Hoe moet je het druklager op de schakelvork monteren ?
Er zit alleen een heel klein haakje aan en ik ben bang dat het druklager losraakt van de schakelvork.
Andere auto's hebben hiervoor een aparte metalen borgclip.
Of zie iets over het hoofd ?
Tevens een soortgelijk gebruikt druklager gevraagd.
Bij mij zijn, binnen 1 week, de spiebanen van 2 nieuwe druklagers aan aan de binnenkant weggevreten.
De laatste keer is de schakelvork afgebroken.
Het afneembare kogellager deel van mijn druklagers is nog helemaal nieuw.
Montage van druklager koppeling op schakelvork v-bak.
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Je moet dat lager op de vork schuiven. En dan met een stuk hout ofzo je koppelingshevel naar achter houden. Dan kan ie er niet afschieten tijdens monteren van de bak.
Spreek uit ervaring. Ik heb hem nu dus ook verkeerd gemonteerd. Niet achter de vork gehaakt. 1ste keer koppelen hoorde ik KRAK. Gelukkig werkt alles wel gewoon. Maar als ik snel de koppeling op laten komen wordt het lager niet goed naar achteren getrokken. Waardoor die wat tegen de drukgroep aan ligt te rammelen. Beetje iri geluidje maar merk er verder niks van. Moet toch nog een andere bak op. Dan ook maar weer nieuw druklagertje.
Spreek uit ervaring. Ik heb hem nu dus ook verkeerd gemonteerd. Niet achter de vork gehaakt. 1ste keer koppelen hoorde ik KRAK. Gelukkig werkt alles wel gewoon. Maar als ik snel de koppeling op laten komen wordt het lager niet goed naar achteren getrokken. Waardoor die wat tegen de drukgroep aan ligt te rammelen. Beetje iri geluidje maar merk er verder niks van. Moet toch nog een andere bak op. Dan ook maar weer nieuw druklagertje.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.