start niet ax 1.1re
Moderators: denny, vtspower, webmasters
start niet ax 1.1re
mn ax start niet meer
krijg wel benzine maar geen vonken meer,alleen bij eerste omwenteling wel daarna niet meer.vanaf de bobine 1 vonk en dan niks meer.
alle bougies,kabels verdelerkap en rotor zijn al een keer vernieuwd,dus bobine logische volgende punt.
is deze op de een of andere manier nog door te meten??
krijg wel benzine maar geen vonken meer,alleen bij eerste omwenteling wel daarna niet meer.vanaf de bobine 1 vonk en dan niks meer.
alle bougies,kabels verdelerkap en rotor zijn al een keer vernieuwd,dus bobine logische volgende punt.
is deze op de een of andere manier nog door te meten??
De bobine kan je doormeten als het goed is. Met multimeter op Ohm en dan moest ie zoveel mogelijk weerstand hebben.
Hoop dat iemand anders kan antwoorden hoeveel dan precies. Ik wil het ook graag weten, miss staat het in de haynes
Hoe je de module kan testen weet ik ook niet.
Hoop dat iemand anders kan antwoorden hoeveel dan precies. Ik wil het ook graag weten, miss staat het in de haynes
Hoe je de module kan testen weet ik ook niet.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
rechts op de kleppendeksel zit je bobine met daar naast/onder de verdeelkap waar de 4 bougiekabels op zitten.chieltje wrote:misschien een hele stomme vraag,maar waar zit mn ontstekingsmodule precies (zit deze naast mn accu of op onder het gedeelte van mn verdelerkap)
ben meer van de diesels zodoende
Aan de voorkant van de beugel waar de bobine op zit zit een module met een grote stekker. Deze module is nou, 2 bij 7 cm oid?? Dat is de ontstekingsmodule. Deze moet met koelpasta gemonteerd worden, maar ook weer niet teveel.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
kan je om te proberen of de auto start de module monteren zonder koelpasta of gaat de module eraan.
oude bobine heeft dezelfde weerstands waarde als de nieuwe.
wat kan er nog kapot gaan aant het ontstekingshuis binnenin,heb deze een week of drie geleden deels losgehaald omdat deze een beetje nat was van de motorolie.
oude bobine heeft dezelfde weerstands waarde als de nieuwe.
wat kan er nog kapot gaan aant het ontstekingshuis binnenin,heb deze een week of drie geleden deels losgehaald omdat deze een beetje nat was van de motorolie.
lijkt mij dat je zonder kan starten, koelpasta zal toch pas iets doen bij warmte...chieltje wrote:kan je om te proberen of de auto start de module monteren zonder koelpasta of gaat de module eraan.
oude bobine heeft dezelfde weerstands waarde als de nieuwe.
wat kan er nog kapot gaan aant het ontstekingshuis binnenin,heb deze een week of drie geleden deels losgehaald omdat deze een beetje nat was van de motorolie.
mensen ik snap er geen reet meer van
het volgende:
nieuwe bobine en ontstekingsmodule gemonteerd,starten en lopen alleen moest ik er wat gas op houden,stationiar sloeg ie af,starten en choke half open laten lopen,liep niet echt lekker.
om te kijken of oude ontsteking nog wat deed deze er weer opgezet,sarten en lopen,sloeg alleen stationair iedere keer weer af kon wel gewoon gelijk weer starten.
oude bobine terug gezet(had dezelfde weerstands waarde als de nieuwe)
weer starten en het gewoon weer doen,liep ook naar mijn idee wat beter als met de nieuwe spulletjes.
motor lekker laten draaien en hij blijft na een poosje ook gewoon normaal stationiar lopen.klein stukje gereden en niks aan de hand.
morgrnochtend maar kijken of ie nog wil starten.
ik snap het niet meer,wat zou er nog kapot of niet goed kunnen wezen als ie morgenochtend niet wil starten,ontstekingshuis????
oh ja waarvoor is die condensator(volgens mij) voor die met 1 draadje is verbonden aan de bobinestekker.
het volgende:
nieuwe bobine en ontstekingsmodule gemonteerd,starten en lopen alleen moest ik er wat gas op houden,stationiar sloeg ie af,starten en choke half open laten lopen,liep niet echt lekker.
om te kijken of oude ontsteking nog wat deed deze er weer opgezet,sarten en lopen,sloeg alleen stationair iedere keer weer af kon wel gewoon gelijk weer starten.
oude bobine terug gezet(had dezelfde weerstands waarde als de nieuwe)
weer starten en het gewoon weer doen,liep ook naar mijn idee wat beter als met de nieuwe spulletjes.
motor lekker laten draaien en hij blijft na een poosje ook gewoon normaal stationiar lopen.klein stukje gereden en niks aan de hand.
morgrnochtend maar kijken of ie nog wil starten.
ik snap het niet meer,wat zou er nog kapot of niet goed kunnen wezen als ie morgenochtend niet wil starten,ontstekingshuis????
oh ja waarvoor is die condensator(volgens mij) voor die met 1 draadje is verbonden aan de bobinestekker.
Hoe zien je verdelerkapje en je rotortje eruit?
Bloemkolen aan de contacten, sleepkooltje versleten?
Dat zou kunnen verklaren waarom er geen of een slechte vonk is...
Als de bobine kapot is merk je dat meestal pas wanneer de motor warmer wordt: hij begint over te slaan en stopt er meestal ineens mee.
De module kan soms rare klachten opleveren: hij kost niet veel, dus vervangen kan geen kwaad.
Een '89-er carb?
Heb je alle gegevens op AXkentekens achtergelaten (ORGA, chassisnummer)?
Bloemkolen aan de contacten, sleepkooltje versleten?
