1.4 trs
Moderators: denny, vtspower, webmasters
1.4 trs
binnekort kan ik misschien een 1.4 TRS blok met carb.(ofzoiets iig geen GT) krijgen, maar wat is verschil tussen een GT blok en dit blok en heeft iemand ideen wat ik van het blok kan overzette(delen of compleet??) of heeft het geen nut
alvast bedankt
alvast bedankt
**always chillin', relAXin' and tryin' to reach tha highest level**
next concert 11 september @ Ground Zero Fest
next concert 11 september @ Ground Zero Fest
Hoe bedoel je overzetten. Delen van dat 1.4 blok op je huidige motor? En wat heb je er nu precies inzitten. En zijn de blokken injectie of carb. Is best belangrijk om te weten.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
mijn 1.1 is injectie de 1.4 is caberateur maar bij ik had de specs bekeken van beide maar de 1.4 trs is nauwlijks sneller, of kijk ik verkeerd, dus ik weet niet of het zin heeft om iets over te zetten
**always chillin', relAXin' and tryin' to reach tha highest level**
next concert 11 september @ Ground Zero Fest
next concert 11 september @ Ground Zero Fest
Dan zou ik alleen het blok overzetten. (onderblok en kop) en dan later het injectiesysteem vervangen door dat van een 1.4 Een GT is geloof ik ietsies sneller dat kan alleen al zijn door de ontsteking wat vroeger te zetten ofzo. Daar zou ik me niet zoveel van aantrekken.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Veel succes en 1 advies maak heel veel foto's van hoe alles zit. Je kan er nooit genoeg maken. Elke sensoraansluiting is belangrijk. Elk stekkertje de loop van slangen enz.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
In mijn herinnering staat dat de 1.4 TRS ??n van de eerste 1.4's is met een iets slomere nokkenas dan de AX-GT. Hoewel Sander natuurlijk in principe gelijk heeft met de opmerking 'hoe groter de motor hoe sneller optrekken', vindt ik dat in jouw geval iets genuanceerder liggen! Na heel veel klooien met AX-en zou ik zelf de stap die je wilt gaan maken NIET DOEN!
Een 1.1 injectie is een heel betrouwbare motor, die heel veel toeren kan draaien (14mm kortere slag dan 1.4) en makkelijk nog wat op te fokken is! Ik heb zelf een rallycursus gereden met een 1.1 die 8200 toeren liep, dus waarschijnlijk zo'n 75pk had.
Daarnaast is die oude 1.4, met ik meen slechts 49kW=66pk een minder betrouwbare motor door de carburatuur, die minder makkelijk in de toeren loopt door een slome nokkenas, maar w?l wat meer koppel heeft.
Als je gewoon wilt klussen moet je het zeker doen! Hartstikke leuke klus!
Een 1.1 injectie is een heel betrouwbare motor, die heel veel toeren kan draaien (14mm kortere slag dan 1.4) en makkelijk nog wat op te fokken is! Ik heb zelf een rallycursus gereden met een 1.1 die 8200 toeren liep, dus waarschijnlijk zo'n 75pk had.
Daarnaast is die oude 1.4, met ik meen slechts 49kW=66pk een minder betrouwbare motor door de carburatuur, die minder makkelijk in de toeren loopt door een slome nokkenas, maar w?l wat meer koppel heeft.
Als je gewoon wilt klussen moet je het zeker doen! Hartstikke leuke klus!
Om je 1.1 iets te tunen:
http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=1995
En ik kan je die spullen wel leveren
http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=1995
En ik kan je die spullen wel leveren
Kakelbont wrote:is het dan ook zo dat de 1.1 carb minder betrouwbaar is als de 1.1 injectie?
gr Rob
Theoretisch wel! Een injectie heeft over het algemeen een veel mooier mengsel (lucht/benzine) verloop dan een carburateur, om de simpele rede dat de perfecte carburateur nog nooit uitgevonden is.
Dit mooie mengsel over het gehele toerenverloop gaat de levensduur van je auto bijzonder ten goede.
Hoewel dit vrij weinig 'wetenschappelijks' toevoegd aan het onderwerp, maar ik heb altijd als vuistregel gehad dat een carb-motor met 100.000 km wel ?cht een oudje was, en voor injectie hou ik dat op 150.000.... Neemt niet weg dat sommige carb-motortjes de 300.000 aantikken..