koelvloeistof lekkage

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
jen2149
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid

koelvloeistof lekkage

Post by jen2149 »

Hallo allemaal,

Sinds een ruime twee maanden rij ik een fijn AXje!
Het is een AX 1.1i TGE E2 uit '94.
Vrijdag begon na ongeveer 2km het temperatuur lampje te branden. Direct koelvloeistof bijgevuld en hoopte dat het daarmee opgelost was. Helaas niet dus! Na een km of 10 begon het lampje weer te branden. Weer een liter kvs bijgevuld en doogereden tot de eerste garage... (Stom natuurlijk met een brandend lampje)
Bij de garage aangekomen blijkt dat de slang compleet over midden is. Helaas had ie de slang niet op voorraad. Dinsdag krijgt ie hem binnen en kijkt dan of het met een nieuwe slang opgelost is. De kans was echter groot zei hij dat de koppakking vervangen moet worden.
Weet iemand wat de kosten daarvan zullen zijn? (het is gewoon een dorpsgarage, geen merk dealer)
Ik weet namelijk niet of hij het nog waard is. Denk het niet, want het is al een oud beestje, en er is ook iets met de veerpoot?? (geluid bij rechterbocht maken)
Ik heb helaas een auto nodig om naar mijn werk te komen, maar (uiteraard) geen geld voor een nieuwe...
Kan iemand mij advisren wat ik moet?
Alvast bedankt!
groeten Jenny

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

Geluidin de bocht zijn de aandrijfassen waarschijnlijk, bekend zwak punt

Doorrijden met brandend lampje moet je nooit en nimmer doen, het is niet voor niets een rood lampje.
Als je hebt doorgerden kan de koppaking best door zijn ja, of je kop krom getrokken..

Dit hoeft echter niet perse, en als het wel is hoeft het niet meteen zo erg te zijn dat het gemaakt hoeft te worden.

Kosten bij garage komen volgens mij op zon 400 euro voor koppakking.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

WYD
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by WYD »

Ben je met de AX bij Kees van Nieuwamerongen (gezien je woonplaats).
Het wisselen van een aandrijfas komt bij goedkope adressen al gauw op 150euro per as, incl de as.
To finish first, you'll first have to finish!

Post Reply