Niet harder als *60 ?
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Niet harder als *60 ?
Goedenavond!
Moest gister avond een stuk over de snelweg en het was rustig en hij was goed warm dus ik dacht mooi moment om even te kijken hoe hard hij gaat!
had al wel eens eerder wat hogere snelheden gehaald maar nooit echt de max proberen te bereiken.
Nu was het volgende het geval tot de 150 gaat het nog enig sinds vlot, maar kreeg de auto gewoon echt niet harder als 160......
Meerdere pogingen ook in zijn 4 volgas merk je gewoon dat rond de 160 de koek op is in zijn 5 precies hetzelfde,
Met half gas zegmaar loopt hij 150 geef je dan vol gas dan gebeurt er gewoon weinig hij gaat even door tot de 160 misschien klein stukje 165 maar je hoort wel dat je meer gas geeft maar het lijkt wel of er niet of nauwelijks extra vermogen vrijkomt.
Het gaat om een 1.4 tgs zonder ballast alleen 2 personen. remmen lopen vrij, 165/60 14(iets groter als standaard) @ 2.3/2.1 bar
160 (in 4) draait 5500tpm ongeveer
160 (in 5) draait 4600tpm ongeveer
Groetjes, Jordi
Moest gister avond een stuk over de snelweg en het was rustig en hij was goed warm dus ik dacht mooi moment om even te kijken hoe hard hij gaat!
had al wel eens eerder wat hogere snelheden gehaald maar nooit echt de max proberen te bereiken.
Nu was het volgende het geval tot de 150 gaat het nog enig sinds vlot, maar kreeg de auto gewoon echt niet harder als 160......
Meerdere pogingen ook in zijn 4 volgas merk je gewoon dat rond de 160 de koek op is in zijn 5 precies hetzelfde,
Met half gas zegmaar loopt hij 150 geef je dan vol gas dan gebeurt er gewoon weinig hij gaat even door tot de 160 misschien klein stukje 165 maar je hoort wel dat je meer gas geeft maar het lijkt wel of er niet of nauwelijks extra vermogen vrijkomt.
Het gaat om een 1.4 tgs zonder ballast alleen 2 personen. remmen lopen vrij, 165/60 14(iets groter als standaard) @ 2.3/2.1 bar
160 (in 4) draait 5500tpm ongeveer
160 (in 5) draait 4600tpm ongeveer
Groetjes, Jordi
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
160 is niet zo gek hoor, harder ging me blauwe (1.4) ook niet. De GT niet eens geprobeerd. TRS deed ook maar 160
Er is wel vaker gezegt dat 1.1tjes topspeed hoger hebben, zal best
En 1 voordeel, vaak is het zo hoe lager de topspeed hoe sneller de acceleratie
Of anders gezegt als je een auto zoals de AX zo snel mogelijk maakt op de 0-100 zal de topspeed er op inleveren. andersom ook.
En ach, je mag geen eens 160 en erg veilig is het in een AX ook niet dus.
Er is wel vaker gezegt dat 1.1tjes topspeed hoger hebben, zal best
En 1 voordeel, vaak is het zo hoe lager de topspeed hoe sneller de acceleratie
Of anders gezegt als je een auto zoals de AX zo snel mogelijk maakt op de 0-100 zal de topspeed er op inleveren. andersom ook.
En ach, je mag geen eens 160 en erg veilig is het in een AX ook niet dus.
Last edited by grietje on FriMar20, 2009 11:42:28 AM, edited 1 time in total.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Ligt idd heel waarschijnlijk aan de afstelling van je ontsteking. Op top-speed moet de onsteking laat staan, voor acceleratie vroeg.
Als die van jou 160 loopt zal ie waarschijnlijk een tandje te vroeg staan... ism een kapotte onstekingsvervroeger(wat veel ax-en hebben) is dat waarschijnlijk het "probleem". Heb bij peugeot wel eens gehoord dat ze vanwege kapotte vervroegers de ontsteking iets vroeger afstellen om het probleem op te vangen. Geen zorgen over maken.
Mijne loopt met normaal afgestelde ontsteking en nieuwe vervroeger 185 (1.4i GT, wel openuitlaat spagetti).
Als die van jou 160 loopt zal ie waarschijnlijk een tandje te vroeg staan... ism een kapotte onstekingsvervroeger(wat veel ax-en hebben) is dat waarschijnlijk het "probleem". Heb bij peugeot wel eens gehoord dat ze vanwege kapotte vervroegers de ontsteking iets vroeger afstellen om het probleem op te vangen. Geen zorgen over maken.
Mijne loopt met normaal afgestelde ontsteking en nieuwe vervroeger 185 (1.4i GT, wel openuitlaat spagetti).
Ax is back
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Goed om te weten Met mijn verdelerkap en vervroeger scheelt waarschijnlijk niets, want deze heb ik zonder deftig her af te stellen overgezet van mijn 1.1 carb blokje. En dat blokje deed 170 op gps.
Kan iemand mij vertellen hoe ik dat best exact afstel? Ik weet dat het iets met die graden temaken heeft ofzo *-)
Sorry voor de hijack
Kan iemand mij vertellen hoe ik dat best exact afstel? Ik weet dat het iets met die graden temaken heeft ofzo *-)
Sorry voor de hijack
AX-kopen is verslavend.