Dat zou kunnen verklaren waarom er geen of een slechte vonk is...
Als de bobine kapot is merk je dat meestal pas wanneer de motor warmer wordt: hij begint over te slaan en stopt er meestal ineens mee.
De module kan soms rare klachten opleveren: hij kost niet veel, dus vervangen kan geen kwaad.
Een '89-er carb?
Heb je alle gegevens op AXkentekens achtergelaten (ORGA, chassisnummer)?
AX 1.0E '87
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82
rara kiekeboe
hij is het vandaag gewoon blijven doen,buiten het feit dat vanmiddag de motor stationair niet lekker liep en als ik het slangetje van hetluchtfilter die naar de carb loppt eraf haalt en afblindt de motor een stuk beter loopt.
alle vacu slangentjes zijn heel,van het weekend toch maar alles ff vernieuwen en vastzetten met klemmentjes
hij is het vandaag gewoon blijven doen,buiten het feit dat vanmiddag de motor stationair niet lekker liep en als ik het slangetje van hetluchtfilter die naar de carb loppt eraf haalt en afblindt de motor een stuk beter loopt.
alle vacu slangentjes zijn heel,van het weekend toch maar alles ff vernieuwen en vastzetten met klemmentjes
Heren,
in de eerste plaats moet ik zeggen dat dit een informatief zeer goed forum is. Ik ga er niet de tijd voor nemen om me uitgebreid voor te stellen vermits ik niet echt een binding heb met de auto. Een 6 tal jaar geleden heb ik via een vriend een AX 1.1 (carb versie) overgenomen vanwege accuut plaatsgebrek. 95000 op de teller, mooi en net karretje, niks mis mee.
Ik heb er zelf nooit mee gereden tot 2 jaar terug ik in een opwelling met dat ding ging rijden, grappig, want het beviel me wel. Na een x-aantal km woon-werkverkeer hield ie er plots mee op. Natuurlijk geen tijd en vooral geen zin om te kijken wat het probleem was...tot eergisteren. In wederom een opwelling toch maar de kap opengetrokken en dadelijk begonnen aan een grote beurt.
-Distributieriem
-olie
-bougies
-bougiekabels
-thermostaat
-oliefilter
-verdelerkap
enz enz enz
Natuurlijk was, naar alle verwachtingen, het probleem niet opgelost. Het ding krijgt 0.0 vonk. Niet op de bougies, niet op de verdeler, niet op de bobine.
Toen las ik op dit forum dat het geen nieuws is dat zowel de module als de bobine wel stuk durven te gaan en ze beiden gelijk dienen te vervangen worden. Het gaat om de bosch 0 227 100 140 module.
Als ik die op het web zoek krijg ik 1001 resultaten maar nergens een kostprijs ??? Weten jullie misschien hoeveel dat ding kan kosten ?
in de eerste plaats moet ik zeggen dat dit een informatief zeer goed forum is. Ik ga er niet de tijd voor nemen om me uitgebreid voor te stellen vermits ik niet echt een binding heb met de auto. Een 6 tal jaar geleden heb ik via een vriend een AX 1.1 (carb versie) overgenomen vanwege accuut plaatsgebrek. 95000 op de teller, mooi en net karretje, niks mis mee.
Ik heb er zelf nooit mee gereden tot 2 jaar terug ik in een opwelling met dat ding ging rijden, grappig, want het beviel me wel. Na een x-aantal km woon-werkverkeer hield ie er plots mee op. Natuurlijk geen tijd en vooral geen zin om te kijken wat het probleem was...tot eergisteren. In wederom een opwelling toch maar de kap opengetrokken en dadelijk begonnen aan een grote beurt.
-Distributieriem
-olie
-bougies
-bougiekabels
-thermostaat
-oliefilter
-verdelerkap
enz enz enz
Natuurlijk was, naar alle verwachtingen, het probleem niet opgelost. Het ding krijgt 0.0 vonk. Niet op de bougies, niet op de verdeler, niet op de bobine.
Toen las ik op dit forum dat het geen nieuws is dat zowel de module als de bobine wel stuk durven te gaan en ze beiden gelijk dienen te vervangen worden. Het gaat om de bosch 0 227 100 140 module.
Als ik die op het web zoek krijg ik 1001 resultaten maar nergens een kostprijs ??? Weten jullie misschien hoeveel dat ding kan kosten ?
Als ik jou was, en je geen binding hebt met de auto, zou ik een bobine en module niet nieuw gaan kopen
Haal er dan gewoon 1 van de sloop, die van een injectie model (maar dan wel een injectie verdeelkap model) werken ook gewoon.
Maar als je wilt weten wat t nieuw kost,
ontstekingsmodule:106 euro incl btw
en bobine: 76 euro incl btw
bij de dealer.
Maar ik zou wel eerst even andere dingen uitsluiten, misschien is er gewoon een kabeltje los of je accu leeg....
Haal er dan gewoon 1 van de sloop, die van een injectie model (maar dan wel een injectie verdeelkap model) werken ook gewoon.
Maar als je wilt weten wat t nieuw kost,
ontstekingsmodule:106 euro incl btw
en bobine: 76 euro incl btw
bij de dealer.
Maar ik zou wel eerst even andere dingen uitsluiten, misschien is er gewoon een kabeltje los of je accu leeg....
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
neen, hij is er rijdend mee opgehouden. Daarna niks vonk meer. Ondertussen heb ik de kabelboom ook nagelopen en die stelt eigenlijk niks voor. Niks spannends gevonden, carb is ok, benzine krijgt ie genoeg. Batterij is nieuw... Dus eigenlijk zit ik tegen die 2 aan te kijken, ofwel de module ofwel de bobine.
Bedankt voor de info alvast !
Bedankt voor de info alvast !