hallo, ik heb een Citroën ax escapade 1.0. Het probleem met de auto is dat de motor soms uitvalt als je de koppeling voor iets langere tijd ingedrukt houdt. Dit gebeurd alleen als het voertuig rolt geloof ik. Weet iemand wat het probleem is want dit kan toch vervelende situaties in het verkeer veroorzaken.
Alvast bedankt!
Alvast bedankt!
Thx voor je reply, je heb een goed punt de motor loopt namelijk soms ook niet netjes stationair. Zit idd helaas geen toerenteller in. Heb je misschien enig idee wat het zou kosten als ik dat onderdeel laat repareren? Alvast bedankt.Browny wrote:stappenmotor misschien....
die regelt je stationair toerental en dat valt dan waarschijnlijk weg waardoor ie uitvalt. toerental is alleen lastig af te lezen in een escapade..
Ps. Heb zelf nog nooit een auto gerepareerd ofzo dus zal het waarschijnlijk door garage/beunhaas oid laten doen. Als ik het al laat maken, de auto is nog goed te gebruiken namelijk
-
- profiel verwijderd
stappenmotor is behoorlijk prijzig, die van magneti marelli in ieder geval!
Op een sloperij miss. nog wel te vinden voor niet al teveel...
Op H-base staat een stappenmotor voor 122,40 euro... (Nullastregelklep luchttoevoer heet ie daar...)
Stappenmotortje wisselen is op zich niet zo moeilijk, dat kun je toch wel zelf als je weet waar die zit?
Op een sloperij miss. nog wel te vinden voor niet al teveel...
Op H-base staat een stappenmotor voor 122,40 euro... (Nullastregelklep luchttoevoer heet ie daar...)
Stappenmotortje wisselen is op zich niet zo moeilijk, dat kun je toch wel zelf als je weet waar die zit?
-
- profiel verwijderd
NIET meteen een nieuwe stappenmotor kopen als het een Magneti Marelli injectiesysteem is!!!
Haal eerst maar eens de huidige stappenmotor eruit en maak de afsluiter eens goed schoon (en dus ook de bodem van het stappenmotorhuis!).
In deze how-to staat een beschrijving voor het schoonmaken van het complete injectiehuis.
Haal eerst maar eens de huidige stappenmotor eruit en maak de afsluiter eens goed schoon (en dus ook de bodem van het stappenmotorhuis!).
In deze how-to staat een beschrijving voor het schoonmaken van het complete injectiehuis.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Thx voor jullie reacties, vind de hele operatie er toch maar ingewikkeld uitzien. Heb helaas dus echt weinig verstand van auto's. Tegen de tijd dat de problemen nog erger worden zal ik eens actie ondernemen en het onderdeel laten vervangen. Ik kom btw uit Utrecht mocht iemand zin hebben om lekker aan een ax escapade te klussen en mij wat te leren
-
- profiel verwijderd
Utrecht he, er worden regelmatig Clubmeetings georganiseerd op een parkeerplaats bij Nieuwegein.Lucas wrote:Ik kom btw uit Utrecht mocht iemand zin hebben om lekker aan een AX escapade te klussen en mij wat te leren
Er zijn daar ongetwijfeld mensen aanwezig die even onder je motorkap willen kijken!
Even de clubagenda in de gaten houden dan!