Regelgeving 1100 --> 1400
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Regelgeving 1100 --> 1400
He mensen!
Vandaag eindelijk me blok binnen! ff 400 km gemaakt samen met een maat van mij...maar t was de rit waard...
Ik heb nu dus een 1400xsi, gechipt , snelle nokkenas . De injectie computer en zooi gooi ik eraf en ga lekker met een aangepaste carb aan de gang! T moet zo rond de 100 pk geven en das nog zonder het spagettispruitstuk wat erbij zit (is nog onderweg!)
Maar mijn vraag, stel dat ik volgens de regels ga werken, dan moet ik mijn auto opnieuw laten keuren als 1.4tje. Heeft hier iemand ervaring mee, wat de kosten zijn, het papierwerk enzo ....
Het verschil is aan de buitenkant niet te zien, t scheelt 14 mm in de hoogte (volgens onze expert jan-dirk )
De rdw heb ik gemailt maarja t duurt waarschijnlijk lang....
groetjes ax powah
Vandaag eindelijk me blok binnen! ff 400 km gemaakt samen met een maat van mij...maar t was de rit waard...
Ik heb nu dus een 1400xsi, gechipt , snelle nokkenas . De injectie computer en zooi gooi ik eraf en ga lekker met een aangepaste carb aan de gang! T moet zo rond de 100 pk geven en das nog zonder het spagettispruitstuk wat erbij zit (is nog onderweg!)
Maar mijn vraag, stel dat ik volgens de regels ga werken, dan moet ik mijn auto opnieuw laten keuren als 1.4tje. Heeft hier iemand ervaring mee, wat de kosten zijn, het papierwerk enzo ....
Het verschil is aan de buitenkant niet te zien, t scheelt 14 mm in de hoogte (volgens onze expert jan-dirk )
De rdw heb ik gemailt maarja t duurt waarschijnlijk lang....
groetjes ax powah
Mzzls Geert
Wie niet snel is.......is laag!!
Wie niet snel is.......is laag!!
Ja hij moet wel opnieuw gekeurd worden door de rdw (officieel) De kosten vallen wel mee. bij meer dan 40% vermogenswinst dan moeten er ook wegliggingstesten mee gedaan worden en dan wordt het dik duurder. eea staat ook op de site van de rdw meen ik.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
heej
IK heb deze week t een ent ander uitgezocht, en mijn ax is op papier een RE. Deze heeft 54 pk.
Het blok is gelijk aan een 1.4gt uit een AX en deze hebben op papier 75 pk.
De RDW vertelde me dat als je binnen 40% vermogenswinst valt t wel mee...en check dizz 54 x 1,4 = 75,6 !!!!! dus 75 pk mag er in zonder veel keuringswerk!!
Dit is wel relex nieuws want het keuren + papierwerk is nu maar 40 euro. Maar stel dat er iets is wat niet juist is dan komt er een "geluidstest"van 341 euri ....dus goed inbouwen die zooi!!!
Meer info volgt nog!
groetjes ax powah
IK heb deze week t een ent ander uitgezocht, en mijn ax is op papier een RE. Deze heeft 54 pk.
Het blok is gelijk aan een 1.4gt uit een AX en deze hebben op papier 75 pk.
De RDW vertelde me dat als je binnen 40% vermogenswinst valt t wel mee...en check dizz 54 x 1,4 = 75,6 !!!!! dus 75 pk mag er in zonder veel keuringswerk!!
Dit is wel relex nieuws want het keuren + papierwerk is nu maar 40 euro. Maar stel dat er iets is wat niet juist is dan komt er een "geluidstest"van 341 euri ....dus goed inbouwen die zooi!!!
Meer info volgt nog!
groetjes ax powah
Mzzls Geert
Wie niet snel is.......is laag!!
Wie niet snel is.......is laag!!
ze gaan ervan uit dat je een standaard blok hebt... ze checken je bloknummer en zoeken vervolgens op welke pk's je hebt.
Als ik tegen die tijd een echte controle zou krijgen ging ik er ook ver overheen, oa door:
* snelle nokkenas
* Spagetti spruitstuk
* aangepaste inlaat carb
* xsi blok ipv GT
Als ik tegen die tijd een echte controle zou krijgen ging ik er ook ver overheen, oa door:
* snelle nokkenas
* Spagetti spruitstuk
* aangepaste inlaat carb
* xsi blok ipv GT
Mzzls Geert
Wie niet snel is.......is laag!!
