Dag beste forumvrienden,
muschu iets minder actief op het forum wegens een drukbezet programma.
nieuwe tijden betekend nieuwe problemen... zoals de titel al doet vermoeden maakt de auto raar geluid bij drieduizend toeren, het is een soort 'zware rammel' en bij het achteruit rijden bokt ie als een gek... nu kan ik mij iets herrineren dat dat iets met je motorsteun achter je blok te maken kan hebben..... iemand suggesties?
grtx
bokken bij achteruit en raar geluid bij 3000 toeren
Moderators: denny, vtspower, webmasters
bokken bij achteruit en raar geluid bij 3000 toeren
Hard harder.... *FLITS*
Zwarte AX GT inj.
Filmpjes:
demper met db killer--> http://nl.youtube.com/watch?v=aBuThU6yh-0
demper zonder db killer--> http://nl.youtube.com/watch?v=fD7F5AsdkGQ
Zwarte AX GT inj.
Filmpjes:
demper met db killer--> http://nl.youtube.com/watch?v=aBuThU6yh-0
demper zonder db killer--> http://nl.youtube.com/watch?v=fD7F5AsdkGQ
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
klinkt heel bekend..
vermoedelijk is je onderste motorsteun kapot, deze slijten nogal hard..
dit is een cilinder met daarin een rubber met een metalenbus waar de bout doorheen gaat, dit rubber scheurt soms volledig los!
enige remedie is vervangen, ik kan me herinneren dat de dealer 35,- voor die steun rekende..
maar wat fenwick zegt, kan ook best zijn dat er 1 van je bouten van de versnellingsbak is losgetrilt.. even nalopen.. en ook de motorsteun onder de accu! daar wil het schroefdraad nog wel eens van kapot gaan, waardoor de bout heel veel speling krijgt.. ik zet onderaan de bout daarom altijd een moer (ruimte zat) als extra borging.. je versnellingsbak verliezen onderweg blijft vervelend..
vermoedelijk is je onderste motorsteun kapot, deze slijten nogal hard..
dit is een cilinder met daarin een rubber met een metalenbus waar de bout doorheen gaat, dit rubber scheurt soms volledig los!
enige remedie is vervangen, ik kan me herinneren dat de dealer 35,- voor die steun rekende..
maar wat fenwick zegt, kan ook best zijn dat er 1 van je bouten van de versnellingsbak is losgetrilt.. even nalopen.. en ook de motorsteun onder de accu! daar wil het schroefdraad nog wel eens van kapot gaan, waardoor de bout heel veel speling krijgt.. ik zet onderaan de bout daarom altijd een moer (ruimte zat) als extra borging.. je versnellingsbak verliezen onderweg blijft vervelend..
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Ik wil niet gaan doemdenken maar toen Rock's "Red Devil" had gekocht bleek dat achteruitrijden ook niet ging zonder horten en stoten.
Ook toen hadden we de onderste bevestiging die q01z bedoeld vervangen de motorsteun rechts en de ophanging van de bak onder de accu al bekeken zonder resultaat
Uiteindelijk hebben we tijdens de eerste fricandellenmeeting samen met Drake en nog meerdere handjes de complete v-bak vervangen, resultaat Deviltje kon weer normaal achteruit rijden.
Achteraf jammer dat we de bak niet hebben gedemonteerd om te kijken wat er nou aan de hand was.
Muschu sterkte met het oplossen van dit probleem.
Groetjes, Henk
Ook toen hadden we de onderste bevestiging die q01z bedoeld vervangen de motorsteun rechts en de ophanging van de bak onder de accu al bekeken zonder resultaat
Uiteindelijk hebben we tijdens de eerste fricandellenmeeting samen met Drake en nog meerdere handjes de complete v-bak vervangen, resultaat Deviltje kon weer normaal achteruit rijden.
Achteraf jammer dat we de bak niet hebben gedemonteerd om te kijken wat er nou aan de hand was.
Muschu sterkte met het oplossen van dit probleem.
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl