Snelle nokkenas met orgineel spruitstuk ???

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
Fast eddie
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 453
Joined: ThuDec04, 2003 3:56:11 PM
Location: Hoogkerk (Groningen )

Snelle nokkenas met orgineel spruitstuk ???

Post by Fast eddie »

Beste mensen,

Ik heb het helemaal gehad met het Spaghetti spruitstuk, hij blijft lekken :wall kan ik zonder problemen het orginele spruistuk plaatsen ivm een snelle nokkenas ( merk en graden onbekend bij mij ).

Ik wacht af

groeten Edwin
IK PROAT PLAT, SO WHAT !!!!!
Image

Volvo V70 2.4T 20v 200pk automaat 2001
AX-GTi 1992 3 januari
AX-GTi 1992 2 januari 115pk

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

Ja hoor, dat mag geen probleem zijn. Het ademt alleen iets minder dan een spaghetti ;)
Image Image Image

RichardRR
prof AX driver
prof AX driver
Posts: 200
Joined: ThuSep30, 2004 12:42:57 AM
Location: Hapert

Post by RichardRR »

Wat blijft lekken dan? Aan de motor is spruitstuk eraf halen, en eventueel dubbele pakkingen er tussen doen. Bij peugeot krijg je ijzeren... weet niet wat Citroën doet. Ijzer vind ik beter. En dan bij aandraaien gaat het niet om hoe vast het zit, maar dat het mooi gelijkmatich aangedraaid wordt... moet eigenlijk altijd gasdicht te krijgen zijn.
Als het onder je auto is... ja, nieuwe veren... misschien zijn ze lam..

Nokkenas zonder spagetti is niet echt de moeite naar mijn mening... Juist de grotere klep-overlap heeft veel meer nut als de gassen mooi weglopen.. Denk dat je never nooit de opgegeven 6-10% zult halen...
Ax is back

Fast eddie
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 453
Joined: ThuDec04, 2003 3:56:11 PM
Location: Hoogkerk (Groningen )

Post by Fast eddie »

RichardRR wrote:Wat blijft lekken dan? Aan de motor is spruitstuk eraf halen, en eventueel dubbele pakkingen er tussen doen. Bij peugeot krijg je ijzeren... weet niet wat Citroën doet. Ijzer vind ik beter. En dan bij aandraaien gaat het niet om hoe vast het zit, maar dat het mooi gelijkmatich aangedraaid wordt... moet eigenlijk altijd gasdicht te krijgen zijn.
Als het onder je auto is... ja, nieuwe veren... misschien zijn ze lam..

Nokkenas zonder spagetti is niet echt de moeite naar mijn mening... Juist de grotere klep-overlap heeft veel meer nut als de gassen mooi weglopen.. Denk dat je never nooit de opgegeven 6-10% zult halen...
Kheb zo'n raceland spruitstuk :x , en deze lekte al bij de vorige eigenaar.
Je ziet dat de flenzen helemaal krom zijn, dubbele pakking al geprobeert ijzeren pakking nieuwe tapeinden met moeren enz enz maar blijft lekken.

En heb nog een orgineel spruitstuk liggen met downpipe, en kan even niet veel geld uitgeven de Volvo V70 is stuk :? dus moete even wat voor nood regelen. En tevens hopen dat de auto nu eens normaal stationair wil draaien
IK PROAT PLAT, SO WHAT !!!!!
Image

Volvo V70 2.4T 20v 200pk automaat 2001
AX-GTi 1992 3 januari
AX-GTi 1992 2 januari 115pk

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

heb je de pijpjes al van elkaar los geslepen.. dat heeft iemand van de club ook al gedaan als oplossing
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Fast eddie
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 453
Joined: ThuDec04, 2003 3:56:11 PM
Location: Hoogkerk (Groningen )

Post by Fast eddie »

Joost wrote:heb je de pijpjes al van elkaar los geslepen.. dat heeft iemand van de club ook al gedaan als oplossing
Ja zijn ook al los van elkaar, blijft hopeloos spul dat raceland 8)
IK PROAT PLAT, SO WHAT !!!!!
Image

Volvo V70 2.4T 20v 200pk automaat 2001
AX-GTi 1992 3 januari
AX-GTi 1992 2 januari 115pk

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

ze worden ook nog wel es tegen de schuurband gezet :roll:
maar dan moet je m wel onder de juiste hoek doen, anders helpt het nog niet..
Image

PeterM
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 723
Joined: FriOct01, 2004 2:08:57 PM
Location: Drunen
Contact:

Post by PeterM »

origineel hoeft niet zo slecht te zijn. slijp alle bulten waar je bij kan met een stift-slijpertje maar eens weg en gebruik een downpipe met een schot er in. dan heb je een behoorlijk goeie 4-2-1

P. :)
C4 vts
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

precies, maar die raceland moet goed te krijgen zijn. Alleen zal je iemand moeten zoeken die een schuurband heeft (zoals al aangegeven was).

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

id vlakken dat ding. Raceland staat bekent om zijn pasvorm ;)

Even over je nokkenas. Afhankelijk van het aantal graden werkt die toch het beste met een goede in en uitlaat.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

Post Reply