Slechte remmen

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
Punaxio
AX Master
AX Master
Posts: 1515
Joined: WedFeb25, 2009 11:37:56 PM
Location: Emmen
Contact:

Slechte remmen

Post by Punaxio »

Sinds vandaag remt mijn AX slecht!
Je kunt soms bij het remmen volledig tot de bodem intrappen en het rempedaal voelt erg licht en sompig aan.

Bij een 'noodstop', wanneer je de rem snel intrapt is dit probleem niet en is het pedaal redelijk hard.

Waar kan dit aan liggen? T is niet echt veilig zo.

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Kijk even ´t niveau van je remvloeistof na! Grote kans dat ´t pijl te laag staat en je lucht in je systeem pompt!!!
(Ook even ontluchten na 't bijvullen!)
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Guido_AXGT
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 199
Joined: ThuMay15, 2008 5:04:45 PM

Post by Guido_AXGT »

Kokende remvloeistof, wellicht blijft een rem hangen en warmt de boel op...

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

of een overleden hoofdremcilinder.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

ga is onder je ax liggen en kijk naar de trommels links en rechtsachter, is dat overdreven nat of vochtig of zien ze er op 1 plek juist schoon uit, dan kan het zijn dat zoals grietje al zegt, de cilinder lek/overleden is.

daar zijn revisiesetjes voor, meteen allebei de kanten doen!, garage rekent er nog best een fikse prijs voor ben ik achter, maar er zit ook nogal wat tijd in het schoonmaken.
Spreken is goud, Ductape is zilver.

FmXXX-STanie
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 309
Joined: TueJun05, 2007 9:21:58 PM
Location: sellingen

Post by FmXXX-STanie »

Guido_AXGT wrote:Kokende remvloeistof, wellicht blijft een rem hangen en warmt de boel op...
dit heb ik ook gehad bij mijn vorige ax en daar word je niet blij van
als je zeker weet dat dit het probleem is..
dan kun je beter een setje nieuwe schijven en klauwen kopen van bv sparco of brembo of wat dan ook..
want sinds ik dat had had ik er geen last meer van :P
______________________________________
Wie niet Snell is,
Is laag !!

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

Remmen achter zijn pas schoongemaakt en remcilinder rechtsachter is vervangen voor een nieuwe (was lek), voor is alles gecontroleerd en ook gereinigd.

De problemen duiden op lucht in het systeem (remedie ontluchten) als dat niet helpt is bijna zeker de hoofdremcilinder defect en dan is er maar één oplossing vervangen.

Nieuwe hoofdremcilinders kosten afhankelijk van de leverancier tussen de € 65,00 en € 100,00 en het is hooguit een uurtje werk.

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

1992ax11i
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 56
Joined: SunJan04, 2004 7:53:11 PM
Location: Kop van Noord Holland

Post by 1992ax11i »

Rem en stuurdelen moet je effe checken op www.autopartsonline.nl

Ik ben erachter gekomen dat het een van de goedkoopste in NL is, alleen in Duitsland bestellen is goedkoper. Kwaliteit is gewoon normaal.
Live to ride, ride AX..., maar tegenwoordig zweven in een Xantia

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Dat is idd de bekendste remdelen winkel ;)

Maar als het 'ineens' slecht is, ben ik echt bang voor de HRC.

Er komt niet zomaar ineens lucht in je systeem. Tenzij het aan de kook is geweest maar zo word er met een normale ax helemaal neit gereden....

Ik was bij een Citroën garage volgens mij 200 euro kwijt voor het laten vervangen incl hrc... Ik had er zelf echt geen zin in

had overigens dezelfde problemen en daarna remde de GT echt weergaloos :D
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

CitroCin
Moeder Overste
Moeder Overste
Posts: 2176
Joined: SunNov20, 2005 8:04:30 PM
Location: Beekbergen/axclubforum

Post by CitroCin »

Bekend probleem dit, het is niet altijd, maar af en toe schrik je gewoon omdat je pedaal een stuk dieper gaat. Remmen doet ie dan wel.
Ik heb mijn hoofdremcilinder vervangen en na die tijd helemaal geen problemen meer gehad.
Ik rijd niet voor niks AX....Of toch wel?????

Image

Punaxio
AX Master
AX Master
Posts: 1515
Joined: WedFeb25, 2009 11:37:56 PM
Location: Emmen
Contact:

Post by Punaxio »

Afgelopen donderdag heeft de KWIKFIT een gratis remmencheck uitgevoerd en het bleek de linker wielremcilinder achter te zijn die lek is.

Deze wordt binnenkort vervangen! :)

Bedankt allemaal voor de reacties en het meedenken.

Post Reply