Wiel rechtsvoor doet raar

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Zou het niet verstandiger zijn om -indien mogelijk- heel die plaat te vervangen?
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

haha pfoe, dat is niet prettig :shock:

Lassen zou mijn eerste keus niet zijn omdat ie 1 scheur helemaal uit elkaar verbogen is. Ik zou allleen niet weten hoe dat vast zit. Hoe krijg je dat in godvredesnaam gescheurd :shock:
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

WTF!!!
Wees maar blij dat het niet geheel doorgegaan is en dat je het ´op tijd´ hebt gemerkt!
Hopelijk kunnen ze het nog op een beetje een nette manier fiksen!
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Muschu
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 115
Joined: ThuJan15, 2009 4:57:25 PM
Location: Zwolle
Contact:

Post by Muschu »

Ik heb toen ik onder de auto lag gekeken hoe dat ding vast zit. dat is echt heeeel moeilijk te volgen en op een gegeven moment raakte ik de draad dan ook kwijt.
op het moment wacht ik op een telefoontje van de garage.
Ik zit zelf ook met de vraag, hoe heb ik dat voor elkaar gekregen? ik kan me niet herrinneren dat ik de afgelopen tijd ergens tegenaan ben gejakkerd. Maar goed.... ik zal ook ff posten als ze gebeld hebben!

grtx
Hard harder.... *FLITS*
Zwarte AX GT inj.
Filmpjes:
demper met db killer--> http://nl.youtube.com/watch?v=aBuThU6yh-0

demper zonder db killer--> http://nl.youtube.com/watch?v=fD7F5AsdkGQ

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

Waarschijnlijk is er in het verre verleden een keer flink schade gereden, en mogelijk is dat deel weer gericht met met als gevolg dat jij nu een behoorlijk probleem hebt.

Hopelijk is adequate reparatie mogelijk want het is nog een zeer nette GT, in ieder geval succes gewenst.

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

Muschu
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 115
Joined: ThuJan15, 2009 4:57:25 PM
Location: Zwolle
Contact:

Post by Muschu »

Henk Bats wrote:Waarschijnlijk is er in het verre verleden een keer flink schade gereden, en mogelijk is dat deel weer gericht met met als gevolg dat jij nu een behoorlijk probleem hebt.

Hopelijk is adequate reparatie mogelijk want het is nog een zeer nette GT, in ieder geval succes gewenst.

Groetjes, Henk
Dag Henk,
bedankt voor je steunende woorden!
ik ben vandaag bij de garage geweest en volgens de jongens daar is het prima lasbaar. Ze lijnen indien nodig opnieuw uit!
Voor nu lijkt het erop dat het met een sisser afloopt.
Mocht het nu anders uitpakken dan zal ik helaas op zoek moeten naar een nieuw skelet voor mijn fijne wagentje. Of het wordt -hoe pijnlijk ook- toch de sloop :(

Toch bijzonder dat zoiets je toch kan raken, zoiets materieels...
Ben toch wel eventjes in de stress geweest of het wel te repareren was.

grtx
Hard harder.... *FLITS*
Zwarte AX GT inj.
Filmpjes:
demper met db killer--> http://nl.youtube.com/watch?v=aBuThU6yh-0

demper zonder db killer--> http://nl.youtube.com/watch?v=fD7F5AsdkGQ

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

te repareren is t altijd!



nouja, athans..... ik ken een auto die echt niet meer te redden was, zelfs met een paar ton niet :roll:
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Muschu wrote:Toch bijzonder dat zoiets je toch kan raken, zoiets materieels...
Ben toch wel eventjes in de stress geweest of het wel te repareren was.

grtx
Dát is nou het AX-virus. ;)
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

Muschu
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 115
Joined: ThuJan15, 2009 4:57:25 PM
Location: Zwolle
Contact:

Post by Muschu »

MNM(tm) wrote:
Muschu wrote:Toch bijzonder dat zoiets je toch kan raken, zoiets materieels...
Ben toch wel eventjes in de stress geweest of het wel te repareren was.

