Probleem met te hoge CO waarde. Wie kan mij verder helpen.
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Probleem met te hoge CO waarde. Wie kan mij verder helpen.
Hoi,
Mijn AX is helaas afgekeurd omdat de CO waarde te hoog is. Bij een stationair toerental is er geen probleem. Bij hogere toerentallen was de CO waarde te hoog. Ik wil graag met de AX op vakantie, dus wel ff balen nu.
De volgende acties heb ik al ondernomen:
Injectie cleaner in mijn benzine gedaan.
Werking Lambda-sonde gecontroleerd ( deze werkt een mooie sinus vorm)
Fout codes uitgezen (helaas waren er geen foutcodes te zien)
Wie kan mij verder helpen???? Ik weet nu niet meer zo goed welke zaken ik nu moet controleren.
Groeten, Gijs
Mijn AX is helaas afgekeurd omdat de CO waarde te hoog is. Bij een stationair toerental is er geen probleem. Bij hogere toerentallen was de CO waarde te hoog. Ik wil graag met de AX op vakantie, dus wel ff balen nu.
Wie kan mij verder helpen???? Ik weet nu niet meer zo goed welke zaken ik nu moet controleren.
Groeten, Gijs
de katalysator?
98 tanken en zeer goed warm rijden van te voren...
98 tanken en zeer goed warm rijden van te voren...
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
injectiehuis schoonmaken wil ook wel werken. Maar wat is het eigenlijk voor ax?
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Nog steeds te hoge CO waarde. Wie kan mij verder helpen.
Hoi,
Vorige week heb ik een aantal tips gekregen om mijn CO probleem op te lossen. Helaas zonder resultaat. Wie heeft er nog meer tips.
Probleem:
Mijn AX is helaas afgekeurd omdat de CO waarde te hoog is. Bij een stationair toerental is er geen probleem. Bij hogere toerentallen was de CO waarde te hoog. Volgens de garage was de Hc waarde ook opvallend hoog??
Injectie huis volledig schoongemaakt.
Na het schoonmaken liep hij wel een stuk beter.
De garage denkt nu dat het aan de katalysator ligt??
Wat zal ik nu doen? Eerst de katalysator of kan het probleem nog ergens anders liggen.
Groeten, Gijs
Vorige week heb ik een aantal tips gekregen om mijn CO probleem op te lossen. Helaas zonder resultaat. Wie heeft er nog meer tips.
Probleem:
Mijn AX is helaas afgekeurd omdat de CO waarde te hoog is. Bij een stationair toerental is er geen probleem. Bij hogere toerentallen was de CO waarde te hoog. Volgens de garage was de Hc waarde ook opvallend hoog??
Injectie huis volledig schoongemaakt.
Na het schoonmaken liep hij wel een stuk beter.
De garage denkt nu dat het aan de katalysator ligt??
Wat zal ik nu doen? Eerst de katalysator of kan het probleem nog ergens anders liggen.
Groeten, Gijs
Zowel de hoge CO-waarde als die van koolwaterstoffen geven aan dat jouw motor te rijk draait.
Dat kan meerdere oorzaken hebben:
- je injectiehuis is viezz; hoe ziet je luchtfilter eruit?
- heb je een hoge carterdruk? (draai de olievuldop er eens af bij stationair draaiende motor -> spettert hij het uit?
- je kat zit zo goed als dicht.
Een busje injectorreiniger kan uitkomst bieden, een ritje met hoge toerentallen ook (rij eens een tijdje 70-80 in z'n drie ofzo) zoals een stevige rit op de snelweg.
Als het echt te gek blijft kun je ook een vacuumslangetje lostrekken ergens: de motor vindt het niet prettig, maar je CO (en HC) daalt drastisch...
Dat kan meerdere oorzaken hebben:
- je injectiehuis is viezz; hoe ziet je luchtfilter eruit?
- heb je een hoge carterdruk? (draai de olievuldop er eens af bij stationair draaiende motor -> spettert hij het uit?
- je kat zit zo goed als dicht.
Een busje injectorreiniger kan uitkomst bieden, een ritje met hoge toerentallen ook (rij eens een tijdje 70-80 in z'n drie ofzo) zoals een stevige rit op de snelweg.
Als het echt te gek blijft kun je ook een vacuumslangetje lostrekken ergens: de motor vindt het niet prettig, maar je CO (en HC) daalt drastisch...
AX 1.0E '87
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82
Het mag toch 0.5 zijn?
blaat
Last edited by grietje on SatJul11, 2009 7:56:02 PM, edited 1 time in total.
De waarde van 0.3 klopt vanaf na 1992. Geld voor mijn AX ook. Mijne zat met co op toeren op 1.0 en stationair op 4.5. Way of the Scale. Ben het toen zo zat geworden dat ik de 1.6i motor erin had gegooid. Splinternieuwe kat haalde voor mij geen zak uit. Tanken van andere benzine ook niet.
Enige wat mij opviel is dat 2 bougies van mijn oude motor zwart waren. Vermoed dat die bougies gewoon aan vervanging toe waren.
Controleer je bougies en bougie kabels eens. Als ze oud zijn vervang ze dan gewoon. Met de nieuwe motor kwam ik op CO 0.015 uit.
Enige wat mij opviel is dat 2 bougies van mijn oude motor zwart waren. Vermoed dat die bougies gewoon aan vervanging toe waren.
Controleer je bougies en bougie kabels eens. Als ze oud zijn vervang ze dan gewoon. Met de nieuwe motor kwam ik op CO 0.015 uit.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
-
- AX Master
heb je je ecu al eens gereset??
MIsschien draait ie nog op oude waarden.....
Effe de stekker eruit 10 tellen wachten en er weer in proppen!
Starten en stationair warm laten lopen. Geen gas geven en als ie afslaat, opnieuw starten.
Lukte bij mij ook.
Een jaar zonder kat rijden vindt de ecu prima, maar hij gaat wel anders doen. (ik denk dat het iets met de tegen druk te maken heeft)
MIsschien draait ie nog op oude waarden.....
Effe de stekker eruit 10 tellen wachten en er weer in proppen!
Starten en stationair warm laten lopen. Geen gas geven en als ie afslaat, opnieuw starten.
Lukte bij mij ook.
Een jaar zonder kat rijden vindt de ecu prima, maar hij gaat wel anders doen. (ik denk dat het iets met de tegen druk te maken heeft)
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Bedankt voor jullie hulp
Hoi AX fans!,
Ontzettend bedankt voor jullie tips! Zonder al deze informatie was ik er nooit uitgekomen.
Als laatse heb ik nog de katalysator vervangen, bougies vernieuwd en 98 getankt. Ook heb ik in zijn drie met 110km per uur over de snelweg gereden.....
Ik heb net gehoord dat hij is goedgekeurd!!!!!
Ik weet alleen niet of het nu aan de kat., bougies of benine heeft gelegen.
Groeten, Gijs
Ontzettend bedankt voor jullie tips! Zonder al deze informatie was ik er nooit uitgekomen.
Als laatse heb ik nog de katalysator vervangen, bougies vernieuwd en 98 getankt. Ook heb ik in zijn drie met 110km per uur over de snelweg gereden.....
Ik heb net gehoord dat hij is goedgekeurd!!!!!
Ik weet alleen niet of het nu aan de kat., bougies of benine heeft gelegen.
Groeten, Gijs