Leuk klusje
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Leuk klusje
Hoi,
Ik heb een Mega Tjaffer 1.5 diesel en een 1.4i GT motor met kabelbomen en computer, uitlaat met kat enz.
Duz wil ik een Snelle Mega maken met een 1.4i motor Tevens denk ik erover om er een 4x4 van te maken want de wegligging moet en kan beter.
Wie wil en kan tegen een redelijke vergoeding mij hiermee helpen?
Bij mij in Amersfoort of bij jou maakt mij niet uit.
Wie heeft een AX 4x4 te koop staan
Ruud
Ik heb een Mega Tjaffer 1.5 diesel en een 1.4i GT motor met kabelbomen en computer, uitlaat met kat enz.
Duz wil ik een Snelle Mega maken met een 1.4i motor Tevens denk ik erover om er een 4x4 van te maken want de wegligging moet en kan beter.
Wie wil en kan tegen een redelijke vergoeding mij hiermee helpen?
Bij mij in Amersfoort of bij jou maakt mij niet uit.
Wie heeft een AX 4x4 te koop staan
Ruud
Kakelbont wrote:q01z wrote:haha grappig!
kan je beter een 4x4 onderstel van een Tjaffer gaan zoeken.. die zijn er meer..
dat is toch het AX onderstel? Ik zag ze gisteren ook, op citromobile
foto's volgen nog, maar photoshop werkt ff niet
De wielophanging, de motor enzo is van AX de rest is eigen maaksel door Aixam
Re: Leuk klusje
MegaTjaf wrote:..... denk ik erover om er een 4x4 van te maken want de wegligging moet en kan beter.
Hmm... Op asfalt bereik je weinig tot niets wegligging met de 4x4 uitvoering! De achterwielophanging van de 4x4 is heel primitief en zal geen steentje bijdragen! Advies over andere onderstel veranderingen vindt ik altijd leuk om te geven; onze rally AX is daar immers 2e mee geworden.
MegaTjaf wrote:..... Wie heeft een AX 4x4 te koop staan ..
Half zwitserland en frankrijk...
MegaTjaf wrote:Heeft zowieso de aandrijving op 4 wielen niet al voordelen, het gaat me niet om topsnelheid maar om de schop in je rug en het skeltergevoel.
Maar laat alle aanpassingen maar horen zowel voor als achter
Als je met relatief standaard onderdelen een ?chte topwegligging ?n topremmen voor je mega tjaf wil hebben:
- SaxoVTS/Pug106GTI veerpoten v??r, veren 20% ingekort, dan zijn ze op een goede hoogte voor AX/tjaf. Schokdempers k?n standaard; echter doen bilsteins wonderen! Zelf heb ik Koni-geel; is ook ok. Je gaat dan w?l naar 4-gaats velgen; zelf heb ik pug205gti velgen.
- Achteras van Pug106/Saxo met trommels (?n 4-gaats velgen!) is de makkelijkste oplossing; schijven van SaxoVTS kan ??k, maar zijn moeilijk te vinden en dan is je remdrukverdeling ook niet helemaal goed meer, dus raadt ik een remdrukverdeler aan; kortom: trommels zijn voor dagelijks gebruik het makkelijkst!
- Velgen maat 6jx15 met bandenmaat 185-55R15 van een sportief merk...
Deze conversie is KMVRTR ook mee bezig en hij is ?cht aan te raden: geloof me of niet; ik rij er menig porsche mee gek op circuit en op de weg.
Nog een voordeel is dat hij de 85pk van je nieuwe 1.4 blok makkelijk op de weg kan brengen! Sterker nog met de 160 pk van AX16V had het onderstel geen enkele moeite: over schop in je rug gesproken!!!
die 160 pk wil ik ook wel
AXVTS wrote:MegaTjaf wrote:Heeft zowieso de aandrijving op 4 wielen niet al voordelen, het gaat me niet om topsnelheid maar om de schop in je rug en het skeltergevoel.
Maar laat alle aanpassingen maar horen zowel voor als achter
Als je met relatief standaard onderdelen een ?chte topwegligging ?n topremmen voor je mega tjaf wil hebben:SaxoVTS/Pug106GTI veerpoten v??r, veren 20% ingekort, dan zijn ze op een goede hoogte voor AX/tjaf. Schokdempers k?n standaard; echter doen bilsteins wonderen! Zelf heb ik Koni-geel; is ook ok. Je gaat dan w?l naar 4-gaats velgen; zelf heb ik pug205gti velgen.
Achteras van Pug106/Saxo met trommels (?n 4-gaats velgen!) is de makkelijkste oplossing; schijven van SaxoVTS kan ??k, maar zijn moeilijk te vinden en dan is je remdrukverdeling ook niet helemaal goed meer, dus raadt ik een remdrukverdeler aan; kortom: trommels zijn voor dagelijks gebruik het makkelijkst!
Velgen maat 6jx15 met bandenmaat 185-55R15 van een sportief merk...
Deze conversie is KMVRTR ook mee bezig en hij is ?cht aan te raden: geloof me of niet; ik rij er menig porsche mee gek op circuit en op de weg.
Nog een voordeel is dat hij de 85pk van je nieuwe 1.4 blok makkelijk op de weg kan brengen! Sterker nog met de 160 pk van AX16V had het onderstel geen enkele moeite: over schop in je rug gesproken!!!
heb ik hier iets aan?
http://www.marktplaats.nl/markt/autos/s ... m?zoek=106
http://www.marktplaats.nl/markt/autos/s ... m?zoek=106
Ik denk dat je er heel veel aan hebt! Hier zit dezelfde 1.4 in als in de GTI met 95 pk.. Echt een leuk motortje! Zeker met 80.000 km. (als dit waar is)!!
Die achteras is wellicht w?l bruikbaar, want ik meen dat deze XSI achter trommels heeft en die trommels passen misschien wel op je Tjaf en kan je gewoon vier-gaats velgen erop schroeven...
Het v??ronderstel is nagenoeg hetzelfde als dat van een SAXO met gesmede draagarmen; dit past ook en is zeker een verrijking van je tjaf.
Die achteras is wellicht w?l bruikbaar, want ik meen dat deze XSI achter trommels heeft en die trommels passen misschien wel op je Tjaf en kan je gewoon vier-gaats velgen erop schroeven...
Het v??ronderstel is nagenoeg hetzelfde als dat van een SAXO met gesmede draagarmen; dit past ook en is zeker een verrijking van je tjaf.