Slechte remmen
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Slechte remmen
Sinds vandaag remt mijn AX slecht!
Je kunt soms bij het remmen volledig tot de bodem intrappen en het rempedaal voelt erg licht en sompig aan.
Bij een 'noodstop', wanneer je de rem snel intrapt is dit probleem niet en is het pedaal redelijk hard.
Waar kan dit aan liggen? T is niet echt veilig zo.
Je kunt soms bij het remmen volledig tot de bodem intrappen en het rempedaal voelt erg licht en sompig aan.
Bij een 'noodstop', wanneer je de rem snel intrapt is dit probleem niet en is het pedaal redelijk hard.
Waar kan dit aan liggen? T is niet echt veilig zo.
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
-
- AX liefhebber
- Posts: 199
- Joined: ThuMay15, 2008 5:04:45 PM
of een overleden hoofdremcilinder.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
ga is onder je ax liggen en kijk naar de trommels links en rechtsachter, is dat overdreven nat of vochtig of zien ze er op 1 plek juist schoon uit, dan kan het zijn dat zoals grietje al zegt, de cilinder lek/overleden is.
daar zijn revisiesetjes voor, meteen allebei de kanten doen!, garage rekent er nog best een fikse prijs voor ben ik achter, maar er zit ook nogal wat tijd in het schoonmaken.
daar zijn revisiesetjes voor, meteen allebei de kanten doen!, garage rekent er nog best een fikse prijs voor ben ik achter, maar er zit ook nogal wat tijd in het schoonmaken.
Spreken is goud, Ductape is zilver.
-
- AX liefhebber
- Posts: 309
- Joined: TueJun05, 2007 9:21:58 PM
- Location: sellingen
dit heb ik ook gehad bij mijn vorige ax en daar word je niet blij vanGuido_AXGT wrote:Kokende remvloeistof, wellicht blijft een rem hangen en warmt de boel op...
als je zeker weet dat dit het probleem is..
dan kun je beter een setje nieuwe schijven en klauwen kopen van bv sparco of brembo of wat dan ook..
want sinds ik dat had had ik er geen last meer van
______________________________________
Wie niet Snell is,
Is laag !!
Wie niet Snell is,
Is laag !!
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Remmen achter zijn pas schoongemaakt en remcilinder rechtsachter is vervangen voor een nieuwe (was lek), voor is alles gecontroleerd en ook gereinigd.
De problemen duiden op lucht in het systeem (remedie ontluchten) als dat niet helpt is bijna zeker de hoofdremcilinder defect en dan is er maar één oplossing vervangen.
Nieuwe hoofdremcilinders kosten afhankelijk van de leverancier tussen de € 65,00 en € 100,00 en het is hooguit een uurtje werk.
Groetjes, Henk
De problemen duiden op lucht in het systeem (remedie ontluchten) als dat niet helpt is bijna zeker de hoofdremcilinder defect en dan is er maar één oplossing vervangen.
Nieuwe hoofdremcilinders kosten afhankelijk van de leverancier tussen de € 65,00 en € 100,00 en het is hooguit een uurtje werk.
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 56
- Joined: SunJan04, 2004 7:53:11 PM
- Location: Kop van Noord Holland
Rem en stuurdelen moet je effe checken op www.autopartsonline.nl
Ik ben erachter gekomen dat het een van de goedkoopste in NL is, alleen in Duitsland bestellen is goedkoper. Kwaliteit is gewoon normaal.
Ik ben erachter gekomen dat het een van de goedkoopste in NL is, alleen in Duitsland bestellen is goedkoper. Kwaliteit is gewoon normaal.
Live to ride, ride AX..., maar tegenwoordig zweven in een Xantia
Dat is idd de bekendste remdelen winkel
Maar als het 'ineens' slecht is, ben ik echt bang voor de HRC.
Er komt niet zomaar ineens lucht in je systeem. Tenzij het aan de kook is geweest maar zo word er met een normale ax helemaal neit gereden....
Ik was bij een Citroën garage volgens mij 200 euro kwijt voor het laten vervangen incl hrc... Ik had er zelf echt geen zin in
had overigens dezelfde problemen en daarna remde de GT echt weergaloos
Maar als het 'ineens' slecht is, ben ik echt bang voor de HRC.
Er komt niet zomaar ineens lucht in je systeem. Tenzij het aan de kook is geweest maar zo word er met een normale ax helemaal neit gereden....
Ik was bij een Citroën garage volgens mij 200 euro kwijt voor het laten vervangen incl hrc... Ik had er zelf echt geen zin in
had overigens dezelfde problemen en daarna remde de GT echt weergaloos
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).