Motor afslaan bij koude start
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- AX liefhebber
- Posts: 148
- Joined: MonFeb09, 2009 8:11:37 PM
- Location: Maarssenbroek
Motor afslaan bij koude start
Een goede avond idereen pfff wat een weertje vandaag, ik heb een klein probleempje met onze AX namelijk: smorgen bij het starten start de auto meteen maar heb het idee dat de automatiche choke zeg maar ik komt, dus ik rij dan meteen weg na het starten het vervolg is dat die gaat afslaan.
Ik geef dan gewoon gas niet met slippelende koppeling zeg maar. Dit afslaan doet die soms twee keer achter elkaar. na ongeveer 500 meter en ik sta stil dan hoor ik meer toeren in me AXje (ps heb geen toeren teller). Dan is het probleem ook niet meer. Wie kan me helpen. dit doet die ook wel eens als ik na een uurtje de auto weer start en wegrijd.
De ECU hebt ik al een paar keer geriset.
Heb een 1.1I uit 1992
Ik ga me tuin weer in hihi tot horens.
Ik geef dan gewoon gas niet met slippelende koppeling zeg maar. Dit afslaan doet die soms twee keer achter elkaar. na ongeveer 500 meter en ik sta stil dan hoor ik meer toeren in me AXje (ps heb geen toeren teller). Dan is het probleem ook niet meer. Wie kan me helpen. dit doet die ook wel eens als ik na een uurtje de auto weer start en wegrijd.
De ECU hebt ik al een paar keer geriset.
Heb een 1.1I uit 1992
Ik ga me tuin weer in hihi tot horens.
gokje, temperatuur sensor
en een injectie heeft geen automatische choke:) AXen hebben sowieso geen automatische choke, die zijn altijd uitgerust met handchoke als ze een carburateur hebben
Een injectie regelt zijn inspuiting bij aan de hand van de temperatuur die de sensoren doorgeven. Als deze waardes niet kloppen ziet de computer niet dat de motor koud is en doet ie raar.
Als het dus alleen bij koude motor is lijkt het het meest logisch dat er een tempsensor niet goed is...
en een injectie heeft geen automatische choke:) AXen hebben sowieso geen automatische choke, die zijn altijd uitgerust met handchoke als ze een carburateur hebben
Een injectie regelt zijn inspuiting bij aan de hand van de temperatuur die de sensoren doorgeven. Als deze waardes niet kloppen ziet de computer niet dat de motor koud is en doet ie raar.
Als het dus alleen bij koude motor is lijkt het het meest logisch dat er een tempsensor niet goed is...
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- AX liefhebber
- Posts: 148
- Joined: MonFeb09, 2009 8:11:37 PM
- Location: Maarssenbroek
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2000
- Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
- Location: Eindhoven
- Contact:
http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewt ... 2842#92842axfirst1992 wrote: temp sensor kan ik die zo vervangen en waar zit die, wat kost een nieuwe ongeveer?
Onderaan de eerste post:
Sensor voor ECU (lichtblauw/grijs); Artikelnummer 0242.46 --> Euro 33,61
Verder is hij los te halen met een dop 20 of eventueel met steeksleutel 20. (zit onder de groene stekker, blauwe is voor dash-board... handig voor het loshalen is wat ruimte creeren door tijdelijk de buizen van het luchtfilter even weg te halen...
Voor de duidelijkheid: het is dus de sensor die in de zijkant van het thermostaathuis zit. En LET OP: dat is een natte sensor, hetgeen betekent dat als je die eruit draait, dat er dan koelvloeistof uit het gat loopt.
TIP: leg de nieuwe sensor al vast klaar onder handbereik (bijv. op de accu), draai de oude sensor eerst een stukje los met een dop- of steeksleutel, draai 'm er verder uit met de hand en hou het gat meteen met een vinger van je andere hand dicht zodra je de sensor eruit trekt. Zo verlies je vrijwel geen KVS en zit je ook niet met dat getob van ontluchten enzo.
TIP: leg de nieuwe sensor al vast klaar onder handbereik (bijv. op de accu), draai de oude sensor eerst een stukje los met een dop- of steeksleutel, draai 'm er verder uit met de hand en hou het gat meteen met een vinger van je andere hand dicht zodra je de sensor eruit trekt. Zo verlies je vrijwel geen KVS en zit je ook niet met dat getob van ontluchten enzo.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
-
- AX liefhebber
- Posts: 148
- Joined: MonFeb09, 2009 8:11:37 PM
- Location: Maarssenbroek
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2000
- Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
- Location: Eindhoven
- Contact:
Klopt het dat de regeling van de ventilator hier los van staat?
Ik heb een beetje hetzelfde probleem, maar dan niet zo erg, als ik de motor met gaspedaal op toeren houdt en dan de koppeling heel rustig laat opkomen, dan slaat hij niet af, maar bij warme motor is dit veel minder...
Maar verder heb ik het probleem dat mijn fan totaal niet aanspringt, ook niet als ik op een dag als vandaag een rit van 60km door de hitte heb gemaakt en de temp.meter 110 graden aangeeft. dit zijn toch losse sensoren??
Lijkt me toch raar/toevallig dat beiden tegelijk stuk gaan nietwaar?
Ik heb een beetje hetzelfde probleem, maar dan niet zo erg, als ik de motor met gaspedaal op toeren houdt en dan de koppeling heel rustig laat opkomen, dan slaat hij niet af, maar bij warme motor is dit veel minder...
Maar verder heb ik het probleem dat mijn fan totaal niet aanspringt, ook niet als ik op een dag als vandaag een rit van 60km door de hitte heb gemaakt en de temp.meter 110 graden aangeeft. dit zijn toch losse sensoren??
Lijkt me toch raar/toevallig dat beiden tegelijk stuk gaan nietwaar?
Slaat de fan ook niet aan als je hem stationair laat lopen?
Hij slaat bij mij ook pas laat aan, pas over de 110 ofzo, lijkt me ook niet best. In file enzo loopt ie dus ook flink op.
Ik dacht dat de thermoswitch van de fan los stond van de andere (3) temp sensoren.
Hij slaat bij mij ook pas laat aan, pas over de 110 ofzo, lijkt me ook niet best. In file enzo loopt ie dus ook flink op.
Ik dacht dat de thermoswitch van de fan los stond van de andere (3) temp sensoren.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
ja maar bij mij doet ie t ook pas echt na een half uur voor me gevoel ofzoJohannus wrote:heb vanmiddag de auto stationair laten lopen voor 10 tot 15 min, had de ecu gereset en vervolgens 10 tot 15 min gewacht, toerental was gewoon weer stationair, meter stond richting 110 graden en fan bleef stil...
Maar nogmaals bij mij doet ie het volgens mij ook niet naar behoren
Ik ga denk ik die thermoswitch eens changen, kijken wat dat doet. Ik dacht een tijdje dat het overwas toen ik een lekkage in het KVS systeem opgelost had maar als ik hem aftrap op de slalom word ie toch weer te heet en slaat de fan ook niet aan.... pas veelste laat, naar mijn idee (over de 110 dus..)
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).