Met een lamp. maar hoe later je hem zet hoe later die pakt en hoe 'langzamer' die acceleertcitrofenwick wrote:Goed om te weten Met mijn verdelerkap en vervroeger scheelt waarschijnlijk niets, want deze heb ik zonder deftig her af te stellen overgezet van mijn 1.1 carb blokje. En dat blokje deed 170 op gps.
Kan iemand mij vertellen hoe ik dat best exact afstel? Ik weet dat het iets met die graden temaken heeft ofzo *-)
Sorry voor de hijack
er staan streepjes op dat gat naar je vliegwiel, met een timinglamp aangesloten op je 1e bougiekabel in dat gat schijnen en de kras in je vliegwiel moet precies te zien zijn bij de streepjes in het gat.
Er staan meerdere streepjes, volgens mij 3, vroeg, 'normaal' en laat (dacht ik, maar dara kan je de haynes voor gebruiken)
anyways bij mij zijn ze dus zo aardig geweest die kras weg te draaien hahaha. Handig.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
dus aan de ontsteking kan het ook niet liggen?
Kan het zijn omdat ik niet me kleppen gesteld hebt na het vervangen van de koppaking? maar hij loopt verder goed, en zie persoonlijk ook niet in waarom me kleppen gesteld zouden moeten worden(de koppaking zit tussen de kop en het onderblok en niet tussen de kop en de tuimelaar as of is dit verkeerde logica)
Groetjes, Jordi
Kan het zijn omdat ik niet me kleppen gesteld hebt na het vervangen van de koppaking? maar hij loopt verder goed, en zie persoonlijk ook niet in waarom me kleppen gesteld zouden moeten worden(de koppaking zit tussen de kop en het onderblok en niet tussen de kop en de tuimelaar as of is dit verkeerde logica)
Groetjes, Jordi
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Ik zal me er binnenkort eens in verdiepen. Eigenlijk zou je een systeem moeten kunnen maken waarmee je de ontsteking van binnenin kan verzettengrietje wrote:Met een lamp. maar hoe later je hem zet hoe later die pakt en hoe 'langzamer' die acceleertcitrofenwick wrote:Goed om te weten Met mijn verdelerkap en vervroeger scheelt waarschijnlijk niets, want deze heb ik zonder deftig her af te stellen overgezet van mijn 1.1 carb blokje. En dat blokje deed 170 op gps.
Kan iemand mij vertellen hoe ik dat best exact afstel? Ik weet dat het iets met die graden temaken heeft ofzo *-)
Sorry voor de hijack
er staan streepjes op dat gat naar je vliegwiel, met een timinglamp aangesloten op je 1e bougiekabel in dat gat schijnen en de kras in je vliegwiel moet precies te zien zijn bij de streepjes in het gat.
Er staan meerdere streepjes, volgens mij 3, vroeg, 'normaal' en laat (dacht ik, maar dara kan je de haynes voor gebruiken)
anyways bij mij zijn ze dus zo aardig geweest die kras weg te draaien hahaha. Handig.
@ happytree: ik zou je kleppen toch eens stellen hoor, want het boeltje is uit elkaar geweest. Ikzelf heb ze althans gesteld, maar ik weet er ook niet zó veel van.
AX-kopen is verslavend.
Dat is er http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=18470citrofenwick wrote:Eigenlijk zou je een systeem moeten kunnen maken waarmee je de ontsteking van binnenin kan verzetten
-
- AX liefhebber
- Posts: 452
- Joined: TueMay16, 2006 11:04:54 PM
- Location: Poortvliet
- Contact:
Mijn 1.1 liep toen ik hem kocht hooguit 160 km/p op de teller nou heb ik afgelopen maandag mijn buitenkabel versteld van de gaskabel ter hoogte van het injectiehuis en nu rijdt hij 172 a 174 km/pu op de teller. Dus misschien dat dat ook kan helpen want bij 9 van de 10 auto's hangt hij de buitenkabel dus te slap.
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Da's voor mij helaas nog een brug te ver gezocht Eerst wat zien bij te leren over ontstekingen *-)Bossie wrote:Dat is er http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=18470citrofenwick wrote:Eigenlijk zou je een systeem moeten kunnen maken waarmee je de ontsteking van binnenin kan verzetten
AX-kopen is verslavend.
nee, het verstellen doe je met de buitenmantel, waardoor je de binnenkabel losser of strakker zet.Happytree wrote:Binnenkabel bedoel je?
Volgens de haynes moet de je de buitenmantel zo ver terug trekken dat de binnenkabel net strak staat en dan de borgpen twee ringen vanaf het frame geteld op de buitenmantel prikken.
De stationair-stappenmotor heeft die ruimte nodig om goed te kunnen regelen.
(Dit laatste geldt overigens niet voor Magneti Marelli systemen, daar de stappenmotor voor stationair-regeling op een andere plaats zit en heel anders werkt.)
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Op zich valt dat wel mee, lees de info op deze site maar eens: http://www.autosportlabs.net/Megajolt_Lite_Jr.citrofenwick wrote:Da's voor mij helaas nog een brug te ver gezocht Eerst wat zien bij te leren over ontstekingen *-)Bossie wrote:Dat is er http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=18470citrofenwick wrote:Eigenlijk zou je een systeem moeten kunnen maken waarmee je de ontsteking van binnenin kan verzetten