grtx
Dát is nou het AX-virus. ;)
Heeft ook wel wat moois :)
ik ga zometeen maar eens de garage opzoeken en vragen hoe ze ervoor staan... :)

grtx
Hard harder.... *FLITS*
Zwarte AX GT inj.
Filmpjes:
demper met db killer--> http://nl.youtube.com/watch?v=aBuThU6yh-0

demper zonder db killer--> http://nl.youtube.com/watch?v=fD7F5AsdkGQ

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

MNM(tm) wrote:.... Dát is nou het AX-virus. ;)
En ik weet het uit ervaring dat het Citroën en in het bijzonder het AX virus NOOIT MEER OVER GAAT, maar er is goed mee te leven hoor :wink:

Ik ben in iedergeval blij dat er weer wat positieve geluiden uit Zwolle komen :)

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

WYD
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 186
Joined: SatJan24, 2009 7:56:07 PM
Location: Renkum

Post by WYD »

ff offtopic, maar dat AX-virus heeft mij nog niet bepaald in positieve zin bevangen. De BX en de Volvo 850 des te meer!
To finish first, you'll first have to finish!

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

WYD wrote:ff offtopic, maar dat AX-virus heeft mij nog niet bepaald in positieve zin bevangen. De BX en de Volvo 850 des te meer!
Geen goede ax gekocht :P
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

WYD
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 186
Joined: SatJan24, 2009 7:56:07 PM
Location: Renkum

Post by WYD »

Tja, wat heeft de AX waar ik verliefd op moet worden?
Comfort? Nee
Snelheid? Nee
Wegligging? Nee
Cult? Nee
Ruimte? Nee
:roll:
De AX GT is half nieuw, er is voor bijna 1000euro aan onderdelen (geen arbeidsloon) vervangen. :wink:
To finish first, you'll first have to finish!

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

WYD wrote:Tja, wat heeft de AX waar ik verliefd op moet worden?
Comfort? Nee
Snelheid? Nee
Wegligging? Nee
Cult? Nee
Ruimte? Nee
:roll:
De AX GT is half nieuw, er is voor bijna 1000euro aan onderdelen (geen arbeidsloon) vervangen. :wink:
Snelheid (vooral snelheidsbeleving) zeker wel!
Wegligging ook!
En ze zijn een stuk mooier dan BX, en goedkoper hahaha
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

grietje wrote:
WYD wrote:Tja, wat heeft de AX waar ik verliefd op moet worden?
Comfort? Nee
Snelheid? Nee
Wegligging? Nee
Cult? Nee
Ruimte? Nee
:roll:
De AX GT is half nieuw, er is voor bijna 1000euro aan onderdelen (geen arbeidsloon) vervangen. :wink:
Snelheid (vooral snelheidsbeleving) zeker wel!
Wegligging ook!
En ze zijn een stuk mooier dan BX, en goedkoper hahaha
Tel daar een veersysteem bij op, wat misschien minder comfortabel is, maar wel zo onderhoudsvriendelijk en je hebt weer een pluspunt ten opzichte van de BX!
En wat betreft wegenbelasting en verzekering ben je met een AX ook goedkoper uit.
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

WYD wrote:Tja, wat heeft de AX waar ik verliefd op moet worden?
Comfort? Nee
Snelheid? Nee
Wegligging? Nee
Cult? Nee
Ruimte? Nee
:roll:
De AX GT is half nieuw, er is voor bijna 1000euro aan onderdelen (geen arbeidsloon) vervangen. :wink:
Ik heb er al veeeel verbaasd doen staan van de sportieve prestaties van mijn GTI.
AX-kopen is verslavend.

Muschu
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 115
Joined: ThuJan15, 2009 4:57:25 PM
Location: Zwolle
Contact:

Post by Muschu »

Dat BX verhaal snap ik ook wel, vind ik ook leuk (vooral eerste type met die hoekige knipperlichten en wieldopjes) maar feit blijft dat het AX virus bij mij in korte tijd behoorlijk diepe wortels heeft gekregen. Een GT is niet exteem snel, maar toch behoorlijk vlot... vlot genoeg om menig ''dreamcar-tuningboy-golfje'' achter je te laten! Het ontwerp blijft eeuwig sterk (persoonlijk ben ik verzot op de zij aanblik met de wieltjes motorkap en voorruit) en je hebt veel meer het idee dat je rijd dan dat je dat in een bx hebt.
Ook ben ik ook gek op de 'rare geluiden en rammeltjes' als een dashboard dat af en toe wat rammelt of het plastic wat trilt als je de muziek hard aan hebt.