Wie niet snel is.......is laag!!
IK heb gebeld en er wordt alleen naar typenummers van de motorblokken gekeken! Kan iemand me zeggen welke motortypes allemaal in een 1.4 GT hebben gezeten...
de gast van de rdw zei me dat ze o.a op de volgende punten letten:
* Motortype en Motorcode
* versnellingsbak, type , code
ALs de codes niet overeenkomen met 1 van de 1.4gt-codes dan volgt de geluidstest van 341 euri waarbij je een complete test krijgt met wegligging en heel de rotzooi!
meer info volgt...
ax powah
de gast van de rdw zei me dat ze o.a op de volgende punten letten:
* Motortype en Motorcode
* versnellingsbak, type , code
ALs de codes niet overeenkomen met 1 van de 1.4gt-codes dan volgt de geluidstest van 341 euri waarbij je een complete test krijgt met wegligging en heel de rotzooi!
meer info volgt...
ax powah
Mzzls Geert
Wie niet snel is.......is laag!!
Wie niet snel is.......is laag!!
-
- AX liefhebber
- Posts: 281
- Joined: ThuJun12, 2003 6:37:25 PM
- Location: Hillegom
- Contact:
-
- AX liefhebber
- Posts: 281
- Joined: ThuJun12, 2003 6:37:25 PM
- Location: Hillegom
- Contact:
Swatchyaxowner wrote:Geert nog 1 tip !!
Doe eerst je remmen dan het blok !!
Het wordt je dood als je het niet doet !!
Gr jef
van 1.1 naar 1.4 monopoint zou ik me ook niet zo druk maken, er zijn ook standaard GT's met kleine remschijven die zijn dacht ik toch hetzelfde.
maar hier zijn het in totaal wel dubbele pktjes
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
Joost wrote:Swatchyaxowner wrote:Geert nog 1 tip !!
Doe eerst je remmen dan het blok !!
Het wordt je dood als je het niet doet !!
Gr jef
van 1.1 naar 1.4 monopoint zou ik me ook niet zo druk maken, er zijn ook standaard GT's met kleine remschijven die zijn dacht ik toch hetzelfde.
maar hier zijn het in totaal wel dubbele pktjes
maar het remsysteem van de GT heeft wel andere zuigerdiameters. en fade dus minder snel
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
Geert nog 1 tip !!
Doe eerst je remmen dan het blok !!
Het wordt je dood als je het niet doet !!
Gr jef
ik heb het hele remsetje van de GT thuisliggen hoor!!! dat wil zeggen:
* 2x GT voorpoot met aandrijfas
* achteras
dus de remmen dat zit wel goed! IK denk dat ik gewoon nix doorgeef en m opgeef als een 1100 maar ik moet nog ff kijken wat ik doe ...
ax powah
Mzzls Geert
Wie niet snel is.......is laag!!
Wie niet snel is.......is laag!!
Ik denk dat de kans heeeeel klein is, want uiterlijk zijn ze precies hetzelfde. 1.4 is ook alleen een opgeboorde 1.1. Ik weet niet of er motorcodes zijn gegraveerd in motordelen waar het uit te halen is?? En anders moeten ze het blok uit elkaar schroeven en gaan opmeten.
Is niet helemaal waar want het 1.4gt blok is 14 mm hoger dan een 1.1 blok...
Maar ik denk ook dat de pakkans erg laag is!
ax powah
Mzzls Geert
Wie niet snel is.......is laag!!
Wie niet snel is.......is laag!!
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2744
- Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
- Location: Fijnaart (West Brabant)
- Contact:
AX_POWAH wrote:Ik denk dat de kans heeeeel klein is, want uiterlijk zijn ze precies hetzelfde. 1.4 is ook alleen een opgeboorde 1.1. Ik weet niet of er motorcodes zijn gegraveerd in motordelen waar het uit te halen is?? En anders moeten ze het blok uit elkaar schroeven en gaan opmeten.
Is niet helemaal waar want het 1.4gt blok is 14 mm hoger dan een 1.1 blok...
Maar ik denk ook dat de pakkans erg laag is!
AX powah
Komt dat niet door een andere kop?
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)