Mijn AX virus uit zich ook sterk in het feit dat ie minimaal 1 keer per week gewassen wordt... waar moeders niet erg blij mee is omdat dat zoveel water kost. maar het uiteindelijke plaatje dat je tegemoet glimt kan ik bij geen enkele andere auto op die manier meer waarderen :)

Dáárom neem ik de moeite om goed voor dit bakkie te zorgen en doe ik alles wat mogelijk is om hem weer snel op de weg te hebben :)

Maandag is ie weer klaar misschien post ik nog wel wat foto's.... NA een wasbeurt welteverstaan ;)
Hard harder.... *FLITS*
Zwarte AX GT inj.
Filmpjes:
demper met db killer--> http://nl.youtube.com/watch?v=aBuThU6yh-0

demper zonder db killer--> http://nl.youtube.com/watch?v=fD7F5AsdkGQ

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

Kben blij dat ie terug in orde komt :D
AX-kopen is verslavend.

Muschu
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 115
Joined: ThuJan15, 2009 4:57:25 PM
Location: Zwolle
Contact:

Post by Muschu »

Zeau...
de AX staat weer voor de deur! Na wat mooie laswerkzaamheden is hij weer in topconditie en strakker in het stuur dan ooit tevoren.

Voor degenen die benieuwd zijn naar wat eraan gedaan is zal ik dat nu opsommen en, als het even lukt morgen, verduidelijken met feauteau's!

De gescheurde ophanging heeft geen duidelijke oorzaak, maar waarschijnlijk zijn vorige eigenaren er niet geheel voorzichtig mee omgegaan! Dat is volgens de mensen van de garage duidelijk te zien aan het stuk waar dat gescheurde deel van de ophanging aan de bovenkant vastzit. Ook daar zijn laswerkzaamheden geweest, de andere kant hebben ze voor de zekerheid ook aangepakt hoewel dat niet per se nodig was maar wel verstandig!
Verder wisten ze nog op te merken dat de rest er allemaal prima uitziet afgezien van wat vettigheid :)

Dan wil ik ook nog even van de gelegenheid gebruik maken om mede te delen dat er een extreem gevoel van geluk door mijn hele lichaam ging toen ik uit de bocht kwam om vervolgens na 100 meter gas geven de rotonde snaarstrak rond te sturen.

Laatste punt wat ik in deze post nog kwijt wil is eigenlijk meer een vraag.
En wel over veerpootbruggen. Is het misschien verstandig om een veerpootbrug te monteren? Werkt dit averechts, dat je dan de boel zwaarder belast? Of klopt mijn gedachtegang van extra steun gewoon niet?
Ik ben benieuwd naar de reacties!

grtx
Hard harder.... *FLITS*
Zwarte AX GT inj.
Filmpjes:
demper met db killer--> http://nl.youtube.com/watch?v=aBuThU6yh-0

demper zonder db killer--> http://nl.youtube.com/watch?v=fD7F5AsdkGQ

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

WYD wrote:Tja, wat heeft de AX waar ik verliefd op moet worden?
Comfort? Nee
Snelheid? Nee
Wegligging? Nee
Cult? Nee
Ruimte? Nee
:roll:
De AX GT is half nieuw, er is voor bijna 1000euro aan onderdelen (geen arbeidsloon) vervangen. :wink:
Comfort: 't is maar net waarmee je vergelijkt!
Snelheid: je mag nergens in NL harder dan 120km/u, dus wat boeit dat?
Wegligging: Nix mis mee en als je er niet tevreden mee bent, zijn er genoeg mogelijkheden om dat aan te passen!
Cult: voor de meeste AX-club leden toch echt wel!
Ruimte: ABSOLUUT! Noem jij maar eens een betaalbare hatchback waar je een 32 inch breedbeeld BEELDBUIS televisie achterin kunt zetten, zónder de achterbank volledig neer te moeten klappen èn de achterklep gewoon dicht kan!!
Trouwens, een paar weken geleden nog een complete latei-lift in m'n dieseltje vervoerd! óók met achterklep gewoon dicht!
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

Post Reply